W tym tygodniu wreszcie jakieś francuskie auto pojawiło się okładce tygodnika MOTOR To Mobilize Bento, pojazd idealny na dostawy tzw. ostatniej mili, czyli w ruchu miejskim. Mobilize, to marka należąca do Grupy Renault zajmująca się szeroko pojętą mobilnością zrównoważoną. A Bento zaprezentowano jako zajawkę artykułu będącego relacją z targów IAA Transportation.
MOTOR nr 39 (3718) z 23.IX.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Mobilize, Dacia, Opel, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 X, SM, SM Tribute, e-3008, e-5008, 17, Arkana, Captur, Espace, Estafette, Master, R4, Symbioz, Bento, Bigster, Adam
I od owej relacji zaczynamy. MOTOR zamieścił ją na stronach 4-7. Pojawiły się w niej wzmianki o koncepcyjnym Renault Estafette, o nowym Masterze, nagrodzonym zresztą prestiżowym tytułem International of the Year 2025 i… to tyle, jeśli chodzi o francuską motoryzację.
Krótka notatka zamieszczona na stronie 8. wspomina o SM Tribute – koncepcie DS. Automobiles zbudowanym z okazji 10-lecia powstania paryskiej marki. Przy okazji odniesiono się też do koncepcyjnego Renault 17.
Na stronie 10. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Alfę Romeo Giulię, Alfę Romeo Stelvio, Citroëna C4 X, Dacię Bigster oraz Renault 4.
Na tej samej stronie krótko wspomniano o nowych wersjach Peugeotów e-3008 i e-5008 z wydłużonym zasięgu.
Organizacja EuroNCAP przeprowadziła w ostatnim czasie testy zderzeniowe kolejnych ośmiu samochodów. Znalazły się wśród nich Jeep Avenger, Renault Captur i Renault Symbioz.. Wyniki poznacie zaglądając do podlinkowanych w poprzednim zdaniu artykułów, albo na 11. stronę tygodnika MOTOR.
W teście opon wielosezonowych w rozmiarze 235/60R18, jaki MOTOR zamieścił na stronach 26-31, zwyciężyły Michelin CrossClimate 2 SUV. Tego rozmiaru ogumienie pasuje m.in. do Alfy Romeo Stelvio, Chryslerów Pacifica i Voyager, czy Renault Espace.
W dziale Używane na stronie 36. MOTOR ocenia Renault Arkanę. Ten SUV coupe, całkiem popularny na rynku pierwotnym, wypadł poniżej średniej w dziedzinie jakości materiałów, cen zakupu, cen części i ich dostępności. Za przeciętne uznano przestronność wnętrza, osiągi, zużycie paliwa, koszty serwisu i bezawaryjność (to dziwne – właściciele m.in na grupie Renault Arkana na Facebooku mają zupełnie inne zdanie). Nota powyżej średniej pojawiła się przy pojemności bagażnika, wyposażeniu oraz komforcie jazdy/hałasie. Bardzo dobrze MOTOR ocenił wygląd i styl oraz dostępność serwisu.
Na tej samej stronie pojawiły się dwa pytania czytelników tygodnika. Pierwsze dotyczy bagażników rowerowych – dlaczego nie stały się wyposażeniem fabrycznym. MOTOR przypomina, że Opel stosował tego typu rozwiązanie (odpowiedź okraszono fotką fragmentu Opla Adama). Dodajmy, że taki element oferowany był także w Renault Modusie. Drugie pytanie dotyczy tzw. kei carów w Europie – czy oferowano takie pojazdy na Starym Kontynencie. W odpowiedzi pojawiają się Mitsubishi i-Miev i Opel Agila.
Również w dziale Używane na stronach 38-41 tygodnik prezentuje crossovery z Azji. Niby nie powinno nas to interesować, ale z uwagi na dzisiejsze powiązania kapitałowe i częściowo technologiczne możemy wspomnieć o Mitsubishi ASX-ie, Mitsubishi Pajero oraz Nissanie Juke’u
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze