Tym razem MOTOR zupełnie nie zachęca miłośników francuskiej motoryzacji do zakupu aktualnego wydania. Jego okładka kompletnie ignoruje nie tylko auta francuskie, ale w ogóle wszystko ze Stellantis, czy Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Ale może znajdzie się coś ciekawego w środku?
MOTOR nr 41 (3772) z 06.X.2025
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 5,49 zł
Koszt 1 strony: ponad 11,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Jumper, Boxer, 5 E-Tech, Clio, Master, Trafic, Twingo, Hipster, Sandero, Movano, Vivaro
Jeśli chodzi o Mitsubishi, to marka ta pojawia się na stronie 6. MOTOR pisze, że nie będzie już nowej generacji Colta bazującej na nowym Renault Clio (mowa o VI generacji francuskiego bestsellera).
Na stronach 6-7 znajdziecie też krótki raport z Kongresu Nowej Mobilności, a w nim małą wzmiankę o premierze nowego Nissana Micry bazującego na Renault 5 E-Tech.
Strona 6. przynosi informację o pierwszym modelu Irmschera bazującym na samochodzie Leapmotor. O i C10 pisaliśmy już niemal dwa tygodnie temu.

Na tej samej stronie znajdziecie też tabelkę z najpopularniejszymi markami samochodów w Europie w okresie pierwszych ośmiu miesięcy 2025 roku. Na piątej pozycji lasuje się Renault, na szóstym Peugeot, a na dziewiątym Dacia.
Kolejna, 8. strona, przynosi dział Przyszłe premiery, a w nim zapowiedzi nowych modeli, m.in. Dacii Sandero (możecie ją obejrzeć tutaj), Renault Twingo, Alfy Romeo Giulii, Alfy Romeo Stelvio oraz miejskiego elektrycznego modelu Dacii (zapowiadanego przez koncept Hipster).

Nissana Qashqaia wspomnieno w teście MG HS Hybrid+ opublikowanym na stronach 10-11. W poprzednim numerze wersja benzynowa przegrała m.in. z Dacią Bigster, teraz hybrydową MOTOR „wycenił” na 4,5 w pięciogwiazdkowej skali. Próba rekompensaty po średnim wyniku w teście od niemieckiego partnera?
Na stronie 37. MOTOR opublikował dane dotyczące importu używanych aut dostawczych. Na czele rankingu znajduje się Renault, trzecie miejsce zajmuje Fiat, piąte Opel, siódme Peugeot, a ósme Citroën. W Top 10 mamy jeszcze Nissana, na dwunastym miejscu plasuje się Dodge, na trzynastym RAM, a na piętnastym Renault Trucks. Jeśli chodzi o modele, to króluje Renault Master, a na podium są jeszcze Fiat Ducato i Renault Trafic. Na szóstym miejscu mamy Opla Vivaro, na dziewiątym Peugeota Boxera, a dziesiątkę zamyka Citroën Jumper. Opel Movano był trzynastym najchętniej sprowadzanym używanym dostawczakiem, a Top 15 zamyka Fiat Doblo.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum











