MOTOR, analogicznie, jak AUTO ŚWIAT, nie pokazał w tym tygodniu na okładce żadnego francuskiego samochodu. Czy warto więc wydać nieco ponad 2 złote, gdy chciałoby się poczytać coś o produktach Grupy Renault albo koncernu PSA? Nie sądźmy po okładce – sprawdźmy, co tam się pojawiło w środku numeru.
MOTOR nr 35 (3453) z 26.VIII.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Vauxhall
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C8, DS3, Nemo, Xsara, 107, 1007, 204, 206, 207, 208, 304, 307, 308, 3008, 404, 407, 508, 607, 807, Bipper, 2, 4, Clio, Espace, Kadjar, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Talisman, Vel Satis, Sandero, Insignia, Mokka X
Citroëna, Peugeota, Opla i Vauxhalla, jako marki Grupy PSA, wspomniał MOTOR na stronie 10. w krótkiej notateczce poświęconej rozpoczęciu budowy zakładu produkcji aut użytkowych w Gliwicach https://francuskie.pl/premier-mateusz-morawiecki-odwiedzil-zaklad-w-gliwicach/.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 11.) wspomniano Dacię Sandero, Opla Insignię oraz Opla Mokkę X.
W dziale Motorynek (margines strony 12.) podano skrócony cennik Nowego Opla Corsy.
Z tabelki zamieszczonej przez MOTOR na stronie 13. wynika, iż Dacia była w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. piątą najchętniej wybierana marką na rynku nowych aut. Na ósmej pozycji uplasowało się Renault.
Renault Clio należy do najbardziej niezawodnych aut miejskich według brytyjskiego What Car? Informację na ten temat znajdziecie na stronie 43. Wzmiankowano tam także Peugeota 208.
Na stronach 44- MOTOR zaprezentował 20 najlepszych używanych diesli. Podzielono je na klasy pojemności. W niemal każdej znalazł się jakiś silnik francuski. W grupie do 1.500 cm³ uwzględniono jednostkę 1.4 HDi spotykaną m.in. w Citroënach C1, C2, C3, Xsarze, Nemo, czy Peugeotach 107, 1007, 206, 207, 208, 307 i Bipperze. W przedziale 1.500-1.600 cm³ znalazły się jednostki 1.6 HDi oraz 1.6 dCi. Tą pierwszą spotkacie m.in. w Citroënach C3, C4, C4 Picasso, C5 i DS3 oraz Peugeotach 207, 208, 407 i 508. Tą drugą w Renault Megane, Kadjarze, Scenic’u, Talismanie i Espace’ie. Francuskie silniki godne polecenia mające pojemność skokową z przedziału 1.600-2.000 cm³, to motory 2.0 HDi i 2.0 dCi. Te pierwsze montowano m.in. w Citroënach C4, C5 i C8 i Peugeotach 307, 308, 3008, 407, 607 oraz 807. Te drugie spotkacie m.in. w Renault Megane, Scenic’u, Lagunie, Koleosie, Vel Satisie, Talismanie i Espace’ie.
W dziale Motor Retro pokazano niezrealizowany seryjnie projekt Renault 2 (mniejszy, od Renault4) oraz Peugeota 304 wspominając modele mniejszy i większy od niego – 204 i 404.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze