Okładka tygodnika MOTOR kusi artykułem poświęconym najlepszym samochodom francuskim. Pokazano nawet zdjęcie Citroëna C4 Cactusa sprzed liftingu. Chyba warto sprawdzić, co powypisywano na temat interesujących nas aut.
MOTOR nr 41 (3459) z 7.X.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Panhard, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, Xsara Picasso, 24CT, 207, 308, 3008, 407, 508, 5008, Avantime, Clio, Kangoo, Laguna, Megane, Scenic, Trafic, Vel Satis
Alians Renault-Nissan-Mitsubishi i jego szefa wspomniał Redaktor Burmajster we wstępniaku zamieszczonym na stronie 3. Co ciekawe na stanowisku tym mogą wkrótce zajść zmiany.
Temat szefów koncernów motoryzacyjnych powraca w artykule zamieszczonym na stronach 10-11. Wspomniano tam Jean-Dominique’a Senarda stojącego na czele Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi oraz Carlosa Tavaresa szefującego Grupie PSA. Wymieniono też prezesów poszczególnych marek wchodzących w skład koncernów.
Tabelkę z wynikami rejestracji w Europie dziesięciu najpopularniejszych marek MOTOR zamieścił na stronie 13. Renault wciąż jest druga najchętniej wybieraną marką samochodową, Peugeot zaś zajmuje miejsce trzecie. Opel z Vauxhallem plasują się na miejscu piątym.
Renault Trafica można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronach 38-39.
Citroëny C1 i Berlingo dostrzeżecie zapewne na małych fotkach na stronie 40.
O pomoc w wyborze kombivana prosi czytelnik, którego list wydrukowano na stronie 42. Waha się między Berlingo, Kangoo i Caddy. MOTOR poleca Berlingo lub Caddy.
Silnik 1.6 HDi Grupy PSA wspomniano krótko w notatce poświęconej paskom rozrządu na stronie 43.
No i to, co zaczęło się na okładce – przegląd samochodów francuskich na rynku wtórnym. Na stronach 44-49 pokazano całkiem sporo interesujących nas modeli. To Citroëny C3 pierwszej generacji, C4, C4 Cactus, Xsara Picasso, C4 Picasso (obu generacji), C5, Peugeoty 207, 308, 3008, 407, 508 pierwszej generacji, 5008 oraz Renault Clio, Megane, Scenic i Laguna. Ale też Citroëny C6 i DS5 oraz Renault Avantime i Vel Satis. Niestety artykuł, choć może się zdawać, że walczy ze stereotypami, to realnie zdaje się je jeszcze momentami pogłębiać. Choćby przez ich przypominanie. Poza tym stwierdzenia typu samochody francuskie są nieźle zabezpieczone przed korozją, to przegięcie, bo przy ich odporności na „rudą” niemieckie wysiadają dużo wcześniej!
Redaktor Ambrozik chwali przede wszystkim silniki wysokoprężne, głównie 2.0 HDi i 2.0 dCi, ale nie tylko. Autor podkreśla też, że ceny części zamiennych do samochodów francuskich nie są wysokie, choć pisze znowu, że nie są wyższe od tych do modeli niemieckich. Cóż – nierzadko są nawet tańsze! Podaż aut jest spora, a wyposażenie zwykle dużo lepsze od tego z samochodów niemieckich.
W dziale MOTOR Retro (strona 54.) natkniecie się na wzmiankę o Panhardzie 24 CT.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze