Chat with us, powered by LiveChat

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2019

2 509

Z uwagi na Święto Niepodległości przypadające w najbliższy poniedziałek zarówno AUTO ŚWIAT, jak i MOTOR, ukazały się w numerach podwójnych. Oczywiście nie możemy dopuścić, by nie dokonać stronniczego przeglądu obu tygodników, a dzisiejszy piątek wydaje się niezłą okazją, by opublikować pierwszy z nich.

 

MOTOR nr 45-46 (3463-3464) z 4.XI.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 2,69 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C-Elysee, 3 Crossback, 301, 307, Modus, Thalia, Duster, Logan, Sandero, Insignia, Mokka X

 

Okładka nie tylko nie zachęca, ale wręcz zniechęca miłośników motoryzacji francuskiej do zakupu pisma – pokazują na niej przede wszystkim Škodę Kamiq, niżej jakieś Audi i Volkswagena i kompletnie nic francuskiego!

Pierwsze interesujące nas samochody pojawiają się dopiero na stronie 12. w dziale Przyszłe premiery. Wspomniano tam Dacię Sandero, Opla Mokkę X oraz Opla Insignię. Z marek typowo francuskich – nic. A przecież wiecie z lektury naszych tekstów, że szykują się choćby nowe modele Citroëna.

Kolejna strona przynosi malutki komunikacik o tym, że Grupa PSA zamierza połączyć się z koncernem FCA.

Na tej samej stronie, ciut niżej, zamieszczono tabelkę z wynikami sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek w Europie w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2019 roku. Na drugim miejscu znajduje się Renault, na czwartym Peugeot, a na piątym Opel z Vauxhallem.

Na stronie 16. MOTOR zamieścił artykuł z cyklu Pierwsza jazda prezentujący DS 3 Crossbacka E-Tense. Samochód oceniono na cztery gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali. Dlaczego nie więcej? Cóż – to pojazd francuski, a tych MOTOR nie ocenia na maksimum ;-) A poważniej – doceniono przeszło 300-kilometrowy realny zasięg i mnóstwo stylu. Od odmian spalinowych różni się drobiazgami – innym grillem, tylnym zderzakiem oraz felgami. Materiały wykończeniowe uznano za „niezłe”, choć są naprawdę wysokiej jakości. Ponarzekano na niedostatki miejsca z tyłu, w tym na ograniczenie dostępu światła. Napiszę coś na ten temat przy okazji planowanego testu DS 3 Crossbacka.

MOTOR chwali ciszę w kabinie i dynamikę samochodu, który w dodatku płynnie oddaje moc. Zawieszenie nie tylko cicho pracuje, ale zapewnia świetny kompromis między sprężystością i komfortem. Za to cena jest już nieco mniej komfortowa – to prawie 160.000 zł. Tyle, że elektryczne samochody generalnie są w naszym kraju drogie.

Potem przez długi czas nie ma nic o interesujących nas samochodach. Dopiero na stronach 66-69 MOTOR prezentuje artykuł Używane auto dla seniora. A w nim wiele różnych propozycji. W tym Dacię Sandero I, którą da się kupić dość nową za rozsądne pieniądze. To tanie w serwisowaniu, proste i bezpretensjonalne auto. MOTOR stwierdził, że to odmiana Logana. Cóż, to chyba przesadne uproszczenie.

MOTOR poleca też m.in. Peugeota 307, Renault Modusa i Thalię II, Citroëna C-Elysee i bliźniaczego doń Peugeota 301, a także Dacię Duster.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
KoloFioleK Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
FioleK
Gość
FioleK

Off topic: https://www.wyborkierowcow.pl/kia-stonic-seat-arona-porownanie/#comment-1826
Seat vs Kia… Kia jest cichsza, lepiej hamuje, tańsza, lepsza gwarancja, ładniej wygląda… Ale wygrywa Seat, bo jest to dojrzalsza (czyli stara?) konstrukcja, Seat ma większy bagażnik (ale to Kia ma większą ładowność) i sprawia wrażenie kompaktu (Kia jest ponoć samochodem miejskim, choć mają taką samą długość, Kia ma większy rozstaw osi) i Seat jest mega obszerny, bo jest o 2cm szerszy i wyższy… Konia z rzędem temu, kto wychwyci te 2cm różnicy na oko… Wygrywa ten kto więcej zapłaci za artykuł?

Kolo
Gość
Kolo

„Okładka nie tylko nie zachęca, ale wręcz zniechęca miłośników motoryzacji francuskiej do zakupu pisma – pokazują na niej przede wszystkim Škodę Kamiq, niżej jakieś Audi i Volkswagena i kompletnie nic francuskiego!”, no, nie widzę też nic szwedzkiego, włoskiego itd. Może dlatego, że Francuzi w pewnych segmentach nie istnieją, podobnie jak Włosi i Szwedzi, m. in. nie robią pickupów.