Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i Opel Grandland – tak różne, a tak podobnie ocenione. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 43-44/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-10-29
w Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
207 14
A A
0

Warto przeczytać!

Używane na czas kryzysu: C4 Picasso, C5, 207, Scenic czy Espace? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 11/2023

Ostatni numer! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2023

Peugeot 408 czy Renault Arkana? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2023

Nissan Qashqai kontra Hyundai Tucson i Toyota Corolla Cross. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2023

Ponieważ w przyszłym tygodniu wypada Wszyskich Świętych, więc MOTOR ukazał się jako numer podwójny. Nie zdezaktualizuje się za to jeszcze przez ponad tydzień. W dodatku tak „francuskiej” okładki nie widziałem już wśród periodyków motoryzacyjnych ukazujących się na polskim rynku już naprawdę dawno. Najwięcej miejsca zajmuje Renault Austral, ale są też trzy SUV-y z Grupy PSA: Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i Opel Grandland.

 

MOTOR nr 43-44 (3618-3619) z 24.X.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,2 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Mobilize, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, C3 Picasso, C4, C5, C5 Aircross, C5 X, Spacetourer, DS 3, 108, 208, 2008, 308, 3008, 5008, e-208, 4EVER Trophy, Austral, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Kangoo E-Tech, Laguna, Megane, Megane E-Tech Electric, R4, R5, Scenic, Talisman, Twingo, Twizy, Zoe, Duo, Limo, A110 E-ternite, Alpenglow, GT X-Over, Bigster, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Manifesto, Sandero, Corsa, Grandland, Meriva, Mokka

 

Co ciekawe podwójne wydanie wciąż kosztuje niecałe 4 złote, a to naprawdę relatywnie niewielkie pieniądze. Dla porównania – podwójny AUTO ŚWIAT wyceniany jest na złotych 5,99, a ma tylko o 20 stron więcej. Tam strona kosztuje niemal 1 grosz więcej.

Pierwszym artykułem opublikowanym przez MOTOR w aktualnym numerze jest relacja z targów Paris Mondial de l’Automobile. I skupiono się głównie na markach francuskich. Niestety i one nie były obecne w komplecie – brakowało np. Citroëna. Reprezentacja koncernu Stellantis obejmowała tak naprawdę tylko trzy marki – Peugeota, DS Automobiles i Jeepa. Bogatsze ekspozycje przygotowała Grupa Renault. Były Renault, Mobilize, Alpine i Dacia. MOTOR na stronach 4-7 prezentuje najważniejsze nowości i koncepty. To Renault 4EVER Trophy, Renault 5 Prototype, Renault Kangoo E-Tech Electric, Alpine A110 E-ternite, Alpine Alpenglow Concept, Dacia Manifesto, Mobilize Duo, DS 3, Peugeot e-208 oraz Jeep Avenger. Przy pojeździe Mobilize wspomniano Renault Twizy, a przy Renault 4EVER Trophy Renault 4.

Na stronie 10. MOTOR pisze o wycofaniu się Nissana z Rosji w związku z atakiem tego kraju na Ukrainę.

W dziale Przyszłe premiery (margines strony 12.) MOTOR wspomina m.in. Fiata Pandę, Renault 5, Alfę Romeo Giulię, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster, oraz Peugeota 3008.

Na tej samej stronie znajdziecie wyniki testów zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP. Citroën C5 X i Mobilize Limo uzyskały po cztery gwiazdki, reszta aut zdobyła komplet pięciu.

Przedstawiciel tygodnika MOTOR był na testach międzynarodowych Renault Australa. Efektem tego jest test zamieszczony na stronach 14-15. Redaktor Struk pochwalił, stylistykę  auta, jakość wykonania i bogactwo wyposażenia, w tym systemy wsparcia. Austral powstał na tej samej płycie podłogowej, którą już wykorzystuje Nissan Qashqai. Oznacza to, że można budowane na tej platformie samochody wzbogacać o podzespoły elektryczne, a więc produkować hybrydy. I tak jest w przypadku Australa – część oferty jest hybrydowa. Z kolei wnętrzem auto kojarzy się bardzo mocno z Renault Megane E-Tech Electric, wspomnianym w tekście. Ale to dobrze – oba samochody stanowią nową, wysoką jakość w ofercie Renault.

Autor dobrze ocenił pracę zespołu napędowego najbardziej zaawansowanej wersji Australa, a takimi właśnie jeździliśmy. W zasadzie skrytykował tylko lekkie opóźnienie pojawiające się po wciśnięciu pedału gazu. Spodobało się za to wyciszenie samochodu, wyraźnie lepsze niż w Kadjarze.

Trzy różne, a jednak bazujące mocno na tych samych podzespołach SUV-y Grupy PSA porównano na stronach 18-23. Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i Opel Grandland, wszystkie ze 130-konnymi benzyniakami i ośmiobiegowymi skrzyniami automatycznymi. To pierwsze auto, z szewronami, niedawno testowałem i ja, dokładne ten sam egzemplarz. I właśnie C5 Aircross dysponuje największym rozstawem osi (choć bazuje na tej samej, modułowej platformie EMP2), największą długością i wysokością. Z kolei najszerszym autem okazuje się Opel Grandland.

Na tle aut francuskich Opel wygląda najbardziej zachowawczo (choć Redaktor Laska nie zapomniał odnieść się do stylistyki Mokki). Wnętrze Citroëna jest ciekawsze, ale i tak relatywnie tradycyjne w porównaniu z Peugeotem, którego pochwalono za jakość wykończenia. Oczywiście pojawił się zarzut, że nie każdy polubi i-Cockpit® i nie każdy znajdzie w tym samochodzie właściwą pozycję, ale jestem przekonany, że normalnej budowy człowiek jest w stanie odszukać wygodną i właściwą pozycję za niewielką kierownicą.

Każde z testowanych aut ma inny charakter i każde jest de facto adresowane do innej grupy klientów. To dobrze – nie ma sensu wypuszczać klonów, które różnią się marką, a wręcz czasem znaczkiem na klapie i detalami karoserii i wnętrza. Szukacie komfortu – wybierzcie Citroëna, chcecie auta dość spokojnego stylistycznie – sięgnijcie po Opla, lubicie nietuzinkowe wnętrza – Peugeot może być samochodem dla Was.

Co ciekawe – wbrew temu, co piszą u nas czasem niektórzy komentujący – zespoły napędowe okazują się całkiem sensowne w tych niemałych przecież autach. 130-konny silnik 1.2 PureTech o trzech cylindrach dysponuje bowiem wysokim momentem obrotowym i sprawnie potrafi napędzić kompaktowego SUV-a. OK, z kompletem pasażerów na pokładzie i pełnym bagażnikiem taki samochód nie będzie najlepszym sprinterem, ale przecież nie do tego służą kompaktowe SUV-y!

Po 235 punktów (na 400 możliwych do zdobycia) uzbierały Citroën i Opel i to one są zwycięzcami porównania. Ale Peugeot niewiele od nich odstaje – z dorobkiem 234 oczek praktycznie zremisował z koncernowymi braćmi.

Z raportu opublikowanego na stronie 43. wynika, że mocno spada prywatny import używanych aut z zagranicy. Zestawienie obejmuje trzy pierwsze kwartały bieżącego roku. Wynika z nich, że nadal – mimo spadków – drugą najchętniej ściąganą marką jest Opel. Renault plasuje się na pozycji szóstej, tuż przed Peugeotem, Citroën jest zaś dziewiąty. Jeśli chodzi o konkretne modele, to najwięcej w tym czasie ściągnięto Opli Astra, w czołówce jest też Opel Corsa (miejsce szóste), na piętnastej zaś pozycji pojawił się Opel Meriva. Wzrósł import aut z Francji.

Na stronach 44-47 MOTOR zamieścił ranking awaryjności według badań GTÜ. Nie będę tu wymieniał wyników, ograniczę się jedynie do podania modeli, a i to jedynie marek francuskich i Dacii. W rankingu znajdziecie:
– Citroëny Berlingo, C1, C3, C4, C5, Spacetourer;
– DS Automobiles: DS 3;
– Peugeoty 108, 208, 2008, 308, 3008, 5008;
– Renault Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Laguna, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Zoe;
– Dacie Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero.

Ranking jest podzielony na segmenty, a w ich obrębie – na wiek samochodów. Ciekawe, że zestawienie nie obejmuje Citroëna C4 Picasso. Nie jest to przecież auto w Niemczech niespotykane. Pominięto także Peugeota 508.

Rynek pierwotny minivanów, zwłaszcza miejskich, niemal już nie istnieje, ale klienci na rynku wtórnym szukają i takich aut. MOTOR zaprezentował w dziale Używane Citroëna C3 Picasso. Stwierdzono wprawdzie już w tytule, że auto ma sporo zalet, ale oceniono je na 3 w pięciopunktowej skali. Na niskiej nocie zaważyły jednostki napędowe (1,4 VTi), słabe oceny trwałości podzespołów i usterkowość. Do tego niespecjalnie wypadła ocena mechanika oraz sytuacja rynkowa i utrata wartości. Powiedziałbym, że dla osób kupujących utrata wartości jest akurat zaletą ;-)

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 108200820830083084EVER Trophy5008A110 E-terniteAlfa RomeoAlpenglowAlpineAustralAvengerBigsterC1C3C3 PicassoC4C5C5 AircrossC5 XCapturCitroenClioCorsaDaciaDokkerDS 3DS AutomobilesDuoDustere-208EspaceFiatGiuliaGrandlandGT X-OverJeepKadjarKangooKangoo E-TechLagunaLimoLodgyLoganManifestoMeganeMegane E-Tech ElectricMerivaMobilizeMokkaMOTORNissanOpelPandaPeugeotQashqaiR4R5RenaultSanderoScenicSpacetourerTalismanTwingoTwizyużywaneZoe
Udostepnij76Tweet47Udostepnij13
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.