Gwiazdą okładki aktualnego wydania tygodnika MOTOR jest niewątpliwie Alfa Romeo Junior. Auto nie tylko zaprezentowano na największym zdjęciu, ale do tego umieszczono tę fotkę tuż pod tytułem pisma, więc w większość punktów sprzedaży prasy nowy model włoskiej marki współtworzącej koncern Stellantis będzie ona widoczna. Warto też podkreślić, że w prawym górnym rogu strony tytułowej znalazła się zapowiedź porównania używanych Renault Talismana i Opla Insigni.
MOTOR nr 49 (3728) z 02.XII.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C3 Picasso, DS 3, DS 8, 2008, 5008, 5 E-Tech, Modus, Talisman, Bigster, Duster, Logan, Frontera, Grandland, Insignia, Mokka
Na stronie 8. MOTOR krótko wspomniał o planowanym nowym modelu marki DS Automobiles. Otrzyma on prawdopodobnie oznaczenie DS 8 i będzie samochodem elektrycznym.
Z tabelki zamieszczonej na następnej stronie wynika, że Dacia Duster była dziewiątym najchętniej kupowanym samochodem w Polsce od stycznia do październik2024 roku włącznie.
Zbliża się koniec roku, tradycyjnie więc MOTOR ogłasza plebiscyt Auto Lider. Na stronach 10-11 prezentuje kandydatów z kategorii Premiera Motoryzacyjna. Wśród nich znajdziecie Alfę Romeo Junior, Citroëna C3 Aircross, Dacię Bigster, Fiata Grande Panda, Jeepa Avengera, Mitsubishi ASX-a, Mitsubishi Outlandera PHEV, Nissana Qashqaia, Opla Fronterę, Opla Grandlanda, Peugeota 5008 i Renault 5 E-Tech.
Elektryczną odmianę Alfy Romeo Junior MOTOR zaprezentował w teście opublikowanym na stronach 12-15. W tekście wspomniano modele historyczne (147, 156) i aktualne (Giulia, Stelvio, odniesiono się nawet do Lancii Ypsilon. Potem napisano, że Junior dzieli platformę z licznymi „krewniakami” (Abarth i Fiat 600, Jeep Avenger, Opel Mokka, DS 3, Peugeot 2008), ale „wszystkie te auta mają własny styl i na pierwszy rzut oka nie zdradzają wspólnego pochodzenia”. Czyli MOTOR, od lat niezbyt chętny samochodom francuskim i pokrewnym, pisze coś takiego, a liczni komentujący u nas Czytelnicy – nie widząc nawet samochodu na żywo! – już widzieli, że to kropla w kroplę inne modele Stellantis! Przed laty mieliśmy w komentarzach głównie miłośników samochodów francuskich, dziś mamy znaczący wylew pieniaczy krytykujących w czambuł wszystko.
Ale wróćmy do Juniora. Redaktor Laska chwali projekt Alfy uznając auto za efektowne i dynamiczne. Niestety przestronności już się tak pochwalić nie da – jest nieźle, ale bez szału, szczególnie z miejscem na nogi w tylnej części kabiny. Ale już bagażnik jest całkiem pojemny, jak na ten segment – mieści co najmniej 400 litrów (w standardowym położeniu foteli).
Autor chwali też przyjemne wnętrze, choć zauważa też twarde plastiki w niektórych miejscach. Dostrzega również pewne niedostatki ergonomiczne, acz nie dramatyzuje z ich powodu.
Alfa Romeo Junior dobrze – jak na swój segment – się prowadzi. Redaktor Laska wspomniał również świetnie jeżdżącą wersję Veloce dysponującą elektrycznym napędem o mocy 280 KM.
Niestety Junior w wersji elektrycznej nie jest tanim autem, więc MOTOR przewiduje, że o wiele łatwiej na ulicy będzie można spotkać jego wersję spalinową (de facto mild hybrid), która kosztuje o niemal 50.000 zł mniej.
Opel Astra pojawił się w roli potencjalnego konkurenta dla Škody Octavii opisanej na stronach 22-24. Astra z silnikiem wysokoprężnym, słabszym wprawdzie o 20 KM od tego z Octavii, kosztuje jednak o przeszło 40.000 zł mniej. Nigdy nie rozumiałem ludzi kupujących Škody…
MOTOR na stronach 28-31 zamieścił artykuł zatytułowany „Stellantis w tarapatach?”. My wiemy już, że z koncernem pożegnał się jego prezes, Carlos Tavares, ale jego odejście wcale nie musi zmienić sytuacji, a na pewno nie w perspektywie najbliższych miesięcy. MOTOR pokazał marki tworzące koncern i przykładowe modele je reprezentujące.
W dziale Używane na stronie 34. pojawia się pytanie o Dacię Logan – czy warto kupić takie auto. MOTOR generalnie je poleca.
Na stronach 36-39 znajdziecie porównanie dwóch ciekawych używanych aut segmentu D. MOTOR postawił naprzeciwko siebie Opla Insignię i Renault Talismana. Test zakończył się remisem – oba auta uzyskały po 36 punktów na 50 możliwych do zdobycia.
A dla osób szukających czegoś mniejszego? Też coś jest ! MOTOR sprawdził rynek używanych małych vanów. W artykule zamieszczonym na stronach 40-43 zaprezentowano Citroëna C3 Picasso, Fiata Ideę / Lancię Musę, Nissana Note, Nissaba Cube III, Opla Merivę A i B, Opla Agilę B oraz Renault Modusa.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze