Okładka tygodnika MOTOR w tym tygodniu znowu nie zachwyca. Jak tydzień temu było dobrze, tak teraz na tytułowej stronie nie uświadczycie żadnego samochodu produkowanego przez koncern francuski. Ale może lepiej będzie wewnątrz pisma?
MOTOR nr 39 (3562) z 27.IX.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: BX, C5, C-Zero, GS, 308, 508, i0n, Captur, Clio, Megane, Kadjar, Koleos, Laguna, R4, R5, Bigster, Duster, Jogger, Logan, Sandero, Astra
A w środku miłe zaskoczenie – już pierwszy artykuł zatytułowano Renaulucja francuska i poświęcono najbliższym planom marki Renault. Wkrótce pojawi się nowe Megane o napędzie elektrycznym i będzie to crossover. Niebawem zadebiutuje nowe Renault 5, również elektryczne, ale powstanie na platformie zbliżonej do tej, na której budowane są Clio i Captur. Nie oznacza to jednak, że „piątka” będzie miała odmianę spalinową – elektryfikacji już chyba nic nie zatrzyma. Koncern Renault do końca dekady ma mieć zelektryfikowanych 90% swojej gamy modelowej.
Zmiany są konieczne, bo po serii premier przed kilkoma laty gama się już trochę opatrzyła. Znakomicie sprzedają się Clio i Captur, ale inne modele mają różne wyniki. Stąd chęc wskrzeszenia Renault 4 i Renault 5, odświeżenie Kadjara i plany wprowadzenia dwóch SUV-ów segmentu D, w tym jeden coupe. W ciągu czterech nadchodzących lat czeka nas 24 premiery nowych aut tego producenta! W tym dziesięć zelektryfikowanych!
W materiale wspomniano też Koleosa. A dalej skupiono się na Dacii – pokazano Joggera, Sandero oraz wizualizację Bigstera (wspomniano przy niej Dustera), pojawiła się także Łada Largus tożsama z pierwszą generacją Logana MCV. Cały ten materiał opublikowano na stronach 4-6.
W przyszłym roku Grupa PSA skieruje do sprzedaży Nowego Opla Astrę w wersji kombi, a MOTOR wspomina o tym na stronie 8.
Artykuł z cyklu Pierwsza jazda opublikowany na stronach 10-11 poświęcony jest nowemu Peugeotowi 308. Skojarzeń z większą 508-ką nie brakuje jeśli chodzi o stylistykę. Pod maską silniki benzynowe i diesel o mocach 110-130 KM oraz wersje hybrydowe oferujące 180 KM lub 225 KM. Nowe 308 jest przestronniejsze wśrodku, ale jest też wyraźnie dłuższe od poprzedniego modelu. Dobrze oceniono fotele, nieźle wypadł też i-Cockpit® w najnowszej odsłonie. Spodobało się też zawieszenie i wyciszenie. MOTOR narzeka przede wszystkim na znaczącą podwyżkę cen w porównaniu do poprzednika.
W artykule poświęconym rozszerzonej gwarancji (strony 28-29) wspomniano także marki nas interesujące: Citroëna, Dacię, Opla, Peugeota i Renault.
Zdjęcie Renault Laguny w rowie można dostrzec na stronie 31.
Citroëna C5 I generacji widać na zdjęciach zamieszczonych na stronach 32-33.
Citroëna C-Zero i Peugeota i0n wspomniano w krótkim artykule na dole strony 35.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. przypomniano Citroëna GS Break. Auto zadebiutowało rok po premierze hatchbacka i było produkowane przez dekadę. Następcą był Citroën BX Break.
I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Znowu dość przyjemnie było przeglądać to wydanie!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze