Ani jednego samochodu francuskiego nie ma na okładce bieżącego wydania tygodnika MOTOR. Może wewnątrz pisma będzie lepiej? Ja osobiście cudów się nie spodziewam, ale dopóki nie sprawdzę, to nie uwierzę. Tak już mam.
MOTOR nr 39 (3509) z 21.IX.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C5 Aircross, GS, 3 Crossback, 7 Crossback, 208, 2008, 3008, Clio, Captur, Kangoo, Scenic, Zoe, A110, Duster, Logan, Sandero, Corsa, Crossland X, Grandland X, Zafira
MOTOR na stronach 8-9 zamieszcza analizę i prezentuje najlepiej sprzedające się modele 42 marek samochodowych dostępnych w Europie. Co to oznacza dla aut pozostających w kręgu naszego zainteresowania? Przede wszystkim tyle, że pominięto markę Alpine. W Citroënie najlepiej „idzie” C3, potem C3 Aircross i C5 Aircross. W Dacii bestsellerem jest Sandero, a za nim sklasyfikowano bardzo popularnego w Polsce Dustera i Logana. DS 7 Crossback wyprzedza DS 3 Crossbacka. Wkrótce do tych dwóch modeli dołączą kolejne dwa – DS 4 i DS 9. Kolejność na podium w Oplu jest taka: Corsa, Crossland X i Grandland X. W Peugeocie króluje 208-ka, a za nią niemal łeb w łeb idą modele 2008 i 3008. W Renault wielkiej niespodzianki na dwóch pierwszych miejscach nie ma – zajmują je Clio i Captur. Ale Zoe na pozycji trzeciej, to już może być zaskoczenie.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 9. wspomniano Dacie Logan i Sandero, Peugeota 308, DS 4 i Renault Kangoo.
Na kolejnej stronie MOTOR informuje, że na polski rynek trafiła elektryczna wersja Opla Zafiry Life.
Na tej samej stronie znajdziecie też krótką notatkę o nowych wersjach Dacii Logan, Sandero i Sandero Stepway.
Na stronie 11. opublikowano wyniki rejestracji 10 najpopularniejszych w Polsce marek za pierwszych osiem miesięcy br. Cała dziesiątka jest wciąż na minusie. Renault sklasyfikowano na pozycji piątej, a Dacię na szóstej.
Jednak MOTOR zna markę Alpine – A110 pokazano w roli rywala dla opisanej na stronach 22-23 Toyoty Supry.
Renault Scenic’a można dostrzec na jednym ze zdjęć ilustrujących artykuł poświęcony zasadom wjazdu do lasu (strony 28-29).
Emblemat Citroëna C3 znajdziecie na fotce ilustrującej tekst Czy bać się systemu stop-start? zamieszczonego na stronie 35.
W dziale MOTOR Retro przypomniano niesamowity kompakt, jakim bez wątpienia był Citroën GS. Pochwalono stylistkę, świetną aerodynamikę oraz hydropneumatyczne zawieszenie.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze