Tym razem okładka aktualnego wydania tygodnika MOTOR też trochę zachęca miłośników samochodów francuskich, acz w mniejszym stopniu, niż w ubiegłym tygodniu. Teraz bowiem mamy tu tylko jedno auto francuskiej marki – Citroëna C3 III generacji. Ale koncern Stellantis jest reprezentowany jeszcze przez Jeepa Avengera.
MOTOR nr 38 (3613) z 12.IX.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C4 Picasso, 2008, 508, Megane, Scenic, Talisman, Duster, Astra, Corsa, Zafira
I właśnie od „nowej ery Jeepa zaczyna się aktualny MOTOR. Na stronach 4-5 zaprezentowano Avengera, który będzie autem nieco mniejszym od Renegade’a, za to w pełni elektrycznym. Czy pojawią się inne napędy? Na razie nic na to nie wskazuje, ale wykluczyć tego nie można. Auto będzie produkowane w Tychach w Polsce, równolegle z już wytwarzanymi tu Fiatem 500 i Abarthem 595/695 oraz Lancią Ypsilon, oferowaną wyłącznie we Włoszech i królującą tam w segmencie B. Od strony technicznej Avenger będzie najprawdopodobniej mocno zbliżony do aktualnego Peugeota 2008. W materiale wspomniano też inne Jeepy – Wranglera, Wagoneera, Grand Cherokee i Recona.
Hybrydową odmianę Nissana X-Traila MOTOR opisał na stronach 6-7. Wspomniano tam też Qashqaia i Alians Renault-Nissan.
Na stronie 8. pojawiła się krótka notatka o szkoleniu, jakie z wykorzystaniem Renault Megane R.S. przeprowadziła dla 429 policjantów z sekcji ruchu drogowego Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault z siedzibą w Modlinie.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 9. wynika, że Dacia była ósmą najchętniej wybieraną marką nowych aut w Polsce w okresie od stycznie do sierpnia włącznie.
Dacię Duster i Opla Astrę K wspomniano w zamieszczonym na stronach 26-27 artykule traktującym o łańcuchach rozrządu.
Nissana Leafa widać na małym zdjęciu zamieszczonym na stronach 32-33, a Fiata 500 tylko na tej drugiej.
W dziale Używane na stronie 34. opisano Citroëna C3 Aircrossa. Poniżej średniej oceniono komfort jazdy i hałas, a także ceny zakupu, ceny części o bezawaryjność. Za przeciętne uznano jakość materiałów, wyposażenie, osiągi, dostępność części i koszty serwisu. Notę powyżej średniej wystawiono za przestronność wnętrza, pojemność bagażnika, wygląd i styl, zużycie paliwa oraz dostępność serwisu. Not złych i bardzo dobrych nie odnotowano.
Niedawno masa używanych aut wyjechała z Polski na Ukrainę. Powodem było czasowe zawieszenie ceł i podatków od wwozu takich aut do naszego wschodniego sąsiada ogarniętego wojną. Wśród najchętniej wywożonych aut znalazły się m.in. Renault Megane i Renault Scenic oraz Ople Astra, Vectra i Zafira.. Na zdjęciu ilustrującym artykuł zamieszczony na stronie 35. pokazano zaś m.in. Citroëna Grand C4 Picasso.
Dysponując kwotą 50.000 zł jeszcze niedawno można było wybierać na rynku wtórnym spośród raptem kilkuletnich aut. Dziś sytuacja się nieco zmieniła. MOTOR prezentuje w dziale Używane (strony 36-41) piętnaście propozycji, w tym Citroëna C3 III, Opla Corsę E, Opla Astrę V, Peugeota 508 I, Renault Talismana i Opla Zafirę III. Realnie wszystkie te samochody są godne zainteresowania i budzą spore zainteresowanie na rynku wtórnym. Inna sprawa, że francuskich aut szukają z reguły ludzie chcący kupić diesla.
Z dziennikarskiego obowiązku wspomnę też, że MOTOR na stronach 42-45 opisał trzy youngtimery, w tym Alfę Romeo 33.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze