W tym tygodniu MOTOR porównał Peugeota 308 ze Škodą Scalą. Wydaje się to dość karkołomne – naprawdę świetnie wykończony Peugeot i dość plebejska jednak Škoda? Ten test zapowiedziany jest na okładce pisma, ale w dolnej jej części, więc w większości punktów sprzedaży prasy i tak nie rzuci Wam się w oczy.
MOTOR nr 40 (3719) z 30.IX.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 X, 207, 308, 404, 4 E-Tech, Express, Master, Trafic, Bigster, Duster
Na stronach 6-7 MOTOR podsumował europejskie dane sprzedażowe w zakresie aut użytkowych. Gros z nich stanowią lekkie pojazdy użytkowe. Liderem rynku jest Renault, na piątym miejscu uplasował się Peugeot, potem w stawce mamy Fiata i Citroëna, a na pozycji dziewiątej jest jeszcze Opel. W Polsce również prowadzi Renault, Fiat znajduje się na trzecim miejscu, a Opel, Peugeot i Citroën zamykają pierwszą dziesiątkę. Tyle, że na czwartej pozycji jest Toyota, a to de facto także dostawczaki francuskie.
Jeśli chodzi o modele, to w Polsce króluje Master, na trzeciej pozycji jest Fiat Ducato, na dziewiątej Renault Express, a dziesiątkę zamyka Renault Trafic.
Na stronie 10. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Alfę Romeo Giulię, Alfę Romeo Stelvio, Citroëna C4 X, Dacię Bigster oraz Renault 4 E-Tech.
Mitsubishi Space Star pojawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanej na stronach 14-16 Kii Picanto.
Wspomniany na początku test porównawczy Peugeota 308 ze Škodą Scalą znajdziecie na stronach 18-21 tygodnika MOTOR. Peugeot wystąpił w postaci hybrydowej, Škoda z benzyniakiem. Oba modele mają praktycznie tę samą długość, ale 308-ka przewyższa rywala rozstawem osi, jest za to nieco niższa. MOTOR nieco lepiej ocenił przestronność w czeskim aucie, za to wyraźnie wyższą notę otrzymał bagażnik Scali, która ma nieco inne nadwozie, niż hatchback francuski.
Peugeot lepiej się prowadzi i zapewnia duże większy komfort jazdy, ma też nieco skuteczniejsze hamulce i jest wyraźnie lepiej wyposażony. Škoda jest za to dużo tańsza i dzięki temu wygrała to porównanie. W materiale wspomniano też Peugeota 404 sprzed lat.
Dacię Duster można dostrzec na zdjęciu na stronie 30.
Małą fotkę Leapmotora T03 pokazano na stronie 36. wspominając przy okazji koncern Stellantis.
Peugeota 207 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 37.
Wśród SUV-ów z USA pokazanych w dziale Używane nie możemy nie wspomnieć o Jeepie Grand Cherokee, Dodge’u Durango, Dodge’u Nitro, Dodge’u Caliberze, Dodge’u Journeyu, Jeepie Compassie, Jeepie Wranglerze, Jeepie Cherokee KL oraz Nissanie Murano. Cały ten materiał znajdziecie na stronach 38-41.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze