„Motor” nr 42 (2887) z 13.X.2008
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 1,80zł
Koszt 1 strony: 3,75 grosza
Warto kupić: raczej nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: GtbyCitroën, 908 RC, Prologue, Kangoo BeBop, Laguna, Megane, sportowe
Pierwsza wzmianka o motoryzacji francuskiej pojawia się dopiero na stronie 8. To fragment większej całości poświęconej rozwiązaniom, jakie mają szansę wkrótce zostać zrealizowane w auto-światku. „Motor” pokazał tam Renault BeBop, czyli autko, które francuski koncern pokazuje jeszcze na paryskim Salonie Samochodowym. Wkrótce zamieścimy naszą relację z tego wielkiego motoryzacyjnego święta. Miałem bowiem okazję obejrzeć sobie BeBopa i musze przyznać, że to ciekawe autko, choć nie spodziewałbym się wielkiej sprzedaży w Polsce – nas po prostu nie stać na rekreacyjne samochody :-(
Na kolejnej stronie „Motor” pokazał kolejny samochód prezentowany w Paryżu – Peugeota Prologue HyMotion4. To przedprodukcyjna wersja crossovera, który będzie się najprawdopodobniej nazywał 3008.
Strona 10. przynosi kolejne auto z serii HyMotion – również pokazany we francuskiej stolicy koncepcyjny model Peugeota 908 RC HyMotion4. Oryginalna stylistyka, imponujące wymiary i… szansa na wdrożenie do produkcji seryjnej, choć zapewne po „uładzeniu” karoserii. Pięknej już teraz, więc proszę stylistów Peugeota: nie zepsujcie tego za bardzo! ;-)
Na stroniczce 11. pokazano nowe Renault Megane Coupe, które także swoją premierę miało w Paryżu. Nazwano go w „Motorze” wprost najpiękniejszym coupe świata! Istotnie – w rzeczywistości jest ładne, choć czy najpiękniejsze? Tu bym polemizował, chyba, że ograniczymy „świat” do kompaktów ;-)
Pozostajemy wciąż w cieniu Paryża… Na stronie 18. „Motor” opisał koncepcyjne GTbyCitroën. Samochód wzbudzał na Salonie ogromne zainteresowanie. Mamy dla Was zarówno zdjęcia, jak i film prezentujący to auto – już wkrótce na naszych łamach, śledźcie więc uważnie, co dzieje się w dziale Artykuły.
Renault Lagunę wspomniano na stronie 36. w artykule na temat układu wtryskowego silników wysokoprężnych. Podano przy okazji ceny wtryskiwaczy i przepływomierzy do silników dCi. W porównaniu z innymi samochodami, dla których podano ceny (Panda, Mondeo, Astra i Golf UV) Laguna ma najtańsze zarówno wtryskiwacze, jak i przepływomierze! I gdzie te mity o wysokich cenach części zamiennych do francuskich aut???
Na stronach 42-43 zamieszczono krótki artykuł na temat sukcesu Citroëna w Rajdzie Katalonii. Przypomnijmy, że była to trzecia z rzędu impreza, gdy załogi Citroënów C4 WRC sięgnęły po dwa najwyższe miejsca na podium!
I to już niestety wszystko co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Można sobie darować ten wydatek.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze