sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 42/2018

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-10-16
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
45 3
3
41
UDOSTĘPNIEŃ
138
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Małe zdjęcia Peugeota 308 oraz Peugeotów 308 SW i 308 zagościły na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Poza nimi nic francuskiego na tytułowej stronie pisma nie ma, ale że nie sądzimy po pozorach – zaglądamy do wnętrza. Dopiero wówczas wydamy wyrok, czy warto kupić ten numer, czy też nie. Choć wyrok ów zobaczycie już kilka linijek niżej. Za to sentencję do niego – w treści niniejszego materiału.

 

MOTOR nr 42 (3408) z 15.X.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4 Picasso, C5 Aircross, DS, ID, 107, 308, 3008, 404, 504, 508

 

Choć trudno mi się nie zgodzić z tezami postawionymi we „wstępniaku” przez Naczelnego tygodnika MOTOR, to jednak trochę to mi zalatuje. W pełni zgadzam się z tym, że do parków prasowych mają dostęp różni youtuberzy i blogerzy. Wielu z nich trudno nazywać dziennikarzami – tu też się zgodzę. Tyle, że prawdziwe dziennikarstwo, mam wrażenie, dawno już umarło. Ba, zabili je sami dziennikarze. Kiedyś MOTOR był pismem rzetelnym, bezstronnym, fachowym. Dziś, i nie jest to tylko moja opinia, nader często stanowi magazyn reklamowy jednego, czy dwóch koncernów.

A że importerzy chcą docierać do młodego pokolenia, które z nowymi mediami są za pan brat, za to prasy drukowanej niemalże nie czytają, to nie dziwne, że w ręce ludzi produkujących filmiki trafiają auta przeznaczone nie tak dawno wyłącznie dla dziennikarzy. Może po prostu prasa stała się zbyt mało wiarygodna dla odbiorców i dlatego szukają oni interesujących ich treści w Internecie? To widać po testach – niemal Zawsze wygrywają modele pochodzące z jednego, czy z dwóch (od niedawna) koncernów. Czy naprawdę myślicie tam w Bauerze, że myślący ludzie coś takiego dadzą sobie wciskać?

Peugeot 508 SW został uznany za trzecią najciekawszą nowość paryskiego salonu, o czym MOTOR informuje na stronie 4.

Krótka notatka o hybrydowych Peugeotach 3008, 508 i 508 SW planowanych do wprowadzenia na rynek za rok, pojawiła się na stronie 11.

Krótki cennik Citroëna C5 Aircross zamieszczono na marginesie strony 12. Ceny startują z poziomu 86.900 zł, najtańszego diesla wyceniono na 86.900 zł. Przy okazji wspomniano Peugeota 3008 i Opla Grandlanda X.

Tabelkę z wynikami sprzedaży nowych aut (rejestracje dziesięciu najpopularniejszych marek) w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. MOTOR zamieścił na stronie 13. Wynika z niej, że Renault było szóstą najchętniej wybieraną marką w Polsce, a Dacia zajęła w tym rankingu pozycję ósmą.

Nie da się ukryć – SUV-y zdobyły serca wielu klientów na całym świecie. Czy jednak faktycznie są najlepszym wyborem? MOTOR porównał na stronach 14-25 SUV-y z odpowiadającymi im klasycznymi modelami kombi. Wśród sześciu par znalazła się jedna francuska – Peugeoty 308 SW i 3008. Okazuje się, że w tym przypadku SUV ma przestronniejszą kabinę, ale większym bagażnikiem dysponuje kompaktowe kombi. Ma ono jednak niewiele schowków, w które wyposażono droższego o 20% (przy tym samym silniku i z porównywalnym wyposażeniem) SUV-a. 3008 ma dwukrotnie większy prześwit (22 cm vs 11 cm) i dobrze się prowadzi. Dobre prowadzenie jest jednak zaletą także 308-ki, w której lepiej oceniono układ kierowniczy. Ostatecznie jednak starcie obu Peugeotów zakończyło się remisem. Tak, jak w przypadku porównanych Toyoty. W innych markach było różnie, ale starcie generalnie zakończyło się remisem – dwa remisy, dwie wygrane SUV-ów i dwie ich porażki.

Citroëna C1 i Peugeota 107 wspomniano na stronie 42, gdzie w dziale Używane opisano Toyotę Aygo pierwszej generacji.

Peugeot, Citroën i Renault znalazły się na grafice obrazującej (nie)popularność w Polsce samochodów z kierownicą z prawej strony.

Na tej samej stronie (43.) znalazła się wzmianka o dobrych silnikach PureTech z Grupy PSA.

Wciąż w dziale Używane porównano na stronach 44-49 pięć kompaktowych indywidualności. To znaczy, że nie ma w tym gronie żadnego Volkswagena ;-) Ford Focus, Kia Cee’d, Nissan Pulsar, Peugeot 308 i Toyota Auris na pewno wyglądają lepiej od czegokolwiek z VAG-a. Powinny też być tańsze w porównywalnych rocznikach. Choć 308-ka w tym gronie okazuje się relatywnie droga. To po prostu, nie licząc Nissana, najmłodsze auto w stawce. Do tego perfekcyjny montaż (!), niezłe tworzywa, ale i kontrowersyjna stylizacja kokpitu. 308-ka ma największy bagażnik w porównaniu i przeciętną ilość miejsca z tyłu, za to pochwalono fotele. Z ciepłymi słowami spotkały się silniki, zarówno świetne diesle, jak i benzynowe motory 1.2 PureTech. MOTOR nie poleca za to jednostek 1.6 THP z uwagi na mogące się pojawić problemy z rozrządem. Stwierdzono też, że francuski kompakt powoli podbija rynek wtórny.

W dziale MOTOR Retro na stronie 54. pokazano Peugeota 504. Auto zaprezentowano pół wieku temu. Wspomniano też model 404 oraz Citroëny ID / DS.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze. Kompletnie szkoda kasy.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 1073008308404504508C1C4 PicassoC5C5 AircrossCitroenDSIDMOTORPeugeotRenault
Udostepnij16Tweet10Udostepnij3
Poprzedni

Nowa Dacia Duster z LPG i nowym silnikiem Diesla 4×4

Następny

Opel: 100.000 samochodów do serwisu. Nalot na siedzibę firmy

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Opel Insignia

Opel: 100.000 samochodów do serwisu. Nalot na siedzibę firmy

Citroen: dziękujemy markom Fiat, Nissan, Ford i Volkswagen…

Czy to żart? Citroen dziękuje markom Fiat, Nissan, Ford i Volkswagen…

Peugeot e-Legend

Sexy jak e-Legend - samochody przyszłości według marki Peugeot

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Johnny - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.