piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 49/2013

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2013-12-03
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
7 1
5
7
UDOSTĘPNIEŃ
22
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Leży przede mną pierwszy datowany na grudzień numer „Motoru”, na okładce którego dostrzec można Citroëna Grand C4 Picasso. Dziś tego typu samochód oddaję już do parku prasowego, wkrótce więc będziecie mogli na naszych łamach przeczytać test większej odmiany Technospace’a, a tymczasem zapraszam Was na pierwszy w tym tygodniu, ale nie ostatni, przegląd prasy!

 

„Motor” nr 49 (3154) z 2.XII.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C8, CX, GS, Saxo, Xsara, Xsara Picasso, 106, 108, 206, 307, 406, 407, 508, 5008, 607, 807, Partner, Alpine, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo, Vel Satis, Dokker, Duster, Logan, Sandero, sportowe

 

Pierwszą informację związaną z samochodem francuskim jest w aktualnym „Motorze” notatka poświęcona najnowszym testom zderzeniowym EuroNCAP, w których bardzo dobrze wypadł Nowy Peugeot 308.

W dziale Przyszłe premiery wspomniano na stronie 11 Peugeota 108, Renault Twingo R.S., Renault Megane oraz Renault Alpine.

I znowu – jak w „Auto Świecie” w ubiegłym tygodniu – porównano Citroëna Grand C4 Picasso z Volkswagenem Touranem. I znowu test pochodzi z Niemiec, ale i tak na niego zerkniemy, bo oczywiście zwycięstwo niemieckiego minivana wydawać się mogło niemal pewne. Okazuje się jednak, że i tutaj Touran przegrał z Technospace’em, co bardzo mnie cieszy ;-)
Pochwalono stylizację nadwozia Grand C4 Picasso, który – choć wcale na to nie wygląda – jest aż o 20 cm dłuższy od niemieckiego rywala o pudełkowatym nadwoziu. Jeśli chodzi o rozstaw osi, to różnica jest mniejsza, ale i tak 16 cm, to przepaść! Francuskie auto jest też szersze i to czuć we wnętrzu, które – jak zauważono – nawet w drugim rzędzie jest szalenie przestronne, a Grand „traktuje swoich gości niewiele gorzej niż w limuzynie klasy średniej C5”. Z tyłu miejsca są już mocno dodatkowe w obu autach, ale za to dostrzeżono, że w Citroënie wsiada się tam dużo łatwiej, niż w Touranie.
Przy omawianiu desek rozdzielczych w przypadku Volkswagena nie było o czym pisać – jest nudna i przestarzała, a na tle Citroëna – po prostu archaiczna. A że połapie się w niej nawet człowiek z IQ półgłówka? Być może tacy też muszą jeździć. Ba – jak patrzę na polskie drogi, to widzę, że jeździ ich mnóstwo…
Na szczęście nie krytykowano na siłę francuskiego rozwiązania zauważając, że „miłośnicy marki uwielbiają ją właśnie między innymi za takie detale”. A wcześniej wspomniano nawet modele CX i GS!
Ale mało tego! Volkswagena „zjechano” za jakość materiałów, a pochwalono za nie, i za wykonanie – Citroëna!
Nie było zarzutów pod adresem komfortu francuskiego zawieszenia, choć oczywiście wyżej oceniono własności jezdne Tourana. Podobne noty pojawiły się przy ocenie układów kierowniczych – w Citroënie dobry, ale w Volkswagenie jeszcze lepszy. Moją opinię na ten temat znajdziecie już wkrótce w teście.
Przy ocenie jednostek napędowych nowy silnik BlueHDi nie dał szans niemieckiemu dieslowi, słabszemu o 10 KM. Jedynie przyspieszać Touran potrafi nieco lepiej, co wynika z niższej masy i dwusprzęgłowej skrzyni. Ale skoro pracuje gorzej i więcej pali, to… ;-)
Citroën oferuje baaardzo bogate wyposażenie (testowano wersję Exclusive), więc choć droższy, i tak jest ciekawszą ofertą. Zwłaszcza, że do tej niższej ceny trzeba dopłacić niemało kasy, żeby się z grubsza zrównać z Grand C4 Picasso.
Ostatecznie francuski Technospace wygrał z niemieckim pudełkiem na kołach dziesięcioma punktami. I tym optymistycznym akcentem możemy zakończyć ten temat, a po szczegóły odsyłamy Was do „Motoru” – choćby dla tej wygranej warto kupić to pismo ;-)

Citroëna C4 WRC pokazano na stronie 21.

Wśród „najciekawszych ofert wyprzedażowych” zaprezentowano na stronie 33. Citroëny C3 Picasso, C4, C4 Picasso i C5, Peugeoty 508 i 5008 oraz Renault Megane i Lagunę. Przy okazji – C3 Picasso nie kosztuje 15 tys. zł, jak napisano, tylko na podobny rabat można liczyć przy jego zakupie.

Polskie drogi wciąż należą do najgorszych w Europie, nic więc dziwnego, że wato zwracać na prześwit, jaki ma nasz samochód. „Motor” pokusił się o tego typu zestawienie, w którym znajdziecie także samochody pozostające w kręgu naszych zainteresowań. W tabelkach znajdziecie Citroëny Berlingo, C1, C2, C3, C4, C5, C8, Saxo, Xsara, Xsara Picasso, Peugeoty 106, 206, 207, 307, 406, 407, 508, 607, 807, Partner, Renault Clio, Espace, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Vel Satis i Dacie Dokker, Duster, Logan (także MCV), Sandero oraz Sandero Stepway. Pojawił się też bolid F1 Lotusa napędzany silnikiem Renault. Całego tego materiału szukajcie na stronach 34-37.
Nie wiem wprawdzie, czemu Megane II i III trafiły do aut miejskich i małych, a w C5 nie podano zakresu prześwitu, który jest przecież regulowany, no ale nie wymagajmy za wiele… ;-)

Renault Modusa opisano w dziale Używane na stronach 46-47. Stwierdzono, że to dobry samochód, ale problematyczne są silniki wysokoprężne oraz elektryczne wspomaganie kierownicy. I trudno się z tym nie zgodzić, ale żeby z tego powodu dawać tylko trzy gwiazdki na pięć możliwych? Tym bardziej, że pochwalono Modusa za funkcjonalność i wygodę. W tekście pojawiły się też wzmianki o innych modelach Renault – Capturze, Clio i Megane.

I to już koniec informacji o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.

 

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 49/2013

Krzysiek Gregorczyk.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 1061082062073073085008508807C1C2C3C5CitroenClioCXDaciaDusterEspaceLagunaLoganMeganePeugeotRenaultSanderoSportTwingo
Udostepnij3Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Świetny start brata Captura

Następny

Renault na iCities Forum

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Renault na iCities Forum

Na Barbórkę z żoną i FUCHSEM

Kto pierwszy, ten lepszy! Wielka wyprzedaż modeli Citroëna z rocznika 2013

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.