czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 36/2018

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-09-06
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
57 4
5
52
UDOSTĘPNIEŃ
174
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Małe te zdjęcia, ale są. Na okładce aktualnego numeru tygodnik MOTOR pokazał drugą generację Clio, Citroëna Xsarę, C4 Picasso oraz najnowsze Berlingo. Niestety wszystkie te auta przytłacza wielkie zdjęcie BMW i niewiele mniejsze, ale uwydatnione Volkswagena Tuarega. Którego znowu próbuje się nobilitować zestawiając go z Audi i Mercedesem.

 

MOTOR nr 36 (3402) z 3.IX.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4 Picasso, Xsara, 3 Crossback, 206, 207, 208, 306, 308, 3008, 508, Partner, RCZ, Captur, Clio, Megane, Duster, Logan, Sandero

 

Na stronie 4. zamieszczono list Stałego Czytelnika, po lekturze którego zacząłem się zastanawiać, czy rzeczywiście ktoś pisze takie pierdoły do gazet. Wylicza dane techniczne modeli pewnej koreańskiej marki, która – mam wrażenie – jest od jakiegoś czasu dość mocno promowana przez motogazetki, nie tylko przez MOTOR. Nie tak bardzo, jak marki koncernu VAG, ale niewiele mniej już. I nie wiem, czy to też nie jest coś wspierającego ten dalekowschodni koncern, a konkretnie tę jedną markę o trzyliterowej nazwie.

Na marginesie strony 10., w dziale Przyszłe premiery, MOTOR niezmiennie zapowiada nowe generacje Dacii Sandero, Peugeota 208, Renault Clio, oraz nowy francuski model, DS 3 Crossback.

Z tabelki zamieszczonej na stronie 11. wynika, iż Dacia Duster była dziesiątym najchętniej kupowanym nowym samochodem osobowym w Polsce. Dane obejmują rejestracje w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br.

Na tej samej stronie pojawiła się też wzmianka o nowych cenach Dacii Logan MCV oraz promocji na Renault Clio Life.

Prawdziwy artykuł poświęcony francuskiemu samochodowi znajdziecie jednak dopiero na stronach 16-19. To test Citroëna Berlingo w jego najnowszej wersji. W materiale wspomniano też Peugeota Partnera – bliźniaczy model z Grupy PSA, a także Nowego Opla Combo, „trzeciego bliźniaka” ;-) Pojawiły się też odniesienia do C3, C4 Picasso i Peugeota 3008.

Pochwalono ogólny komfort francuskiego kombivana, choć doszukano się hałasującej przedniej osi, szumu powietrza przy przednich słupkach (już przy 80 km/h!, w co wierzyć mi się nie chce…) i słabego tłumienia nierówności. To ciekawe, bo wcześniej stwierdzono, że Berlingo tak sprawnie przejeżdża progi zwalniające, że prawie ich nie czuć. Czyli z „leżącymi policjantami” sobie radzi doskonale, a z dziurami w drodze już nie bardzo?

Pochwalono stabilne prowadzenie i niewielką wrażliwość na nawet mocny boczny wiatr. Dobrze oceniono także pracę ESP, które za pomocą niewielkich korekt praktycznie do zera niweluje skłonność do podsterowności. Nie przeszkadza także niezbyt bezpośredni układ kierowniczy (zresztą nie ma sensu, aby był inny)! MOTOR zaczął normalniej podchodzić do samochodów uwzględniając ich przeznaczenie i segment! Szok.

Skuteczne hamulce i bogate, także pod względem bezpieczeństwa, wyposażenie testowanej wersji Shine, to kolejne zalety Citroëna Berlingo. Asystent utrzymania pasa ruchu działa w sposób tak płynny, jak w mało którym aucie. Nie wierzyłem, że czytam to w polskojęzycznym piśmie motoryzacyjnym!!!

Skrytykowano spasowanie niektórych elementów kokpitu, za nisko umieszczone kieszenie w drzwiach, niemal niezagospodarowany tunel środkowy i parę innych drobiazgów. MOTOR twierdzi też, że aby włączyć, lub wyłączyć silnik trzeba przycisk START/STOP przytrzymać dłużej. To częsty, choć zupełnie lamnie niezrozumiały zarzut pod adresem aut francuskich.

Ogólna ocena jest niby dobra, ale uwag nie brakuje, choć w moim odczuciu szukano ich nieco na siłę.

Renault Twingo GT pokazano na stronie 29. w roli rywala dla opisanego przez MOTOR Volkswagena Up!-a GTI.

MOTOR postanowił porównać silniki 1.4 TSI z 1.6 THP. Znajdziecie ten materiał na stronach 34-37 i od razu napiszę, że nieznacznie, ale jednak, wygrała jednostka francuska! Okazało się bowiem, że ma dużo niższą awaryjność, zbliżone ceny części, równie dobrą dostępność używanych, porównywalne zużycie paliwa i równie znakomite osiągi. W efekcie jednostka THP uzbierała 16,5 gwiazdki, a silnik TSI tylko 15 gwiazdek. W materiale wymieniono modele Citroëna C4 Picasso i Peugeota 207, 308, 3008, 508 i RCZ.

W dziale Używane na stronie 44. krótko oceniono Renault Captura. Cenę zakupu oraz ceny części i ich dostępność uznano za poniżej średniej, choć w przypadku dwóch pierwszych kwestii to akurat dobrze. Za przeciętne MOTOR uznał pojemność bagażnika, jakość materiałów, osiągi oraz koszty serwisu. Powyżej średniej oceniono przestronność wnętrza, komfort jazdy, hałas, zużycie paliwa i dostępność serwisu. Bardzo dobrą notę wystawiono oceniając wyposażenie, wygląd i styl oraz awaryjność.

W dalszym ciągu w dziale Używane MOTOR dokonał przeglądu rynku wtórnego poszukując samochodów za średnią krajową. Znaleziono m.in. Citroëna Xsarę, Peugeoty 206 i 306, Renault Clio II. Jednocześnie radzą unikać Renault Clio i Megane. Rozdwojenie jaźni?

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2062072083 Crossback3008306308508BerlingoC3C4 PicassoCapturCitroenClioDaciaDS AutomobilesDusterLoganMeganeMOTORPartnerPeugeotRCZRenaultSanderoTwingoużywaneXsara
Udostepnij21Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

Renault Koleos w kolumnie Carrefour Polska podczas 75. Tour de Pologne

Następny

Citroen C3 – bestseller marki, już 400 tys. zamówień

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroen C3 - bestseller marki, już 400 tys. zamówień

Wszystkie osobowe modele Peugeot posiadają homologację WLTP

Citroen Polska zdobył Puchar Świata Szefów Serwisów

Wszystkie osobowe modele marki Citroën są już homologowane zgodnie z protokołem WLTP

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.