MOTOR w tym tygodniu kompletnie zignorował francuską motoryzację na stronie tytułowej. Czy wewnątrz numeru będzie lepiej? Czy miłośnik francuskich samochodów może kupić ten numer? Sprawdźmy!
MOTOR nr 35 (3505) z 24.VIII.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C3 Aircross, C4 SpaceTourer, GS, 208, 2008, 308, 3008, 508, e-2008, 8, 12, Avantime, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Megane, Scenic, Twingo, Zoe, Duster, Logan, Sandero, Corsa, Crossland X, Grandland X, Zafira
DS Automobiles oraz Renault, w tym modele Clio i Zoe, wspomniał we „wstępniaku” Redaktor Sewastianowicz.
Wzmianka o Peugeocie 2089 i Oplu Corsie pojawiła się w materiale poświęconym najnowszej Toyocie Yaris (strony 4-7).
Renault Scenic pojawił się w tekście zatytułowanym „Prestiż jednej bryły” poświęconym przyszłości minivanów. Materiał ten znajdziecie na stronach 8-11. Nie zabrakło też Espace I i wariacji w stylu Formuły 1 na temat Espace II. Do ciekawych minivanów przeszłości zaliczono też Renault Avantime’a. Pokazano również aktualne Espace V. W tekście pojawiła się też wzmianka o Citroënie C4 SpaceTourerze oraz o Oplu Zafirze Life.
Na stronach 12-13 MOTOR podsumowuje sprzedaż nowych samochodów w pierwszym półroczu na Starym Kontynencie. Francja była drugim rynkiem europejskim co do wolumenu. Renault Clio uplasowało się na drugiej pozycji wśród modeli tylko minimalnie ustępując Golfowi. Peugeot 208 zajął trzecie miejsce. Opel/Vauxhall Corsa był szósty. Renault Captur otworzył drugą dziesiątkę o dwa oczka wyprzedzając Citroëna C3, który uplasował się bezpośrednio przed Dacią Sandero. Peugeota 3008 sklasyfikowano na pozycji dziewiętnastej, dwa miejsca przed Dacią Duster. Miejsce 22. zajął Peugeot 2008. Wszystkie te modele znalazły co najmniej 50.000 nabywców. Opel/Vauxhall Crossland X znalazł się na miejscu 32, tuż przed Peugeotem 308. Renault Zoe sklasyfikowano na 43. miejscu za sprzedaż 36.472 egzemplarzy! Dwa miejsca dalej znalazł się Citroën C3 Aircross. Na pozycji czterdziestej dziewiątej jest Renault Twingo, a pięćdziesiątkę zamyka Opel/Vauxhall Grandland X.
Renault było drugą najchętniej kupowaną marką, trzecie miejsce wywalczył Peugeot. Citroën zajmuje pozycję dwunastą, cztery oczka przed Dacią. Marka DS Automobiles sprzedała 20.335 aut (więcej, niż Jaguar, a ma tylko dwa modele) i znalazła się na pozycji dwudziestej dziewiątej.
W dziale Przyszłe premiery (strona 14.) MOTOR wspomina Dacie Logan i Sandero, a także Renault Kangoo.
Test Peugeota e-2008 MOTOR zamieścił na stronach 20-21. Redaktor Struk na szczęście jest obiektywnym dziennikarzem. Zauważa pewne mankamenty opisywanego samochodu, ale przenosi je na wszystkie auta elektryczne. Kiedy jeździ się tymi samochodami rozsądnie i przewidująco – zasięg jest już dość spory, Gdy depcze się prawy pedał – dynamicznie on spada.
Kiedy Autor opisuje Peugeota, to docenia bardzo ciekawy projekt, dobre materiały wykończeniowe, ale i zauważa pewne mankamenty w dziedzinie ergonomii. Niezłą notę otrzymały zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy. Auto prowadzi się bardzo neutralnie, jeszcze lepiej, niż wersje spalinowe, a to dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości. Hamulce dają bardzo dobre wyczucie. Do tego samochód okazał się całkiem przestronny i porządnie wyciszony. Niestety, jak to elektryk, jest dość drogi.
W tekście wspomniano także 508-kę.
Citroëna Berlingo II oceniono w dziale Używane na stronie 34. Ten popularny kombivan uzyskał noty poniżej średniej jedynie za jakość materiałów oraz osiągi, choć kompletnie nie rozumiem, dlaczego tak się stało. Za przeciętne uznano wyposażenie, komfort jazdy i hałas, wygląd i styl oraz zużycie paliwa.. Notę powyżej średniej przyznano za cenę zakupu, ceny części, koszty serwisu oraz awaryjność. Przy czym „awaryjność powyżej przeciętnej” oznacza tu awaryjność niską! Bardzo dobrze oceniono przestronność wnętrza, pojemność bagażnika, dostępność części i dostępność serwisu. No cóż – Citroën Berlingo II, to naprawdę dobry samochód!
Francuskie marki (Citroën, Peugeot, Renault i należąca do tego ostatniego Dacia) wymienione zostały na stronie 35. wśród aut używanych z ogłoszeń z deklarowanymi filtrami cząstek stałych. Nie rozumiem tylko, po co było robić takie zestawienie.
W dziale Używane MOTOR pokusił się o zestawienie aut z małymi dieslami i małymi benzyniakami. Na stronach 36-39 pojawiły się także takie modele, jak Citroën C3 III (wybierają benzynowy silnik 1.2 VTi), Dacia Sandero (benzynowy 1.2 16v), Renault Clio IV (wskazanie na 1.5 dCi) oraz Renault Megane III (sugerują 1.2 TCe).
W dziale MOTOR Retro (strona 46.) przypomniano nowości sprzed lat – Renault 12 Goordini skaczące ponad Renault 8 oraz pierwsze zdjęcie Citroëna GS.
I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze