I znowu, po raz kolejny już, na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR nie ma ani jednego samochodu francuskiego. Ja wiem, że jest Francuskie.pl, ale to naprawdę jeszcze nie powód, by ostatni popularny motoryzacyjny periodyk ukazujący się w Polsce całą odpowiedzialność za publikowanie wiadomości o francuskiej motoryzacji zrzucał na nas ;-)
MOTOR nr 38 (3717) z 16.IX.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 X, C-Zero, ë-C3, 106, i0n, 17, Laguna, R4, R5, Trafic, Zoe, Bigster, Duster, Sandero, Corsa-e
MOTOR na stronie 6. wspomniał o zaprezentowaniu Nissana Ariya w wersji Nismo.

Na kolejnej stronie, w już nieco większej notatce, MOTOR zaprezentował koncepcyjne Renault 17 i przy okazji wspomniano modele (R4, R5), do których nawiązują obecne, lub planowane na najbliższe lata auta Renault. Na zdjęciu pokazano też Renault 17 sprzed pół wieku.

Również na stronie 7. znajdziecie krótką prezentację nowego Opla Frontera, które to auto niedawno zaprezentowano polskim dziennikarzom.

Na tej samej stronie opublikowano podsumowanie rejestracji aut (dziesięć najpopularniejszych marek) w Polsce w okresie od stycznia do sierpnia włącznie. Więcej na ten temat znajdziecie u nas.
MOTOR wspomniał Renault i Dacię zamykające pierwszą dziesiątkę. Podał też, że Duster był dziewiątym najchętniej kupowanym autem osobowym w Polsce.
Na stronie 8. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Alfę Romeo Giulię, Alfę Romeo Stelvio, Citroëna C4 X, Dacię Bigster oraz Renault 4.
Test Jeepa Compassa 4xe MOTOR zamieścił na stronach 26-27. Hybrydowy napęd plug-in o mocy systemowej 240 KM i bogate wyposażenie może skusić niejednego klienta, który będzie gotów wyłożyć nieco ponad 200.000 zł za dość skromnie prezentujące się, ale całkiem dynamiczne auto. Pochwalono osiągi, możliwości terenowe, komfort jazdy i prostą obsługę, skrytykowano zaś słabą precyzję układu kierowniczego i niewielki realny zasięg jazdy na prądzie.
Wśród rywali wymieniono Mitsubishi Eclipse Cross oraz Alfę Romeo Tonale, ale PHEV, a nie zwykłą hybrydę, którą opisałem Wam przed paroma dniami.
Głównie na bazie Jeepa Renegade, ale z odwołaniami do Grand Cherokee, a także wzmiankami o Fiacie Grande Panda i Citroënie ë-C3, MOTOR radzi w sprawie tego, czy warto się przesiąść ze starszego auta na nowsze w obrębie tego samego modelu, ale zwykle już po zmianach w nim wprowadzonych na przestrzeni lat. Materiał ten znajdziecie na stronach 28-31, a w jego dalszej części pojawiają się też m.in. Dacia Sandero, Renault Trafic i Renault Laguna.
W dziale Używane na stronie 35. MOTOR przypomina Przeboje lat 90. Wśród nich znalazły się m.in. Peugeot 106, Fiat Coupe i Mitsubishi 3000GT. Przy tym ostatnim wspomniano też Nissany 300ZX i Skyline.

Wbrew temu, co można czasem przeczytać w komentarzach, samochodów elektrycznych przybywa nawet na polskich drogach. Siłą rzeczy auta tego typu pojawiają się też coraz liczniej na rynku wtórnym. Czy warto jakieś kupić? Redakcja analizuje rynek na stronach 36-39, a wśród opisanych modeli znalazły się m.in. Fiat 500 i 500e, Nissan Leaf I i II, Mitsubishi i-MiEV (przy okazji wspomniano Citroëna C-Zero oraz Peugeota i0na), Opel Corsa-e oraz Renault Zoe.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze