Maleńkie zdjęcie Peugeota 407 SW jest jedynym, co może skusić miłośnika francuskiej motoryzacji do sięgnięcie po aktualny numer tygodnika MOTOR. Poza tym okładka nie zawiera żadnych akcentów sugerujących, że warto to wydanie zakupić. Ale w środku jest nieco lepiej!
MOTOR nr 35 (3714) z 26.VIII.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 groszy
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C5, CX, DS, GS, Mehari, Traction Avant, Visa, XM, 205, 308, 407, Captur, Clio, Laguna, Latitude, Scenic E-Tech Electric, Duster, Insignia, Vectra
Maserati GT2 Stradale zostało wspomniane na dole strony 6.
Trzy strony dalej natkniecie się na krótką notatkę o międzynarodowym zlocie Citroëna, który odbył się 1,5 tygodnia temu w Toruniu. W notatce wspomniano modele Traction Avant, 2CV, Mehari, GS, CX i XM. Na ilustrującym notatkę zdjęciu dostrzec można też Citroëny DS i Visa.
Dacia Duster znajduje się na 9. miejscu w tabeli z wynikami sprzedaży nowych aut osobowych w Polsce w okresie pierwszych siedmiu miesięcy br. Tabelkę tę znajdziecie w prawym dolnym rogu strony numer 9.
Na stronach 22-23 znajdziecie test najnowszej wersji Renault Captura w najbogatszej wersji esprit Alpine napędzanej 160-konnym silnikiem typu mild hybrid współpracującym ze skrzynią EDC. Takie auto wyceniane jest na niespełna 124.000 zł, co w dzisiejszych czasach nie wydaje się kwotą wygórowaną, gdy wiemy, że to najbogatsza odmiana tego samochodu. Wkrótce zresztą to auto trafi na test do naszej redakcji.
MOTOR uznał, że Captur oferuje przestronne wnętrze, funkcjonalny bagażnik, zapewnia wysoki komfort jazdy (choć ograniczony przez seryjne 19-calowe koła) i niezłe osiągi przy bardzo rozsądnym gospodarowaniu paliwem.
Renault Captur to od wielu lat bardzo popularny model również na polskich ulicach. Niedawno druga generacja przeszła lifting upodabniający auto do innych modeli francuskiej marki. MOTOR wspomina tu szczególnie Scenic’a E-Tech Electric. W tekście wspomniano też Clio.
Legendarną Lancię Deltę pokazano na zdjęciu na stronie 27., a nieco wyżej – fragment komory silnikowej Citroëna z charakterystyczną gruszką zawieszenia. Dalej w tym samym artykule – na stronie 28. – dostrzeżecie Peugeota 205, a na stronie 29. Peugeota 308 CC.
W dziale Używane na stronie 34. MOTOR analizuje Lancię Ypsilon III generacji. Auto wypadło tak sobie – przestronność wnętrza, pojemność bagażnika, osiągi i dostępność serwisu oceniono poniżej średniej. Za przeciętne MOTOR uznał jakość materiałów, komfort jazdy i hałas, ceny zakupu oraz dostępność części. Wyposażenie, zużycie paliwa, ceny części, koszty serwisu i bezawaryjność oceniono powyżej średniej. Notę bardzo dobrą Ypsilon otrzymał za wygląd i styl.
A może – na przekór modzie na SUV-y – jednak coś używane z segmentu D? MOTOR prezentuje samochody klasy średniej na stronach 36-39, a wśród nich pojawiają się takie, które i my moglibyśmy polecić. To Citroën C5 II generacji, mocno niedoceniany Fiat Croma II, Opel Insignia A, Opel Vectra C, Peugeot 407, Renault Laguna, czy także zapomniane, powstałe na bazie Samsunga SM5, Renault Latitude.
W dziale Motopasje na stronach 44-45 MOTOR opisał Dodge’a Challengera.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze