Mamy już piątek, czas więc najwyższy na publikację przeglądu tygodnika MOTOR, który za parę dni już się zdezaktualizuje. Okładka aktualnego numeru nie zachęca miłośników francuskiej motoryzacji do zakupu pisma, ale może w środku będzie lepiej? Sprawdźmy!
MOTOR nr 5 (3736) z 27.I.2025
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, e-Spacetourer, Boxer, e-Traveller, Expert, Partner, Rifter, Arkana, Captur, Clio, Kangoo, Master, Trafic, Twingo, A110, A390, Duster, Jogger, Sandero, Spring, Adam, Astra, Combo, Corsa, Crossland X, Insignia, Mokka, Movano, Vivaro, Zafira-e
Dość nietypowo, bo już na stronie 4. pojawił się dział Przyszłe premiery, a w nim zapowiedzi nowych modeli, m.in. Renault Clio, Renault Twingo, Alfy Romeo Giulii, Lancii Gamma, Alfy Romeo Stelvio, Alpine A390, Jeepa Compassa, dwóch nienazwanych aut Mitsubishi oraz Nissana Leafa.
Kolejna strona przynosi krótką notatkę o planach zelektryfikowania Dacii Sandero, Byłby to drugi – po Springu – elektryczny model tej marki.
MOTOR na stronie 6 wspomina także elektrycznego Nissana GT-R.
Niżej natkniecie się na notatkę o tym, że fabryka w Tychach wyprodukowała już 13 milionów samochodów. Jubileuszowym modelem był Fiat 600 Hybrid. W notatce MOTOR wspomniał też Leapmotora T03.
Na stronach 6-7 MOTOR podsumowuje najważniejsze aspekty ubiegłorocznej sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Interesujące nas marki uplasowały się na następujących pozycjach:
9. Renault
10. Dacia
16, Opel
17. Peugeot
19. Nissan
21. Citroën
26. Fiat
28. Jeep
31. Mitsubishi
33. Alfa Romeo
36. DS Automobiles
45. Maserati
48. Alpine
Wśród 50 najpopularniejszych modeli mamy:
8. Dacię Duster
17. Renault Captura
21. Nissana Qashqaia
24. Dacię Sandero
41. Renault Trafic’a
43. Dacię Jogger
45. Renault Clio
W materiale pokazano też Fiata 500.
MOTOR na stronach 12-15 zamieścił porównanie Alfy Romeo Junior z Mini Acemanem. To auta elektryczne podobnego segmentu, tyle, że w Mini napęd generuje aż 218 KM, a w Alfie jedynie 156. Mini Góruje więc nad Alfą osiągami, ale że jest nieco cięższe (a przy tym mniejsze), więc traci nieco na funkcjonalności. Jest autem ciaśniejszym od Alfy, ma dużo mniejszy bagażnik, znacznie gorzej wypada też pod względem komfortu jazdy. Alfa Romeo Junior ostatecznie wygrała to porównanie w stosunku 214:210, a do uzyskania było maksymalnie 400 punktów.
Na stronach 24-25 MOTOR prezentuje kandydatów w plebiscycie AUTO LIDER 2025, tym razem w dwóch kategoriach: Auto dostawcze oraz Kombivan/minivan.. Wśród tych pierwszych znajdziecie: Citroëna Berlingo Van, Dacię Spring Cargo, Fiata Ducato, Nissana Townstara Crew Van, Opla Combo, Opla Movano, Opla Vivaro, Peugeota Boxera, Peugeota Experta, Peugeota Partnera, Renault Mastera oraz Renault Trafic’a. W drugiej z kategorii można oddać głos na m.in. Citroëna e-Spacetourera, Dacię Jogger, Nissana Townstara Combi w wersji 7-miejscowej, Opla Zafirę-e, Peugeota e-Travellera, Peugeota Riftera i Renault Kangoo.
MOTOR opublikował w tym tygodniu materiał z sylwetkami kilku prezesów koncernów motoryzacyjnych. Z różnych czasów. Artykuł ten znajdziecie na stronach 28-31, a wśród nich znajdziecie m.in. Gienniego Agnelli (Fiat), Carlosa Ghosna (Renault, Nissan) oraz Sergio Marchione (Fiat).
Strony 32-33 przynoszą materiał z oficjalnego otwarcia polskiego zakładu renew, w którym samochody Grupy Renault (ale nie tylko) przechodzą proces gruntownego odnowienia. Na zdjęciach możecie zobaczyć Alpine A110 czy Renault Arkanę.
W dziale Używane na stronie 36. MOTOR odpowiada na pytanie czytelnika w zakresie zakupu dość wiekowego już Jeepa Cherokee KJ.
Strona 37. z kolei przynosi analizę rynku aut używanych sprowadzonych do Polski w minionym roku. Opel był trzecią najchętniej sprowadzaną marką, Peugeot siódmą, Renault ósmą, Citroën dwunastą, a Nissan piętnastą. Jeśli chodzi o modele, to królowała Astra, na ósmym miejscu znalazł się Nssan Qashqai, a na dziesiątym Opel Corsa.
Wśród ciekawych niemieckich crossoverów MOTOR wspomniał na stronach 38-41. Opla Insignię ICT, Adama Rocks, Crosslanda X, Mokkę A i Mokkę B.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze