Aktualny numer tygodnika MOTOR prezentuje na swej okładce tylko jedno auto francuskie. To trzydrzwiowa wersja pierwszej XXI-wiecznej generacji Citroëna C4. Samochód stylowy, rzucający się w oczy, francuski w każdym calu.
MOTOR nr 42 (3460) z 14.X.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C3, C4, C4 SpaceTourer, Jumper, 206, 207, 208, 307, 308, 407, Boxer, Clio, Laguna, Master, Megane, Scenic, Duster, Sandero, Astra, Insignia, Mokka X
Dacia Duster była czwartym najchętniej kupowanym nowym samochodem osobowym w Polsce w okresie trzech pierwszych kwartałów bieżącego roku. Tak wynika z tabelki zamieszczonej przez MOTOR na stronie 9. Na miejscu dziewiątym znalazło się Renault Clio, które – mimo nowego modelu już obecnego u dealerów – zyskiwało na znaczeniu!
Na tej samej stronie znajdziecie fotkę zamaskowanej Dacii Sandero nowej generacji. Pojawiła się tam także wzmianka o Renault Clio.
Również na stronie 9. MOTOR zamieścił informację, że Nowy Peugeot 208 w wersji elektrycznej dostępny będzie w Polsce od 124.900 zł.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 10.) wspomniano Dacię Sandero, Opla Insignię oraz Opla Mokkę X.
O warsztatach sieci Eurorepar Car Service pisaliśmy blisko dwa tygodnie temu. Dziś notatkę tej kwestii poświęca także MOTOR.
Pierwszy większy materiał poświęcony francuskiemu samochodowi znajdziecie jednak dopiero na stronach 14-15. To Pierwsza jazda najnowszym Renault Zoe. Samochód ma zwiększoną moc, całkiem imponujący zasięg, ale MOTOR ocenia go tylko na 3,5 gwiazdki. Autor pisze, że tak naprawdę trzeba mówić o głębokiej modernizacji. To ciekawie brzmi w pisemku, które niemal każdy lifting Volkswagena, czy Audi, nazywa nową generacją… Zoe z zewnątrz rzeczywiście diametralnie się nie zmieniło, za to w środku to kompletnie inne auto. Ale to i tak nie ma znaczenia, bo MOTOR twierdzi, że układ kierowniczy jest kiepski – mało precyzyjny i za mocno wspomagany. Poza tym za cholerę nie wiem, skąd taka niska ocena tego samochodu, będącego w zasadzie prekursorem elektrycznych samochodów wśród marek europejskich. Za to MOTOR od pewnego czasu nie szczędzi słów zachwytu nad elektrycznym Volkswagenem, który realnie dopiero w przyszłym roku ma trafić do klientów.
Renault Megane przywołano w teście Kii XCeed zamieszczonym na stronach 16-21. Bawi mnie w przypadku tej marki pisanie, że jest blisko premium, a krytykowanie np. Nowego Peugeota 508.
A skoro mowa o Peugeocie – model 308 wspomniano w teście Opla Astry, który znajdziecie na stronach 32-33.
Dwa Citroëny C4 SpaceTourer wykorzystano do porównania, czy szybka jazda się opłaca? Odpowiedzi na to pytanie szukajcie na stronach 36-39. Generalna odpowiedź brzmi: nie, ale przeczytajcie sami, dlaczego. O ile zdecydujecie się kupić aktualny MOTOR.
Peugeota 207 można dostrzec na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 42.
Na stronie 43 MOTOR opublikował dane dotyczącego średniego czasu sprzedaży używanych aut. Dane pochodzą od AAA Auto. W materiale wspomniano Citroëny C3 i Jumpera, Peugeoty 206, 207, 307, 308, i Boxera, Renault Clio, Lagunę, Mastera, Megane, Scenic’a oraz Dacię Duster.
Renault Lagunę i Peugeota 407, a także Citroëna jako takiego wzmiankowano w opisie używanego Forda Mondeo (strony 44-49).
23 samochody z charakterem MOTOR zaprezentował w dziale Używane na stronach 50-53. Znalazło się w tym gronie parę aut francuskich. To Citroëny C2 i C4, Peugeot 208 oraz Renault Megane III Coupe. Za to nie wiem, co wśród samochodów z charakterem robią Volkswagen Golf V, Polo V, czy Audi A3.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze