Peugeot 5008 pierwszej generacji, czyli jeszcze we wcieleniu minivanowym, pojawił się na okładce podwójnego numeru tygodnika MOTOR. Pismo ukazało się przed niemal tygodniem, ale nie straciło jeszcze aktualności, może więc niedziela jest dobrym momentem na publikację stronniczego przeglądu prasy.
MOTOR nr 45-46 (3515-3516) z 02.XI.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 2,89 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: DS 4, 308, 5008, 807, Clio, Kangoo, Megane, Scenic, Twingo EV
Peugeot 208 PSE pojawił się na największym (!) zdjęciu ilustrującym artykuł traktujący i wspomaganiu elektrycznym napędów hatchbacków najbliższych lat. Takie lwiątko powinno trafić na rynek w przyszłym roku, a MOTOR szacuje, że będzie dysponowało mocą ok. 200 KM. Cały ten artykuł znajdziecie na stronach 4-7.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 9. MOTOR wspomina DS 4, Peugeota 308 oraz Renault Kangoo.
Krótka notatka o elektrycznej wersji Twingo EV pojawiła się w prawym dolnym rogu strony 11. Pisaliśmy o tym samochodzie kilkakrotnie, podawaliśmy też francuski cennik tego autka.
Z artykułu zamieszczonego na stronie 47. dowiadujemy się, że Renault było w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2020 roku piątą najchętniej sprowadzaną marką używanych samochodów osobowych. Peugeot zajmował miejsce siódme, a Citroën dziewiąte. Jeśli chodzi o modele, to na szesnastej pozycji sklasyfikowano Clio, na osiemnastej Scenic’a, a na dziewiętnastej Megane.
W dziale Używane MOTOR porównał ze sobą Chevroleta Orlando, Forda Grand C-Maxa i Peugeota 5008 pierwszej generacji. Każdego z tych minivanów można kupić za ok. 20.000 zł. Żaden z nich nie jest już dostępny na rynku pierwotnym, przy czym od koncepcji minivana najwcześniej odszedł Peugeot – już w 2016 roku. Następca, czyli 5008 II, jest już sporym SUV-em.
5008-ka zadebiutowała też o rok wcześniej niż zaprezentowani w artykule zamieszczonym na stronach 48-53 rywale. Peugeota pochwalono za imponujące jakością wykończenie, ciekawą stylizację wnętrza oraz wyciszenie kabiny. Diesle używane do napędzania 5008-ki uznano za jedne z najlepszych w swojej kategorii. Benzyniaków lepiej unikać. Może zachwycać wyposażenie dostępnych na polskim rynku egzemplarzy. Francuskie auto wykończono z dużą dbałością o szczegóły. MOTOR nie zgłasza żadnych uwag do jakości tworzyw sztucznych ani materiałów tapicerskich! Nawet miejsca w trzecim rzędzie jest całkiem sporo. Ogólnie pod względem komfortu króluje Peugeot. To idealny samochód na dłuższe trasy. To prawda – sprawdziliśmy to w długiej wyprawie z Polski dookoła Turcji.
MOTOR nie wskazał zwycięzcy, ale cieszy nas pozytywna opinia o 5008-ce. W tekście znalazło się też odniesienie do Peugeota 807.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w tym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze