Czy C-Elysee jest lepszy od Rapida i Tipo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2019

12 2 008

Najwięcej, choć nie jakoś spektakularnie dużo miejsca zajmuje na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR wizualizacja nowej wersji Peugeota 308. Poza tym na stronie tytułowej zobaczycie także Opla Astrę oraz Citroëna C-Elysee. Ale czy warto kupić ten tygodnik, jeśli szuka się informacji o francuskich samochodach?

 

MOTOR nr 39 (3457) z 23.IX.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C-Elysee, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, 2008, 301, 308, Rifter, Captur, Clio, Espace, Master, Megane, Scenic, Zoe, Duster, Sandero, Astra, Insignia, Mokka X

 

O nowych kompaktowych hatchbackach MOTOR pisze na stronach 6-9. Pokazuje tam wizualizację przyszłej wersji 308-ki, Citroëna C4, Opla Astry i Renault Megane. Wspomniano też C4 Cactusa.

Na stronach 10-11 zaprezentowano po trzy najlepiej sprzedające się modele w 15 klasach w Europie. W gamie aut miejskich prym wiedzie Renault Clio i to mimo tego, że chodzi o wersję IV, a nie nową, która dopiero trafia do salonów. W segmencie kombivanów Peugeot Rifter zajmuje drugie miejsce, a trzeci jest Citroën Berlingo. W klasie kompaktowych minivanów prym wiedzie Renault Scenic. Renault Captur króluje wśród miejskich SUV-ów i crossoverów, a w tej klasie trzecie miejsce należy do Peugeota 2008. Dacia Duster jest drugim najchętniej kupowanym kompaktowym SUV-em/crossoverem, a Renault Zoe drugim najchętniej wybieranym samochodem elektrycznym.

W dziale Przyszłe premiery (margines strony 11.) MOTOR wspomina Dacię Sandero, Opla Insignię oraz Opla Mokkę X.

Z tabelki zamieszczonej na stronie 13. wynika, że Dacia Duster była czwartym najchętniej kupowanym samochodem osobowym w Polsce w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. Renault Clio zajmowało pozycję ósmą i jego sprzedaż rosła!

Policyjnego Renault Mastera można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 35.

Citroëna C4 Picasso oraz Renault Espace widać na maleńkim zdjęciu zamieszczonym na stronie 43.

Samochód prosty, oszczędny, tani w zakupie i bezproblemowy serwisowo? To jest możliwe! MOTOR w dziale Używane porównuje aktualnego Fiata Tipo z Citroënem C-Elysee i Škodą Rapid. Citroën wcale nie wypada źle. Wprawdzie krytykują ilość miejsca z tyłu, ale nie podają wymiarów, więc trudno ocenić, jak jest faktycznie. Ze zdjęć wcale nie wynika, by C-Elysee było ciasne. Z naszych testów też nie ;-) Skrytykowano także wykończenie Citroëna, w tym dużą ilość nieosłoniętych blach. Uważam, że to nadużycie – takie blachy owszem, są, ale w bagażniku i pod maską silnika! W kabinie niczego takiego nie znajdziecie! Na dowód polecam zerknąć choćby na to lub to zdjęcie.

MOTOR za wszelką cenę próbuje zdyskredytować C-Elysee przy pomocy takich właśnie brudnych środków wyrazu. Na szczęście po chwili dodaje, że samochód cechuje stosunkowo duża niezawodność i trwałość silników. Tylko że to pojawia się już dwie strony dalej i ktoś przerażony nieosłoniętymi blachami może tego już kompletnie nie doczytać!

Wrócę jeszcze na chwilę do tej przestronności. OK., Rapid jest odrobinę dłuższy od C-Elysee, może więc zapewniać nieco więcej miejsca wzdłużnego. Choć to też trudno powiedzieć, bo rozstawem osi C-Elysee dość wyraźnie góruje nad czeskim autem. Co więcej – Škoda ma większy bagażnik, więc musiał powstać kosztem czegoś. Rapid jest też aż o 4 cm węższy, więc na szerokość może być w Škodzie wyraźnie ciaśniej, niż w Citroënie.

Gamę silnikową Škody w kwestii benzyniaków nawet MOTOR poddaje w wątpliwość. Za to Citroëna krytykuje za brak automatycznej klimatyzacji i kiepskie multimedia. Z tego, co pamiętam z testów, zestaw audio w C-Elysee był całkiem przyzwoity. W podsumowaniu stwierdzono, że C-Elysee, to model stworzony z myślą o nieco biedniejszych rynkach niż nasz. Czyżby? To znaczy, że kupujemy tyle używanych aut ściąganych zza granicy, bo lubimy klasyki? MOTOR naprawdę dyskredytuje francuskie auto pod każdym względem!

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
8 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
11 Autorzy komentarzy
GreGFilippoEdwardMaciejPaweł Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tomek
Gość
Tomek

Nie wiem, czy wspomniano o tym w teście, ale C-Elysee (podobnie jak bliźniaczy 301) przez długi czas (później to chyba poprawiono, przynajmniej w lepszych wersjach) nie miał środkowego zagłówka w drugim rzędzie, a skrajne zagłówki były właściwie lekko podwyższonym oparciem, a nie zagłówkiem z prawdziwego zdarzenia. Sprzedawanie czegoś takiego w 2 dekadzie XXI wieku zakrawa na skandal i to jest w mojej ocenie największa wada tego auta.

FioleK
Gość
FioleK

Akurat to porównanie jednak powinien bezapelacyjnie wygrać Tipo… Sorry, ale C-Elysee to jest blaszana puszka bez wyciszenia przy Tipo (jest naprawdę ciche i ma bezgłośne zawieszenie)… Tipo ma jeden notoryczny problem – łączniki stabilizatora z przodu – oryginalne wytrzymują maks 30 000km. W skodzie jedyny plus to, że jest liftbackiem. Jakoś plastików we wnętrzu Tipo też są sporo lepsze… + na tyle ile pamiętam jazdę Rapidem, to jednak Tipo jest cichsze i wygodniejsze – nikt od tych samochodów nie oczekuje sportowych doznań…

ToJa
Gość
ToJa

Rapid to jest iście obrzydliwe auto.

I nie chodzi o stylistykę.

Wykończenie wnętrza – dramat. Fotele – dramat. Zawieszenie i układ kierowniczy – zero precyzji, pływa to to, nurkuje, ucieka w zakrętach.

Tipi góruje nad nim we wszystkich aspektach, poza silnikami. Bazowy silnik w Tipo to jest kabaret.

Zaś C-Elysee – materiałowo jest słabo, ale to wciąż poziom lepszy niż Rapid. Zaś cała reszta jest dużo przyjemniejsza. Niemniej to mniejsze auto niż Tipo. Inny segment i to czuć.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Pamiętaj, że Tipo ma t-jet i całkiem udane diesle ;)

Paweł
Gość
Paweł

Dobra, mam c-elysee za 40 tys Skoda będzie bez kół, a tu nawet klima jest. Rok 2013 i tylko klocki. Fiat jest ładniejszy, ale chyba Citroën najbardziej niezawodny

Maciej
Gość
Maciej

Potwierdzam. Jeżdżę niezawodnie i ekonomicznie (silnik benzyna 1.6) od 2013 roku.

Filippo
Gość
Filippo

W tym roku byłem przed wyborem któregoś z tych aut. Rapid odpadł od razu ze względu na, że poprzednie auto miałem od nowości z Grupy VW. Tyle irytujących usterek w ciągu 5 lat co to auto zaliczylo nie pamiętam w innych moich autach. A miałem ich kilka. Wszystkie nowe. Tipo fajne. Dobra cena fajne wykończenie wnętrza wygodne fotele dobra pozycja za kierownicą pojemność najwieksza szerokość wnetrzapoza bazowym silnikiem. To w ogóle nie jedzie. Dynamika grubo poniżej oczekiwań i spalanie ponad 8 litrów. Jest turbo benzyna ale to już grubo powyżej 50 tys.zl. Został C-elysee 1.2. Obawiałem się tych 82 koni… Czytaj więcej »

GreG
Gość
GreG

Prosze porownac osiagi 0-100 a nie subiektywne odczucia. Tipo z silnikiem 95km nie powala bo to nie sportowe auto;) ale jednak sa to 3 sekundy roznicy w porownaniu do 82km C-Elysee.