„Motor” nr 43-44 (2784-2785) z 23-30.X.2006
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 1,90zł
Koszt 1 strony: 2,64 grosza
Warto kupić: tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: C4, C4 Picasso, C6, 207, 607, Clio, Espace, Megane, Twingo, sportowe, Logan
Z okładki wynika, że „Motor” napisał coś o Peugeocie 207 w mocnej, 150-konnej wersji oraz o Renaulcie Espace, ale o starzym modelu – przy przeglądzie używanych vanów. Mam nadzieję, że na 72 stronach znalazło się więcej artykułów mogących zainteresować miłośników motoryzacji francuskiej…
Po rzuceniu okiem na spis treści okazuje się, że w „Motorze” dostrzegli pojawienie się Dacii Logan MCV. Ciekawe, co o tym samochodzie napisali. Zajrzymy tam, ale że to pod koniec numeru, więc zapewne będzie to nasza ostatnia analiza w tym przeglądzie.
Na stronie 14. znajdziecie dwie notki o samochodach francuskich i trzecią o Loganie. Pierwsza, to właśnie informacja o Dacii, a konkretnie o planach zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu w Pitesti. Pisaliśmy o tym przed dziesięcioma dniami.
Nieco niżej – zapowiedź wprowadzenia do sprzedaży Megane GT wyposażonej w benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów. Motorek ten rozwija moc 165 KM. Pojawi się też wersja Megane GT ze 150-konnym dieslem, również o pojemności dwóch litrów.
Jeszcze niżej – informacja o wprowadzeniu do Citroëna C6 czterocylindrowego silnika 2.2 HDi rozwijającego moc 173 KM. To ten sam silnik, który znalazł się już wcześniej w Peugeocie 407 i 607 oraz w Citroënie C5.
Dwie strony dalej krótki artykuł o robocie znanym z reklam Citroëna C4. Ten sam pomysł wykorzystywany już jest do reklamowania C4 Picasso. Media szaleją w związku z „Jeremy Clarkson MPH” – wielkim show przygotowywanym przez zespół pod wodzą słynnego gwiazdora brytyjskiej telewizji BBC. Podczas tej imprezy zaprezentowany zostanie również C4 Picasso.
Na stronach 20-21 „Motor” ogłasza plebiscyt „Auto Lider 2006”. Wśród nominowanych – kilka aut francuskich: Citroëny C4 Picasso i C6, Peugeot 207 i Renault Clio Sport. Niewiele, ale jednak są.
Dwóm Peugeotom poświęcono strony 26-27. Więcej miejsca przeznaczono na prezentację modelu 207 w wersji wyposażonej w 150-konny silnik benzynowy z turbosprężarką. Autko może się pochwalić niezłymi osiągami – nieco ponad 8 sekund do setki i maksymalna prędkość sięgająca 200 km.h, to całkiem przyzwoite wyniki. Do tego rewelacyjna – zdaniem Redaktora Bladego – elastyczność. Samochód dobrze wyposażono, nie zapominając głównie o sportowych akcentach. Takich zresztą nie brakuje i w obecnie przez nas testowanym modelu…
Ogólnie ten ciekawy samochód dla miłośników sportowych doznać w cywilnym aucie bardzo przypadł do gustu Redaktorowi Blademu. To ciekawe, bo „Motor” przyzwyczaił nas do bardzo krytycznego spojrzenia na francuską motoryzację.
Tuż obok – flagowa limuzyna Peugeota – model 607 z silnikiem 2.2 HDi, o którym już wyżej wspominaliśmy – przy okazji omawiania wzmianki o Citroënie C6. Ponownie Redaktor Blady nie znalazł niczego, do czego można się przyczepić w tym aucie, a silnik uznał wręcz za wzorowy. Chyba jestem na jakiejś innej planecie…
Krótki test i krótki artykuł – Citroën C4 1.6 HDi pojawił się na stronie 33. Wprawdzie Redaktor Korniejew pochwalił silnik, jego osiągi i minimalne zużycie paliwa, a także właściwości jezdne, ale skrytykował przekładnię MCP. Problemem jest długie przełączanie biegów. Cóż – póki co nie jeździliśmy jeszcze w redakcyjnym teście żadnym samochodem z tym rozwiązaniem, ale gdy tylko do tego dojdzie – wypowiemy się na ten temat.
Na stronie 41. krótka ocena Renaulta Espace, model z lat 1996-2002. Świetnie oceniono design, wyciszenie, przestronność. Wśród wad przedstawiono relatywnie wysoką awaryjność układu elektrycznego i korozję układu wydechowego.
Doniesienia sportowe znajdziecie na stronach 60-61. Napisano m.in. o starcie Colina McRae Xsarą Kronosa w Rajdzie Turcji, a także o zwycięstwie w Rajdzie Śnieżki załogi Dudek/Browiński w Renaulcie Clio.
Na stronach 68-69 – Dacia Logan MCV i Renault Twingo concept. O obydwu autach już pisaliśmy. Trzeba przyznać, że Logan MCV nie otrzymał w artykule ani słowa krytyki. Naprawdę jestem na innej planecie… Albo w „Motorze” poszli po rozum do głowy i przestali wpierać ludziom ciemnotę na temat samochodów francuskich…
O nowym Twingo, którego Renault pokazał na paryskim Salonie Samochodowym, już nie można napisać tego samego. Redaktor Wojciechowicz namęczył się solidnie, by skrytykować koncepcyjny samochód – a to za design, a to za design i jeszcze chyba za design. O gustach się nie dyskutuje, Panie Redaktorze. Zwłaszcza, kiedy za wzór do naśladowania dla czteromiejscowego auta za ludzkie pieniądze podaje się Smarta. Żeby nie było niedomówień – nie Smarta Forfour bynajmniej… Szkoda czasu na lekturę tego tekstu.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w podwójnym numerze „Motoru”. Najwyraźniej za tydzień pismo się nie ukaże, a za dwa tygodnie spodziewać się należy opisu Citroëna C-Metisse. Zapewne mu się przyjrzymy…
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze