• Najnowsze

Ekscytują się jakimś elektrycznym Volkswagenem, ale po co? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 38/2019

2019-09-18
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

2021-02-25

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

2021-02-25

Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!

2021-02-25

Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021

2021-02-25
Peugeot logo

Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”

2021-02-25

Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela

2021-02-25

Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?

2021-02-25

Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?

2021-02-24
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Ekscytują się jakimś elektrycznym Volkswagenem, ale po co? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 38/2019

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2019-09-18
w Przeglad Prasy
Czas czytania6min
23 2
0
23
UDOSTĘPNIEŃ
71
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

Chcesz poczytać o Oplach? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2021

Peugeot 2008 pokonał Audi Q2. I to nie ceną! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2021

MOTOR, podobnie, jak AUTO ŚWIAT, również ekscytuje się jakimś elektrycznym Volksgaunerem, który podobno ma kosztować tyle, co Golf z dieslem, ale realna cena wyniesie pewnie nie mniej, niż 130.000 zł. Na okładce widać jednak także kawałek Dacii Duster oraz, w prawym dolnym rogu, Renault Clio V.

 

MOTOR nr 38 (3456) z 16.IX.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4, C4 Cactus, 2008, R2, R4, Clio, Laguna, Megane, Duster

 

Citroëna, Peugeot i Renault wspomina Redaktor Burmajster we „wstępniaku: zamieszczonym na stronie 3. Okazją są trwające jeszcze targi we Frankfurcie, mizerne, nudne, głównie niemieckie, bo wielu marek spoza Niemiec tam zwyczajnie nie było. Premier – jak na lekarstwo. Tak słabych targów, jak tegoroczne we Frankfurcie, jeszcze nie widziałem, a jeżdżę na największe europejskie i chińskie imprezy tego typu od kilkunastu lat. Zgadzam się więc w pełni z Naczelnym tygodnika MOTOR.

Citroëna C4, przyszłego, wspomniano na stronie 9. pokazując go w roli rywala dla Volkswagena ID.3. Wspomniano też C4 Cactusa, którego ów C4 zastąpi i będzie pełnoprawnym autem kompaktowym, Dostępnym również w wersji elektrycznej. MOTOR zapowiada to auto na przyszły rok. A przyszły rok zaczyna się już za 3,5 miesiąca ;-)

Citroëna, DS Automobiles i Peugeota wymieniono ponownie w roli wielkich nieobecnych na targach we Frankfurcie w materiale zamieszczonym na stronach 12-16. Zresztą nie tylko Francuzi darowali sobie udział w tej imprezie – zabrakło wielu innych marek, włoskich, japońskich, nawet koreańskich! Na stronie 16 pokazano spodziewane, a niezrealizowane targowe premiery, m.in. Nowego Peugeota 2008 oraz Nowego Nissana Juke.

Dacia wciąż wykazuje tendencję wzrostową sprzedaży w Polsce i jest piątą najchętniej wybieraną marką samochodową na rynku pierwotnym. Goni czwartego w stawce Opla, który zanotował lekki spadek. Renault jest ósme. Tak wynika z tabelki podsumowującej sprzedaż w ciągu ośmiu pierwszych miesięcy bieżącego roku. Znajdziecie ją na stronie 19.

Test piątej generacji Renault Clio MOTOR opublikował na stronach 20-23. Wśród rywali pokazano Peugeota 208 nowej generacji. Autor zwraca uwagę, że wygląd bardzo przypomina poprzednią generację, choć dostrzega też reflektory podobne do tych z Megane. Szybko jednak podkreśla też, że samochód jest kompletnie nowy, począwszy od płyty podłogowej (CMF-B), a skończywszy na proporcjach (o 7 cm szerszy od Clio IV!).

Pochwalono fakt, że klimatyzacją steruje się w sposób klasyczny (analogiczny jest w Dacii Duster, o czym MOTOR nie zapomniał wspomnieć). Spodobał się też duży wyświetlacz na konsoli centralnej, a także jego grafika. Co więcej – obsługa całego systemu oraz generalnie samochodu uznana została za prostą i wygodną!

Przestronność samochodu uznano za przeciętną, za to pochwalono bagażnik. To słusznie uwypuklona zaleta – kufer Clio V jest większy, niż kompaktowego przecież Golfa! Spodobał się układ jezdny, ale skrytykowano trochę układ kierowniczy (wrażenia dość sztuczne), który jednakże uznano za precyzyjny. Stwierdzono, że interweniujące dość wcześnie ESP odbiera przyjemność z jazdy. Sorry, ale to jest już chore! Tym samochodem będą jeździć matki wożące dzieci, spokojni kierowcy (bo to tylko 100 KM z litrowego silnika, a więc w dzisiejszych czasach żaden hot hatch), a nie młodzi gniewni. Producent ma zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom. Jak ktoś oczekuje sportowych wrażeń, to niech kupi wersję R.S. (na pewno pojawi się za jakiś czas). Oczekiwanie ESP interweniującego w momencie, kiedy przeciętny kierowca już będzie czuł pot między nerkami ściekający jeszcze niżej jest nieodpowiedzialne. Albo to po prostu szukanie dziury w całym, bo Clio V, to naprawdę fajny samochód! Pewnie dlatego trzeba go uwalić za cokolwiek, jak to zrobił na przykład aktualny AUTO ŚWIAT.

Ważne, że auto dobrze hamuje (to MOTOR na szczęście zauważył), ale podkreślił, że sportowych doznań brak. Ciekawe, czy przyszło im do głowy, że są ludzie, którzy oczekują od samochodu komfortu, a nie sportu? Że wielu kierowcom brakuje doświadczenia, by opanować samochód o sportowej charakterystyce? Dlaczego wszystko sprowadzają do jednego? To jak z partią aktualnie rządzącą – tylko my mamy rację, tylko my wiemy, co jest dla Was dobre, a kto nie z nami, ten jest gorszym sortem. No sorry, ale tak to wygląda!

To samo Clio pojawiło się w teście nawigacji na smartfony (strony 34-36). Na jednym ze zdjęć ilustrujących ten materiał można też dostrzec Citroëna C1.

W dziale Używane na stronie 42. zaprezentowano Renault Lagunę III generacji. Samochód wypadł całkiem dobrze, a najczęściej dotykają go drobne usterki, a nie poważne awarie.

Również w dziale Używane, ale już na stronach 50-53, pojawiła się Dacia Duster. Opisane auto ma ponad 151.000 km przebiegu i wypadło naprawdę dobrze. Relatywnie niską notę (3/5) przyznano za wnętrze, ocenę przestronności i jakość wykończenia. Na podobnym poziomie oceniono trwałość oraz ergonomię. Notę 4/5 przyznano za silnik, dynamikę i zużycie paliwa, za sytuację rynkową i utratę wartości oraz za ocenę mechanika po wizycie w serwisie. Ostateczna nota, to 4/5, co wynika o części z atrakcyjnych cen, ale w dużej mierze za odporność na trudne polskie warunki eksploatacji.

O pracach nad Renault 2 testowanemu już w nadwoziu Renault 4 MOTOR wspomina w dziale MOTOR Retro (strona 54.). „Dwójka” ostatecznie nigdy nie trafiła do produkcji.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2008C1C4C4 CactusCitroenClioDaciaDS AutomobilesDusterLagunaMeganeMOTORopelPeugeotR2R4Renault
Udostepnij10Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Citroen w Nowym Jorku i New Jersey, fani w USA świętują 100-lecie marki

Następny

Używany Peugeot 508 SW z ponad pół mln km na liczniku

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Peugeot 508 SW

Używany Peugeot 508 SW z ponad pół mln km na liczniku

UOKiK: 37 Renault Masterów do serwisu

Używana Dacia Duster, Peugeot 206 i 307 oraz Renault Clio wśród najszybciej sprzedających się aut na rynku wtórnym

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Nowa Dacia Duster – 10 powodów, dla których nie warto kupić tego samochodu
    • Anonimowo o Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii
    • Anonimowo o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Marcin o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • jan o Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?
    • DjAnj o Nowy Citroen C5 (lub C6) na wizualizacji. Nadchodzi nowy król komfortu!
    • Anonimowo o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Janusx o Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?
    • Teodor o Nowy Opel Astra na wizualizacji. Debiut w 2021 roku
    • arek o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru
    • Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”
    • Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela
    • Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?
    • Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.