I znowu na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR nie ma ani jednego samochodu francuskiego. Jedynie Nissan Qashqai stanowi jakiś tam substytut dla miłośników francuskich samochodów, ale to – jak w ubiegłym tygodniu – przy mocnym naciąganiu rzeczywistości ;-)
MOTOR nr 37 (3716) z 09.IX.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, DS 4, 308, Twizy
Starcie Qashqaia z Toyotą Corollą Cross znajdziecie na stronach 14-17. Oba auta wystąpiły w teście w wersjach hybrydowych z zespołami napędowymi o mocy dochodzącej do 200 KM, przy czym w Toyocie napęd przekazywany jest na wszystkie koła, bo ma ona dwa silniki elektryczne. Ceny obu aut po doposażeniu są niemal takie same. Nieco lepsze osiągi ma Toyota, ale to dlatego, że jest sporo lżejsza. Czy jednak ogólnie lepsza? MOTOR uznał, że tak, ale Corolla Cross pokonała Qashqaia tylko jednym punktem!
A jeśli chcielibyście się wyróżnić na drodze, to co? Raczej nie spojrzycie wówczas w stronę Toyoty, za to warto skierować kroki do salonu marki DS Automobiles. MOTOR na stronach 18-19 opisał wrażenia z jazdy modelem DS 4 z hybrydowym napędem dostarczającym 225 KM. To wersja specjalna Antoine De Saint Exupery stworzona w hołdzie dla autora „Małego Księcia”, ale i paru innych ciekawych dzieł literackich.
Redaktor Szczepaniak docenił stylistykę i ogólną spójność testowanego samochodu, pochwalił przestronność (acz w taki sposób, że może się wydawać, jakoby na kanapie było ciasnawo, ale podkreślmy – tylko bardzo wysokim osobom), docenił świetne materiały wykończeniowe i wysoki poziom komfortu. Przy czym nie chodzi jedynie o ten z zawieszenia, ale też akustyczny.
Układ napędowy typu plug-in zapewnia dobre osiągi, samochód jest bardzo bogato wyposażony, ale w efekcie dość drogi, za to niewątpliwie unikatowy. Z tą ceną, to jednak nie do końca jest tak źle, bo dwóch pokazanych przez MOTOR rywali jest droższych.
Renault Twizy można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 32.
Z kolei Citroëna Grand C4 Picasso można zobaczyć na zdjęciu opublikowanym na stronie 33.
Peugeot 308 I generacji pojawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanej na stronach 38-41 Kii Cee’d.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze