czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault szykuje mnóstwo nowości. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-28
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
145 6
0
130
UDOSTĘPNIEŃ
432
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Francuskie nowości. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 08/2022

Używany Peugeot 308 II to dobra propozycja. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 29/2022

Jak żyć z autem elektrycznym? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 30/2022

Okładka tygodnika MOTOR w tym tygodniu znowu nie zachwyca. Jak tydzień temu było dobrze, tak teraz na tytułowej stronie nie uświadczycie żadnego samochodu produkowanego przez koncern francuski. Ale może lepiej będzie wewnątrz pisma?

 

MOTOR nr 39 (3562) z 27.IX.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić?  Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: BX, C5, C-Zero, GS, 308, 508, i0n, Captur, Clio, Megane, Kadjar, Koleos, Laguna, R4, R5, Bigster, Duster, Jogger, Logan, Sandero, Astra

 

A w środku miłe zaskoczenie – już pierwszy artykuł zatytułowano Renaulucja francuska i poświęcono najbliższym planom marki Renault. Wkrótce pojawi się nowe Megane o napędzie elektrycznym i będzie to crossover. Niebawem zadebiutuje nowe Renault 5, również elektryczne, ale powstanie na platformie zbliżonej do tej, na której budowane są Clio i Captur. Nie oznacza to jednak, że „piątka” będzie miała odmianę spalinową – elektryfikacji już chyba nic nie zatrzyma. Koncern Renault do końca dekady ma mieć zelektryfikowanych 90% swojej gamy modelowej.

Zmiany są konieczne, bo po serii premier przed kilkoma laty gama się już trochę opatrzyła. Znakomicie sprzedają się Clio i Captur, ale inne modele mają różne wyniki. Stąd chęc wskrzeszenia Renault 4 i Renault 5, odświeżenie Kadjara i plany wprowadzenia dwóch SUV-ów segmentu D, w tym jeden coupe. W ciągu czterech nadchodzących lat czeka nas 24 premiery nowych aut tego producenta! W tym dziesięć zelektryfikowanych!

W materiale wspomniano też Koleosa. A dalej skupiono się na Dacii – pokazano Joggera, Sandero oraz wizualizację Bigstera (wspomniano przy niej Dustera), pojawiła się także Łada Largus tożsama z pierwszą generacją Logana MCV. Cały ten materiał opublikowano na stronach 4-6.

W przyszłym roku Grupa PSA skieruje do sprzedaży Nowego Opla Astrę w wersji kombi, a MOTOR wspomina o tym na stronie 8.

Artykuł z cyklu Pierwsza jazda opublikowany na stronach 10-11 poświęcony jest nowemu Peugeotowi 308. Skojarzeń z większą 508-ką nie brakuje jeśli chodzi o stylistykę. Pod maską silniki benzynowe i diesel o mocach 110-130 KM oraz wersje hybrydowe oferujące 180 KM lub 225 KM. Nowe 308 jest przestronniejsze wśrodku, ale jest też wyraźnie dłuższe od poprzedniego modelu. Dobrze oceniono fotele, nieźle wypadł też i-Cockpit® w najnowszej odsłonie. Spodobało się też zawieszenie i wyciszenie. MOTOR narzeka przede wszystkim na znaczącą podwyżkę cen w porównaniu do poprzednika.

W artykule poświęconym rozszerzonej gwarancji (strony 28-29) wspomniano także marki nas interesujące: Citroëna, Dacię, Opla, Peugeota i Renault.

Zdjęcie Renault Laguny w rowie można dostrzec na stronie 31.

Citroëna C5 I generacji widać na zdjęciach zamieszczonych na stronach 32-33.

Citroëna C-Zero i Peugeota i0n wspomniano w krótkim artykule na dole strony 35.

W dziale MOTOR Retro na stronie 46. przypomniano Citroëna GS Break. Auto zadebiutowało rok po premierze hatchbacka i było produkowane przez dekadę. Następcą był Citroën BX Break.

I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Znowu dość przyjemnie było przeglądać to wydanie!

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308508AstraBigsterBXC-ZeroC5CapturCitroenClioDaciaDusterE-Techelektryczne Renaultelektryczny Citroenelektryczny PeugeotGSi0nJoggerKadjarKoleosLagunaLargusLoganŁadaMeganeMOTOROpelPeugeotR4R5RenaultSandero
Udostepnij52Tweet33Udostepnij9
Poprzedni

Sprzedali luksusowy dom z salą balową i przenieśli się do kampera, którego zbudowali na bazie Citroëna Jumpera

Następny

Alpine A480: komunikacja pomiędzy samochodem a inżynierami

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Alpine A480

Alpine A480: komunikacja pomiędzy samochodem a inżynierami

Peugeot świętuje 211 urodziny i 130-lecie pierwszego samochodu

Nowy Peugeot 308 Active Pack

Nowy Peugeot 308: czy warto wybrać opcję budżetową? Test wersji Active Pack

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • bartekp - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Jakub - Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Irbis78 - Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za dwa lata. Gdzie zostaną uruchomione?
  • Tak ponad 100 lat temu Citroen reklamował swój pierwszy samochód, Type A
  • Renault: landolety i traktory na gumach pełnych oraz dętych z Wilna
  • Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.