To już trzeci przegląd prasy w tym tygodniu, a mamy dopiero środę. Najpierw był AUTO ŚWIAT, potem AUTO MOTO, a teraz przyszedł czas na MOTOR. MOTOR, który na okładce całkowicie zignorował istnienie francuskiej motoryzacji. Za to nie mogło zabraknąć Škody, Kii, Volkswagena, czy BMW. Stały, nudny zestaw marek.
MOTOR nr 49 (3572) z 06.XII.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C1, C3, 9 Crossback, 208, 208 PSE, 3008, e-208, e-2008, Clio, Kadjar, Megane, Scenic, Trafic, SUV Alpine, Bigster, Sandero, Astra, Corsa-e, sportowe
Na stronach 4-7 MOTOR prezentuje 9 najciekawszych SUV-ów. I jak jestem w stanie zgodzić się, że ciekawym samochodem będzie BMW XM (swoją drogą nikt tam w Redakcji nie wpadł na pomysł, że był już Citroën XM? I nie wiedzą, że Citroën zgodził się na wykorzystanie tego znaku?), tak nie rozumiem, co ciekawego jest w poliftingowej Škodzie Karoq, czy Volkswagenie T-Roc’u.
Citroëna C3 Rally2 pokazano na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 9.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. wymieniono m.in. Peugeota 208 PSE, Opla Astrę Sports Tourer, Dacię Bigster, DS 9 Crossbacka, SUV-a Alpine, Peugeota 3008 oraz Renault Kadjara.
Na tej samej stronie pojawiła się też notatka o zwiększonym zasięgu Peugeotów e-208 i e-2008.
Test Renault Trafica w wersji Wavecamper znajdziecie na stronach 24-25. Już w podtytule MOTOR pisze: wydawać by się mogło, że Renault Trafic to zbyt małe auto na kampera. Czy tak jest w rzeczywistości? No sorry, ale pismo, które potrafi sikać po nogach opisując kamerowe wersje Volkswagena California bazującego na T5, czy jak to się tam nazywa, nagle próbuje deprecjonować Trafic’a! Przynajmniej w podtytule. Bo potem jest już lepiej. Okazuje się bowiem, że przemyślana zabudowa i unoszony dach tworzący dodatkowe łóżko dla dwóch osób, pozwalają na wypad takim autem nawet czwórce dorosłych. Samochód zużywa rozsądne ilości oleju napędowego, można nim jeździć, jak zwykłym Trafic’iem, bo nie męczą go prędkości autostradowe, a do tego samochód kosztuje względnie rozsądne pieniądze – zaprezentowani rywale okazują się drożsi. Na zbliżonego Forda Transita trzeba szykować ponad 275.000 zł, a na wspomnianą Californię niemal 290.000 zł. Trafic’a można mieć poniżej 250.000 zł.
Takie auto opisaliśmy kilka dni temu i my, a tradycyjnie już nasze testy są o wiele bogatsze.
Na stronach 26-27 MOTOR zachęca do głosowania w plebiscycie Auto Lider 2022 i prezentuje kandydatów w kategorii auto małe/miejskie. Wśród nominowanych aut znajdują się m.in. Citroën C3, Dacia Sandero, Opel Corsa-e, Peugeot 208 i Renault Clio.
Citroëna C1 można dostrzec na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 30.
Na stronie 37. opublikowano analizę importu używanych samochodów do Polski. Wspomniano tam także marki nas interesujące: Citroëna, Peugeota, Renault i Opla. Jeśli chodzi o modele, to wzmiankowano Clio, Megane i Scenic’a.
Scenic pojawił się ponownie w roli potencjalnego rywala dla opisanego na stronach 42-45 w dziale Używane Forda C-Maxa.
W dziale MOTOR Retro (strona 46.) wspomniano, jak to przed sześcioma dekadami dwóch Francuzów objechało świat Citroënem 2CV.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze