Z uwagi na Święto Niepodległości przypadające w najbliższy poniedziałek zarówno AUTO ŚWIAT, jak i MOTOR, ukazały się w numerach podwójnych. Oczywiście nie możemy dopuścić, by nie dokonać stronniczego przeglądu obu tygodników, a dzisiejszy piątek wydaje się niezłą okazją, by opublikować pierwszy z nich.
MOTOR nr 45-46 (3463-3464) z 4.XI.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 2,69 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C-Elysee, 3 Crossback, 301, 307, Modus, Thalia, Duster, Logan, Sandero, Insignia, Mokka X
Okładka nie tylko nie zachęca, ale wręcz zniechęca miłośników motoryzacji francuskiej do zakupu pisma – pokazują na niej przede wszystkim Škodę Kamiq, niżej jakieś Audi i Volkswagena i kompletnie nic francuskiego!
Pierwsze interesujące nas samochody pojawiają się dopiero na stronie 12. w dziale Przyszłe premiery. Wspomniano tam Dacię Sandero, Opla Mokkę X oraz Opla Insignię. Z marek typowo francuskich – nic. A przecież wiecie z lektury naszych tekstów, że szykują się choćby nowe modele Citroëna.
Kolejna strona przynosi malutki komunikacik o tym, że Grupa PSA zamierza połączyć się z koncernem FCA.
Na tej samej stronie, ciut niżej, zamieszczono tabelkę z wynikami sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek w Europie w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2019 roku. Na drugim miejscu znajduje się Renault, na czwartym Peugeot, a na piątym Opel z Vauxhallem.
Na stronie 16. MOTOR zamieścił artykuł z cyklu Pierwsza jazda prezentujący DS 3 Crossbacka E-Tense. Samochód oceniono na cztery gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali. Dlaczego nie więcej? Cóż – to pojazd francuski, a tych MOTOR nie ocenia na maksimum ;-) A poważniej – doceniono przeszło 300-kilometrowy realny zasięg i mnóstwo stylu. Od odmian spalinowych różni się drobiazgami – innym grillem, tylnym zderzakiem oraz felgami. Materiały wykończeniowe uznano za „niezłe”, choć są naprawdę wysokiej jakości. Ponarzekano na niedostatki miejsca z tyłu, w tym na ograniczenie dostępu światła. Napiszę coś na ten temat przy okazji planowanego testu DS 3 Crossbacka.
MOTOR chwali ciszę w kabinie i dynamikę samochodu, który w dodatku płynnie oddaje moc. Zawieszenie nie tylko cicho pracuje, ale zapewnia świetny kompromis między sprężystością i komfortem. Za to cena jest już nieco mniej komfortowa – to prawie 160.000 zł. Tyle, że elektryczne samochody generalnie są w naszym kraju drogie.
Potem przez długi czas nie ma nic o interesujących nas samochodach. Dopiero na stronach 66-69 MOTOR prezentuje artykuł Używane auto dla seniora. A w nim wiele różnych propozycji. W tym Dacię Sandero I, którą da się kupić dość nową za rozsądne pieniądze. To tanie w serwisowaniu, proste i bezpretensjonalne auto. MOTOR stwierdził, że to odmiana Logana. Cóż, to chyba przesadne uproszczenie.
MOTOR poleca też m.in. Peugeota 307, Renault Modusa i Thalię II, Citroëna C-Elysee i bliźniaczego doń Peugeota 301, a także Dacię Duster.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze