Dacia Duster jest jedynym przedstawicielem grupy aut pozostających w centrum naszego zainteresowania, którą na okładce aktualnego wydania pokazał MOTOR. Co może nieco zaskakiwać – stosunkowo niewiele jest na niej wytworów koncernu VAG, ale myślę, że to jednostkowa sytuacja.
MOTOR nr 41 (3303) z 10.X.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Picasso, C4, C5, DS 3, 208, 308, 5008, Captur, Clio, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Trezor, Twingo, Zoe, Duster, Lodgy, Logan, Sandero
Auta francuskie pojawiły się już na stronie 4. Na zdjęciu „12 najciekawszych używanych aut kompaktowych” nawiązującym do porównania z numeru 38/2016 tygodnika MOTOR dostrzec można Citroëna C4 i Peugeota 308.
Niżej w liście od innego czytelnika wspomniano Renault Clio Grandtour i pokazano na zdjęciu Dacię Logan MCV II generacji. Z kolei prezentując wyniki ankiety na najciekawszą premierę trwającego jeszcze Salonu Samochodowego w Paryżu na trzecim miejscu uplasował się Renault Trezor, n czternastym Dacia Logan, na piętnastym Dacia Sandero, a na ostatnim, dwudziestym pierwszym, Renault Zoe.
MOTOR przedstawia w aktualnym numerze „32 nowe SUV-y”. Znajdziecie je na stronach 6-12 i oczywiście mnóstwo ekscytacji pojawia się tam przy marce Audi. Jeśli chodzi o samochody francuskie, to wśród ważnych nowości w segmencie SUV-ów i crossoverów wspomniano Citroëna C3 Picasso nowej generacji, Dacię Sandero Stepway oraz Renault Koleosa, który w Paryżu miał właśnie europejską premierę. Całkowicie zignorowano dwie inne paryskie premiery – mam tu na myśli Peugeoty 3008 i 5008. Żenada. Pomija się ważne modele, żeby komuś – broń Boże – nie przyszło do głowy się nimi zainteresować. Dodajmy jeszcze, że Renault Captura wspomniano przy Seacie Arona.
Peugeota 208 GTi i DS 3 GT Performance wspomniano w roli rywali dla opisanego na stronach 26-27 Forda Fiesty ST200.
Francuskie auta MOTOR wstawił – bo musiał – do wielkiego testu praktyczności, którego wyniki opublikowano na stronach 30-37. W segmencie aut małych i miejskich pojawiły się m.in. Renault Clio, Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Twingo. Swoją drogą to lekkie nieporozumienie łączyć segmenty A i B i porównywać ich reprezentantów ze sobą. Bardziej zastanawiające jest jednak to, dlaczego w zestawieniu nie pojawiła się tak często stawiana za wzór Škoda Fabia. Na 20 aut nie udało się wcisnąć tego cudu, punktu odniesienia? Może nie jest taka znowu dobra, przestronna i nie ma takiej świetnej ładowności?
Wśród aut kompaktowych pojawiły się m.in. Peugeot 308 (także SW), Citroën C4 i Renault Megane (także Grandtour).
Wśród minivanów połączonych z kombivanami pewnie zwyciężyła Dacia Lodgy tuż przed Peugeotem 5008, a czwarte miejsce zajął Renault Scenic, ale nawet nie zająknięto się o Citroënie C4 Picasso.
W segmencie D pojawiły się Citroën C5 i Renault Laguna, ale pominięto Peugeota 508. Brak oczywiście także Talismana, choć to on jest na rynku od wielu już miesięcy, a Laguny na nim nie ma. No ale kiepsko byłoby, gdyby ostatnia w tabelce Laguna zniknęła, a gdzieś sporo wyżej pojawił się nowy model Renault. Swoją drogą dziwne jest dla mnie uznanie C5-tki samochodem ciasnym, którego ratowała tylko wysoka ładowność…
Wśród SUV-ów i crossoverów też nie pojawiło się żadne auto francuskie.
Dobór modeli był więc – jak widać – dość specyficzny, ale najbardziej dziwi mnie brak Fabii – nie wierzę, że przez czas potrzebny na sporządzenie zestawienia MOTOR nie miał ani jednego egzemplarza tego „cudu nad cudami”.
W dziale Używane na stronie 43. MOTOR porównał trzy miejskie minivaniki – Lancię Musę, Opla Merivę i Renault Modusa. I to właśnie – po raz kolejny w tym dziale – francuskie auto okazało się najlepsze. Jak to często bywa, krytykowane jako nowe, w dziale Używane nagle nabierają zalet i wartości. Modusa doceniono za praktyczne i estetyczne wnętrze, duży bagażnik, dwie wersje nadwoziowe (był też większy Grand Modus), dobre silniki benzynowe, ale skrytykowano usterkową elektronikę i potencjalnie kłopotliwe diesle 1.5 dCi.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze