czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 47/2015

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2015-11-19
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
20 2
5
27
UDOSTĘPNIEŃ
62
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk

Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii

TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault

Ten samochód rzadko pojawia się w pismach motoryzacyjnych, a jeszcze rzadziej na ich okładkach, choćby na tak małych zdjęciach, jak tym razem. Teraz jednak „Motor” zrobił wyjątek i pokazał na okładce Citroëna XM. Obok pojawiło się też Renault Clio, a wszystko w gamie aut, które „można kupić za 3.000 zł”. I pomyśleć, że XM kosztował tak ogromne pieniądze, że pod koniec produkcji sprzedawało się w Polsce po zaledwie kilka egzemplarzy rocznie! A dziś można go mieć za przeciętne wynagrodzenie. Fakt – prawdziwa perełka będzie sporo droższa. Ostatnio widzieliśmy ogłoszenie o sprzedaży egzemplarza z 1992 roku i przebiegiem 54.200 km. Pod maską była 3-litrowa benzyna, a samochód wyceniano na 17.000 zł.

 

„Motor” nr 47 (3256) z 16.XI.2015
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4, C5, CX, XM, 6, 206, 508, 8, 10, 16, Clio, Kangoo, Laguna, Megane, Twingo, Duster, Logan, Sandero, sportowe

 

Wspominałem ostatnio, że „wstępniak” w poprzednim numerze tygodnika „Motor” był trochę niefortunny i w tym tygodniu Redaktor Burmajster przeprasza zainteresowanych za tamten tekst, napisany jeszcze przed śmiercią Pani Zbrojewskiej. Tym razem i nazwisko byłej Pani wiceminister napisano w „Motorze” poprawnie.

Renault 16 wspomniano na stronie 4. w dziale 50 lat temu w Motorze.

Już na okładce „Motor” donosi, że pokazuje nowe Audi A6. Na jakieś specjalnie inne od obecnego, to ono mi niespecjalnie wygląda, ale potwierdza się teza, jaką wysunąłem w przeglądzie aktualnego „Auto Świata” – że ofensywa prasowa Audi trwa. A z zachowawczego designu tej marki robi się wielką zaletę.

Na stronach 8-9 przedstawiono pokrótce sylwetki topowych menadżerów branży motoryzacyjnej. Nie zabrakło wzmianek o Lindzie Jackson (Citroën), Maxime’ie Picat (Peugeot) oraz oczywiście o dwóch Carlosach – Ghosnie (Alians Renault-Nissan) oraz Tavaresie (PSA).

W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 10. wspomniano DS 6 oraz Peugeota 508.

Citroëna C2 R2, znakomitą rajdówkę, wspomniano na stronie 11. w krótkiej prezentacji sylwetki Tomka Kasperczyka.

Na stronie 26. pokazano kilka modeli ze składanymi hakami holowniczymi. Dziwnym trafem wspomniano samochody pochodzące jedynie z niemieckich koncernów, głównie z VAG-a. Szkoda, że nie wspomniano o Renault Espace, które też ma takie rozwiązanie.

 

 

Ciągnik siodłowy Renault można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 33.

Materiał poświęcony płynowi AdBlue pojawił się na stronie 38-39. Pisał o tym także aktualny „Auto Świat”. „Motor” pokazał jedno auto na zdjęciu i napisał, że to przykład samochodu z systemem dozującym AdBlue. Dziwnym trafem jest to Seat Alhambra 2.0 TDI, czyli pojazd z Grupy Volkswagena. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że to kolejna próba wybielania koncernu VAG w aferze spalinowej.

Kolejny ranking TŰV znajdziecie na stronach 42-45, ale ograniczono się do około dziesięciu najlepszych i najgorszych modeli w każdej grupie wiekowej oraz podsumowania ogólnego dla poszczególnych marek. Wspomnę tylko, że francuskie auta – jak zwykle – wypadły kiepsko, a w tekście pojawiły się wzmianki o Citroënach Berlingo, C4 i C5, Renault Clio, Kangoo, Megane, Lagunie i Twingo, oraz Daciach Duster, Logan i Sandero. Nawet słowem nie zająknięto się o Peugeocie. Nie ma ich w Niemczech?

I jeszcze jedno – wykres przedstawiający procentowo poważne usterki w ostatnich latach zawiera dane zarówno za nieskończony jeszcze przecież rok 2015, jak i za… przyszły 2016. No to jak mamy taki wróżów w TŰV-ie, a „Motor” to bezkrytycznie przepisuje, to i wyniki badań można sobie pewnie o kant d… potłuc.

Wśród „samochodów za jedną wypłatę” zaprezentowanych na stronach 46-51 pojawiły się trzy auto francuskie. To przede wszystkim Citroën XM, o którym napisano, że wprawdzie zapewnia „niezwykły komfort”, ale jednak jest to propozycja „tylko dla odważnych”. XM był następcą niesamowitego CX-a. „Motor” narzeka nawet nie na zawieszenie hydropneumatyczne, ale na rozbudowaną elektronikę XM-a. Polecają wersje benzynowe, ale nie bójcie się diesli – popularny 2.1 TD był nie do zajechania. Co do elektroniki to też nie mają racji, bo po 1992 roku poprawiono już nieszczęsne (niemieckie!) korodujące złącza i system masy. XM to absolutny król komfortu i warto go kupić. Oczywiście wersja po 7 wypadkach i 3 naprawach u Henia Młotka będzie zapewne sprawiać problemy.

Wśród mniejszych, a tanich aut francuskich „Motor” poleca także Renault Clio II oraz Peugeota 206. Temu pierwszemu zarzucono usterki wyposażenia elektrycznego oraz niezbyt udane diesle, za to pochwalono prostotę budowy mechanicznej, dobre materiały wykończeniowe, komfort jazdy i dynamiczny benzynowy silnik 1.4. Peugeota pochwalono za stylistykę, dużą podaż, zabezpieczenie antykorozyjne, a skrytykowano za pojawiające się problemy z elektryką/elektroniką i konieczność dbania o tylną belkę.

Renault Twingo obecnej generacji, ale też modele 8 i 10 wspomniano na stronie 54. w materiale poświęconym samochodom, które mają silnik z tyłu i napęd na tylne koła.

I to już wszystkie wiadomości o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu tygodnika „Motor”.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: „Motor”

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 206508C2C5CitroenClioCXDaciaDSDusterEspaceLagunaLoganMeganePeugeotRenaultRenault NissanSanderoTwingoXM
Udostepnij16Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Renault Symbol Miladi

Następny

Salon Renault na rajskiej wyspie Bali, czyli dlaczego w Indonezji samochody są po 700 milionów.

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Salon Renault na rajskiej wyspie Bali, czyli dlaczego w Indonezji samochody są po 700 milionów.

Motorsportowe plany Citroëna

Renault ogłasza ceny Talismana w Polsce. Limuzyna już od 92.900 zł

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Tosia - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Geneza unikalnej sygnatury świetlnej Peugeot. Skąd wzięły się kły?
  • Tosia - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Tomasz O - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • pawel27 - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • prnd - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Piotr - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk
  • Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii
  • Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
  • TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault
  • Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.
  • W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy
  • Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Czy Dacia Duster pociągnie ponad 25 ton ładunku? Niezwykły test popularnego SUVa
  • O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?
  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za trzy lata. Gdzie zostaną uruchomione?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.