Ani jednego samochodu francuskiego nie ma na choćby najmniejszej fotografii na okładce aktualnego wydania ostatniego popularnego tygodnika motoryzacyjnego w Polsce. Jedynie Nissan Leaf stanowi jakiś tam substytut dla miłośników francuskich samochodów motoryzacji, ale to przy mocnym naciąganiu rzeczywistości ;-)
MOTOR nr 36 (3715) z 02.IX.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4 X, CX, DS, GS, 208, Expert, Arkana, Clio, R4, Trafic, Bigster, Duster, Sandero, Astra, Insignia, Meriva, Zafira
O coraz liczniej reprezentowanych na polskim rynku chińskich autach traktuje artykuł zamieszczony na stronach 4-7. Wspomniano tam markę Leapmotor, z którą romansuje koncern Stellantis.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 9. wynika, iż Dacia Sandero wciąż jest liderem europejskiego rynku aut osobowych. W pierwszej dziesiątce znajdują się też Renault Clio (miejsce 4.), Peugeot 208 (pozycja 5.) oraz Citroën C3 (na miejscu 8.).
Na tej samej stronie w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Alfę Romeo Giulię, Alfę Romeo Stelvio, Citroëna C4 X, Dacię Bigster oraz Renault 4.
Renault Arkanę wystawiono w roli konkurenta dla opisanego na stronach 10-12 Cupry Formentora.
Renault Clio i Fiaata Punto widać na zdjęciu zamieszczonym na stronach 24-25
Z kolei strona 33. przynosi tuzin aut używanych w czterech różnych segmentach, które są popularne na rynku wtórnym wśród rodzin. Znajdziecie tam Opla Astrę, Opla Insignię, Nissana Qashqaia, Dacię Duster, Opla Merivę, Opla Zafirę, Peugeota Experta i Renault Trafic’a.
Tygodnik porównał też w tym tygodniu używane auta elektryczne – BMW i3a z Nissanem Leafem II.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. Natkniecie się jeszcze na wzmiankę o premierze Citroëna CX, który zastąpił w gamie zjawiskowego DS-a. Wspomniano też model GS, oczywiście ten klasyczny, a nie koncepcyjny GS Camargue, o którym pisaliśmy przed godziną.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze