Małe zdjęcia Peugeota 308 oraz Peugeotów 308 SW i 308 zagościły na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Poza nimi nic francuskiego na tytułowej stronie pisma nie ma, ale że nie sądzimy po pozorach – zaglądamy do wnętrza. Dopiero wówczas wydamy wyrok, czy warto kupić ten numer, czy też nie. Choć wyrok ów zobaczycie już kilka linijek niżej. Za to sentencję do niego – w treści niniejszego materiału.
MOTOR nr 42 (3408) z 15.X.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4 Picasso, C5 Aircross, DS, ID, 107, 308, 3008, 404, 504, 508
Choć trudno mi się nie zgodzić z tezami postawionymi we „wstępniaku” przez Naczelnego tygodnika MOTOR, to jednak trochę to mi zalatuje. W pełni zgadzam się z tym, że do parków prasowych mają dostęp różni youtuberzy i blogerzy. Wielu z nich trudno nazywać dziennikarzami – tu też się zgodzę. Tyle, że prawdziwe dziennikarstwo, mam wrażenie, dawno już umarło. Ba, zabili je sami dziennikarze. Kiedyś MOTOR był pismem rzetelnym, bezstronnym, fachowym. Dziś, i nie jest to tylko moja opinia, nader często stanowi magazyn reklamowy jednego, czy dwóch koncernów.
A że importerzy chcą docierać do młodego pokolenia, które z nowymi mediami są za pan brat, za to prasy drukowanej niemalże nie czytają, to nie dziwne, że w ręce ludzi produkujących filmiki trafiają auta przeznaczone nie tak dawno wyłącznie dla dziennikarzy. Może po prostu prasa stała się zbyt mało wiarygodna dla odbiorców i dlatego szukają oni interesujących ich treści w Internecie? To widać po testach – niemal Zawsze wygrywają modele pochodzące z jednego, czy z dwóch (od niedawna) koncernów. Czy naprawdę myślicie tam w Bauerze, że myślący ludzie coś takiego dadzą sobie wciskać?
Peugeot 508 SW został uznany za trzecią najciekawszą nowość paryskiego salonu, o czym MOTOR informuje na stronie 4.
Krótka notatka o hybrydowych Peugeotach 3008, 508 i 508 SW planowanych do wprowadzenia na rynek za rok, pojawiła się na stronie 11.
Krótki cennik Citroëna C5 Aircross zamieszczono na marginesie strony 12. Ceny startują z poziomu 86.900 zł, najtańszego diesla wyceniono na 86.900 zł. Przy okazji wspomniano Peugeota 3008 i Opla Grandlanda X.
Tabelkę z wynikami sprzedaży nowych aut (rejestracje dziesięciu najpopularniejszych marek) w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. MOTOR zamieścił na stronie 13. Wynika z niej, że Renault było szóstą najchętniej wybieraną marką w Polsce, a Dacia zajęła w tym rankingu pozycję ósmą.
Nie da się ukryć – SUV-y zdobyły serca wielu klientów na całym świecie. Czy jednak faktycznie są najlepszym wyborem? MOTOR porównał na stronach 14-25 SUV-y z odpowiadającymi im klasycznymi modelami kombi. Wśród sześciu par znalazła się jedna francuska – Peugeoty 308 SW i 3008. Okazuje się, że w tym przypadku SUV ma przestronniejszą kabinę, ale większym bagażnikiem dysponuje kompaktowe kombi. Ma ono jednak niewiele schowków, w które wyposażono droższego o 20% (przy tym samym silniku i z porównywalnym wyposażeniem) SUV-a. 3008 ma dwukrotnie większy prześwit (22 cm vs 11 cm) i dobrze się prowadzi. Dobre prowadzenie jest jednak zaletą także 308-ki, w której lepiej oceniono układ kierowniczy. Ostatecznie jednak starcie obu Peugeotów zakończyło się remisem. Tak, jak w przypadku porównanych Toyoty. W innych markach było różnie, ale starcie generalnie zakończyło się remisem – dwa remisy, dwie wygrane SUV-ów i dwie ich porażki.
Citroëna C1 i Peugeota 107 wspomniano na stronie 42, gdzie w dziale Używane opisano Toyotę Aygo pierwszej generacji.
Peugeot, Citroën i Renault znalazły się na grafice obrazującej (nie)popularność w Polsce samochodów z kierownicą z prawej strony.
Na tej samej stronie (43.) znalazła się wzmianka o dobrych silnikach PureTech z Grupy PSA.
Wciąż w dziale Używane porównano na stronach 44-49 pięć kompaktowych indywidualności. To znaczy, że nie ma w tym gronie żadnego Volkswagena ;-) Ford Focus, Kia Cee’d, Nissan Pulsar, Peugeot 308 i Toyota Auris na pewno wyglądają lepiej od czegokolwiek z VAG-a. Powinny też być tańsze w porównywalnych rocznikach. Choć 308-ka w tym gronie okazuje się relatywnie droga. To po prostu, nie licząc Nissana, najmłodsze auto w stawce. Do tego perfekcyjny montaż (!), niezłe tworzywa, ale i kontrowersyjna stylizacja kokpitu. 308-ka ma największy bagażnik w porównaniu i przeciętną ilość miejsca z tyłu, za to pochwalono fotele. Z ciepłymi słowami spotkały się silniki, zarówno świetne diesle, jak i benzynowe motory 1.2 PureTech. MOTOR nie poleca za to jednostek 1.6 THP z uwagi na mogące się pojawić problemy z rozrządem. Stwierdzono też, że francuski kompakt powoli podbija rynek wtórny.
W dziale MOTOR Retro na stronie 54. pokazano Peugeota 504. Auto zaprezentowano pół wieku temu. Wspomniano też model 404 oraz Citroëny ID / DS.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze. Kompletnie szkoda kasy.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze