czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2016

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-09-28
w Citroen, Dacia, DS, Peugeot, Przeglad Prasy, PSA, Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
24 2
2
22
UDOSTĘPNIEŃ
73
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Mniej więcej pół Citroëna C5 w lewym dolnym rogu okładki – to wszystko, co jest związane z nadsekwańską motoryzacją na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. To po prostu żenada, zwłaszcza w momencie, kiedy Francuzi naprawdę pokazują sporo nowych modeli korzystając z faktu, iż lada chwila rozpoczyna się Paris Mondial de l’Automobile, największa branżowa impreza drugiej połowy bieżącego roku.

 

MOTOR nr 39 (3301) z 26.IX.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Simca, Talbot, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 Picasso, C5, Pluriel, DS 3, 308, 3008, 407, 5008, Espace, Laguna, Megane, Scenic, Bagheera, Duster, sportowe

 

Redaktor Burmajster próbuje walczyć ze stereotypem, jakoby kierowcy jeżdżący samochodami BMW nie byli burakami na drodze i nie łamali przepisów. Jak jest – chyba każdy z nas widzi. Jak jest z tymi z Volksgaunerów – także. Ale pod koniec „wstępniaka” Naczelny tygodnika MOTOR zauważa też, że niewiele prawdy jest w micie o rzekomej nietrwałości samochodów francuskich i przywołuje przykład Citroëna C5, którego opisano pod koniec numeru.

Simcę i Talbota (oraz Matrę) wspomniano na stronie 4. odpowiadając na list czytelnika chcącego dowiedzieć się czegoś o trzyosobowym, sportowym (zwłaszcza z wyglądu) aucie, które dostrzegł mocno zniszczone w jednym z francuskich komisów samochodowych. Chodziło o model Bagheera.

Dość niespodziewane, jak sądzę, wyniki przyniosła sonda na temat tego, który z używanych kompaktów porównanych przez MOTOR przed tygodniem jest najciekawszy. Wygrał Fiat Bravo, Citroën C4 znalazł się na szóstym miejscu tylko nieznacznie ulegając Škodzie Octavii, zaś Peugeota 308 sklasyfikowano na pozycji dziesiątej, przed Hyundaiemi30 i Seatem Leonem. Wyniki znajdziecie również na stronie 4.

Grupę PSA  i Peugeoty 308, 3008, 5008 oraz Citroëna C4 Picasso wspomniano w artykule poświęconym kompaktowemu SUV-owi Opla, który powstawał będzie na znakomitej modularnej płycie podłogowej francuskiego koncernu.

Przypominając karierę dwukrotnego już Rajdowego Mistrza Europy, Kajetana Kajetanowicza, przypomniano też samochody, w których Kajto startował. Były wśród nich także Peugeoty 106. Może czas na powrót do francuskiej rajdówki, Panie Kajetanie? ;-)

Ze strony 11. dowiedzieć się można, że dziewiątym najchętniej kupowanym w Polsce modelem nowego samochodu w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku była Dacia Duster – klienci nabyli 5.709 takich aut.

MOTOR wspomniał też o DS 3 pisząc na stronie 12. o zmianach w gamie Kii Rio.

Raport z jazd Nowym Scenic’iem zamieszczono na stronach 14-15. Wspomniano w tym tekście także flagowego Espace’a. MOTOR docenił atrakcyjnie wystylizowaną sylwetkę kompaktowego minivana, za to pomarudzono na niedociągnięcia w przestronności – brak miejsca na stopy przy maksymalnie opuszczonych fotelach przednich. Redaktor Sobolewski pochwalił za to fotele przednie, liczne schowki, sporo portów USB i tego typu rozwiązania uprzyjemniające podróż Scenic’iem.
Nieźle wypadło też wyciszenie wnętrza i jednostki napędowe. Komfort podróży, to też duża zaleta Scenic’a, ale to przecież nie nowina. Zachowano też wysoką pewność prowadzenia. Funkcjonalności samochodu też trudno coś zarzucić i MOTOR nawet niespecjalnie czegoś na siłę poszukiwał ;-)
W tekście pojawiło się odniesienie do Megane.

Dacię Duster pokazano wśród rywali testowanego na stronach 26-28 Suzuki SX4.

O cenach napraw powypadkowych MOTOR pisze na stronach 30-33. Coś im się chyba pozajączkowało w cenach części dla segmentu B, bo dla wszystkich trzech aut są takie same. Czy to sposób na np. ukrycie wysokich cen napraw Škód?;-) Za to w segmencie aut kompaktowych Megane II wygląda na niezbyt drogie, zwłaszcza w przypadku części z ASO i używanych w porównaniu z Golfem V i Focusem II. Jedynie w przypadku zamienników części Meganka wypada tak sobie, czasem korzystniej, czasem gorzej.

W dziale Porady znajdziecie – na stronach 34-35- ranking autoryzowanych stacji obsługi. . Doceniono francuskie marki (a uczynili to sami kierowcy) – Renault jest na pozycji 9., Peugeot na 3., a Citroën na 2.! Volkswagen najwyraźniej olewa swoich klientów – sklasyfikowano go na 16. miejscu. Lepiej wypadła Škoda – pozycja 7. Audi na dalekim, 18. miejscu. A Polacy i tak lazą do ich salonów i kupują ich oszukańcze samochody – co za naród!
Wśród opon polscy kierowcy najwyżej oceniają te od francuskiej marki Michelin (strona 36.).

Na zdjęciach ilustrujących łamanie przepisów przez kierowców BMW (strony 38-40) można dostrzec jadące prawidłowo ;-) samochody francuskie: Citroëna Pluriela, Renault Scenic’a i Renault Lagunę.

Citroëna C5 pierwszej generacji, acz po liftingu, opisano w dziale Używane. Pod lupę wzięto auto kupione w polskim salonie i wciąż użytkowane przez tego samego właściciela, napędzane 2-litrowym silnikiem HDi. Auto zaprezentowane przez MOTOR ma już blisko 290.000 km przebiegu (to wskazówka dla wszystkich wierzących w minimalne przebiegi samochodów z silnikami diesla przywożonych z Niemiec na przykład…) i sprawuje się znakomicie. Owszem, ma już pewne oznaki użytkowania, ale wciąż jest w znakomitym stanie.
Samochód zachwyca komfortem, okazuje się niemal bezawaryjny, zepsuły się raczej drobne rzeczy, nie było awarii unieruchamiającej C5-tkę, a we wszystkich kategoriach (ocena wnętrza, przestronności i jakości wykończenia, ocena silnika, dynamiki i zużycia paliwa, ocena mechanika w serwisie, ocena trwałości podzespołów i typowe usterki oraz sytuacja rynkowa, utrata wartości) poza jedną (ocena detali: 4/5) MOTOR przyznał 5 punktów na 5 możliwych do uzyskania! Ostateczna nota dla Citroëna C5, to 5/5! Nareszcie porządny artykuł o tym samochodzie!
Wśród rywali MOTOR wymienił Peugeota 407 i Renault Lagunę II.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10630083084075008BagheeraC4C4 PicassoC5CitroenDaciaDS 3DS AutomobilesDusterEspaceLagunaMeganeMOTORPeugeotPlurielRenaultScenicSimcaTalbotużywane
Udostepnij9Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Innowacyjne rozwiązania w produkcji samochodów Grupy PSA

Następny

6 sprawdzonych sposobów na tańsze OC

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

6 sprawdzonych sposobów na tańsze OC

Alians Renault-Nissan i Microsoft nawiązują współpracę, aby wspólnie rozwijać zaawansowane rozwiązania dla inteligentnych samochodów

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu Renault prezentuje po raz pierwszy concept car Trezor

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.