Nawet cienia samochodów francuskich nie znajdziecie na okładce aktualnego „Motoru”. Fakt – królują na niej samochody marek japońskich, ale i niemieckich nie zabrakło. A ponieważ sierpień jest tradycyjnie urlopowym miesiącem i wiele fabryk we Francji staje, również działy marketingu francuskich marek zapadają w sen nocy letniej ;-) więc jak tu cos pisać, skoro nie podsyłają materiałów? Jak jednak widać po naszych łamach, we francuskiej motoryzacji coś się jednak dzieje, my na brak tematów do pisania nie narzekamy, a i nawet w „Auto Świecie” coś się o „francuzach” znalazło. Może w „Motorze” też będzie, ale w środku?
„Motor” nr 34 (3139) z 19.VIII.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, C-Elysee, DS1, DS3, DS4, DS5, DS SUV, Nemo, 107, 108, 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 5008, RCZ, Alpine, Captur, Clio, Espace, Fluence, Kangoo, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Thalia, Twingo, Twizy, Duster, Lodgy, Logan, Sandero
I faktycznie – nawet we „wstępniaku” Naczelnego „Motoru” pojawiła się wzmianka o Renault Megane R.S. i to w niebagatelnym stylu: „Z tego powodu nie zmieścił się w naszym zestawieniu Volkswagen Golf GTI – samochód świetny, ale więcej radości dają inni rywale – chociażby Renault Megane RS”. Jestem w szoku. Ale w szoku bardzo przyjemnym ;-)
Jedno ze zdjęć, które i my pokazaliśmy w związku z wielką prezentacją nowej gamy Renault Trucks w Lyonie, pojawiło się także na stronie 4. „Motoru”.
Na stronie 7. traficie na statystykę sprzedaży (rejestracji) dziesięciu najpopularniejszych marek w Polsce od stycznia do lipca włącznie. Wynika z niej, że Renault zajmuje miejsce ósme (8.386 aut), a Peugeot dziewiąte (7.458 sztuk).
Na tej samej stronie, ale nieco niżej, na zdjęciu widać fragment tylnej części Renault Scenic’a.
Strona 8. przynosi daty roczne spodziewanych wkrótce premier motoryzacyjnych. Wspomniano tam Citroëna DS1, Peugeota 108, Renault Twingo R.S., Renault Megane, Renault Alpine oraz SUV-a z gamy DS od Citroëna.
Są sytuacje, w których szerokość samochodu ma znaczenie, ale często przekłada się ona także na codzienne użytkowanie – wszak pośrednio może od niej zależeć szerokość wnętrza. „Motor” zestawił 300 samochodów pod kątem szerokości zewnętrznej. Auta poszielono na segmenty, a my wynotujmy modele marek francuskich:
Samochody mini:
Renault Twizy – 122,8 cm;
Citroën C1 – 163,0 cm;
Peugeot 107 – 163,0 cm;
Renault Twingo – 165,4 cm.
Samochody miejskie:
Renault Thalia – 163,9 cm;
Citroën DS3 – 171,5 cm;
Citroën C3 – 172,8 cm;
Renault Clio – 173,1 cm;
Dacia Sandero – 173,3 cm;
Peugeot 208 – 173,9 cm;
Dacia Logan – 174,0 cm.
Samochody kompaktowe:
Citroën C-Elysee – 174,8 cm;
Peugeot 301 – 174,8 cm;
Citroën C4 – 178,9 cm;
Renault Megane – 180,8 cm;
Renault Fluence – 180,9 cm;
Citroën DS4 – 181,0 cm;
Peugeot 308 – 181,5 cm;
Citroën DS5 – 187,1 cm.
Samochody klasy średniej:
Renault Laguna – 181,1 cm;
Peugeot 508 – 185,3 cm;
Citroën C5 – 186,0 cm;
Peugeot 508 RXH – 186,4 cm.
Samochody klasy wyższej:
Renault Latitude – 183,2 cm;
Citroën C6 – 186,0 cm.
SUV-y/crossovery:
Dacia Sandero Stepway – 173,3 cm;
Peugeot 2008 – 173,9 cm;
Renault Captur – 177,8 cm;
Dacia Duster – 182,2 cm;
Peugeot 3008 – 183,7 cm;
Renault Koleos – 185,5 cm.
Minivany:
Dacia Lodgy – 175,1 cm;
Citroën C3 Picasso – 176,6 cm;
Citroën C4 Picasso – 183,0 cm;
Peugeot 5008 – 183,7 cm;
Renault Scenic – 184,5 cm;
Citroën C8 – 185,4 cm;
Renault Espace – 186,0 cm.
Kombivany:
Citroën Nemo – 171,6 cm;
Citroën Berlingo – 181,0 cm;
Renault Kangoo – 182,9 cm.
Kabriolety:
Renault Megane CC – 181,1 cm;
Peugeot 308 CC – 181,7 cm.
Samochody sportowe:
Peugeot RCZ – 184,5 cm.
Citroëna C3 Picasso możecie zobaczyć na zdjęciu zamieszczonym na stronach 40-41.
Wśród dwudziestu samochodów dających dużo radości z jazdy (pokazano je na stronach 50-53) znalazły się dwa francuskie: Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM na miejscu 13. i Renault Megane R.S. 265 KM na pozycji 7. Wygrała Toyota GT86.
I to już koniec informacji o francuskich (i nie tylko) samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze