Okładka aktualnego wydania tygodnika MOTOR kompletnie nie zachęca miłośników samochodów francuskich do zakupu pisma. Co więcej – nie znajdziecie na niej nic związanego choćby bardzo luźno z francuską motoryzacją. Nic ze Stellantis, nic z Aliansu. Ale może wewnątrz pisma będzie lepiej? Wszak AUTO ŚWIAT nie zachwyca, sprawdźmy więc MOTOR.
MOTOR nr 39 (3614) z 26.IX.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 3 Crossback, 205, 308, 3008, e-208, e-308, Clio, R5, Zoe, GT X-Over, Bigster, Manifesto, Spring
Na stronie 6. znajdziecie krótki materiał poświęcony elektrycznej wersji Peugeota 308, czyli e-308. Peugeot pokazał tę odmianę niedawno, czemu my poświęciliśmy więcej miejsca. Oczywiście na rynek trafi także wersja kombi tego znakomitego kompaktu. Mamy więc już w gamie 308-ki i benzyniaki, i diesle, i hybrydy plug-in, a teraz będzie też pełny elektryk z zasięgiem przeszło 400 km! Oczywiście MOTOR musiał napisać, że zegary trudno obserwować ponad kierownicą. Nie wiem, co oni tam mają ze wzrokiem…
Na tej samej stronie zamieszczono zestawienie dziesięciu najpopularniejszych w Europie samochodów elektrycznych. Na miejscu trzecim – Fiat 500. Dwa miejsca niżej – Peugeot e-208. Na pozycji ósmej Renault Zoe, a dziesiątkę zamyka Dacia Spring.
Strona 7 przynosi informację o koncepcyjnej Dacii. Miałem okazję i przyjemność uczestniczyć w odsłonięciu konceptu Manifesto podczas eventu w podparyskim Le Bourget, na którym zaprezentowano też wszystkie modele marki zdobione nowym logotypem.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 8.), MOTOR wspomniał m.in. Fiata Pandę, Renault 5 (i pokazał Clio w roli „mułka” testowego), Alfę Romeo Giulię, Maserati Gran Tourismo Folgore, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster, DS 3 Crossbacka (który zostanie zresztą pozbawiony ostatniej części nazwy i został już zaprezentowany wczoraj) oraz Peugeota 3008.
Ja rozumiem, kiedy my, portal mocno sprofilowany, sporządzamy relacje z targów motoryzacyjnych i skupiamy się na markach, które znajdują się w centrum naszego zainteresowania. MOTOR, to jednak – przynajmniej teoretycznie – pismo ogólnomotoryzacyjne. I jako takie powinno prezentować możliwie szeroki wachlarz marek i producentów. Niestety w relacji z targów IAA Transportation (strony 12-13) nie znajdziecie nic o autach koncernów francuskich. A mają się one czym pochwalić i na targach owych są obecne. Przykładem choćby Renault.
Test elektrycznego Jeepa Wranglera Unlimited 4xe Rubicon MOTOR zamieścił na stronie 21., o czym wspominam z dziennikarskiego obowiązku. Wszak Jeep współtworzy koncern Stellantis.
Renault Clio można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 28.
Z kolei Peugeota 205 GTi widać na jednym ze zdjęć ilustrujących opublikowany na stronach 32-33 artykuł poświęcony temu, czy warto rejestrować samochód jako zabytek, czy nie bardzo ma to sens.
Kolejne dwie strony poświęcono samochodom na wodór. I znowu nawet nie zająknięto się na temat dostawczaków od Stellantis.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze