Już chciałem napisać, że MOTOR znowu zignorował francuską motoryzację na swojej okładce, ale jednak nie – w lewym dolnym rogu widać kampera bazującego na Peugeocie Boxerze. Czy t jednak nie za mało? Czyżby we francuskiej motoryzacji niewiele się działo? Skądże – dzieje się. Ale MOTOR woli pisać o innych samochodach.
MOTOR nr 34 (3400) z 20.VIII.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Zdecydowanie nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, 3 Crossback, 208, Boxer, Clio, Sandero
We wstępniaku poświęconym nazewnictwu modeli Redaktor Burmajster zaś w ogóle nie wspomniał o jakichkolwiek samochodach z Francji.
Peugeot jest jedną z marek wspomnianych na stronie 11., która oferuje rabaty na modele niespełniające normy Euro 6c. W grupie tej wspomniano też Volkswagena, ale już nie Škodę – czyżby czeska marka spełniała wymogi nowej normy? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 12. natrafić można na wzmianki o Dacii Sandero, Peugeocie 208, Renault Clio i DS 3 Crossbacku.
Krótka notatka o tym, że PSA chce wrócić do USA pojawiła się na stronie 13. Też mi nowina… Notatkę zilustrowano fotką Peugeota 505.
Za to prawdziwa bomba znajduje się na stronie 16.! Škoda Fabia otrzyma czujniki martwego pola! Rewolucja w Škodzie! Czy naprawdę nie było tego elementu? Jestem w szoku.
Za to – jak wynika ze wzmianki ze strony 27. – Škoda Karoq ma zbyt aktualną mapę w nawigacji! O, to ciekawe. Czyżby koncern znowu kłamał? Wytycza trasę, która nie istnieje!
Na tej samej stronie wspomniano, że Nowa Dacia Duster nie ma sztywnej podpórki pod lewą stopę kierowcy. Cóż – podpórka jest, tylko może nie obita żadnym trwałym materiałem. Akurat kończę test Nowego Dustera, w dużej mierze odbyty na autostradach, i nie wyobrażam sobie, by w takich warunkach nie oprzeć stopy. Opierałem więc. Podpórka jest, tylko nie tak wykończona, jak chciałby tego MOTOR.
Na stronach 36-37 zamieszczono artykuł poświęcony oznaczeniom modeli samochodów. Skupiono się głównie na markach niemieckich i premium, ale pojawiło się też odniesienie do Peugeota – wzmiankowano modele 208, 308, 508.
Renault Grand Scenic’a oraz ciągnik siodłowy Renault można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuł traktujący o prawidłowym sygnalizowaniu zamiarów na drodze.
To mnie cieszy – słabo oceniono Volkswagena Passata B6 w dziale Używane na stronach 44-47.
W materiale o kamperach (strony 50-53) pojawiły się wzmianki o autach bazujących m.in. na Citroënie Berlingo, czy Peugeocie Boxerze.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze. Kompletnie szkoda kasy!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze