Aktualny numer tygodnika MOTOR prezentuje na swej okładce tylko jedno auto francuskie. To Renault Clio, które na małej fotce trafiło do trójki aut ilustrujących zapowiedź materiału o najlepszych używanych autach miejskich. Czy to wystarczający powód, by kupić to wydanie tygodnika? Sprawdźmy, może jest coś więcej o interesujących nas autach.
MOTOR nr 50 (3468) z 9.XII.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4, 107, 208, 2008, 508, Captur, Clio, Duster, Sandero, Insignia, Mokka X, Zafira
Dacia Duster trafiła do Watykanu. Producent przekazał ją papieżowi Franciszkowi. To nic nowego, producenci często ofiarowują głowie Kościoła Katolickiego takie dary. Franciszek jednakże z reguły przekazuje je dalej, by służyły ludziom potrzebującym. MOTOR pisze o tym wydarzeniu króciutko na stronie 10.
Na stronie 11. tygodnik wspomina o liftingu Opla Insigni. Niżej znajdziecie też wyniki testów zderzeniowych tuzina samochodów, w tym Nowego Peugeota 2008 i drugiej generacji Renault Captura. A o moich pierwszych wrażeniach z jazdy Capturem II możecie poczytać tutaj.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 12.) wspomniano Dacię Sandero, Citroëna C4, Peugeota 308 oraz Opla Mokkę X.
Na stronach 14-15 natkniecie się na tekst z cyklu Pierwsza jazda poświęcony najnowszemu Oplowi Corsie. MOTOR wspomina, że auto powstało na modularnej platformie CMP Grupy PSA. Wpłynęło to na proporcje samochodu, który teraz wygląda atrakcyjniej. Jednakże na tle wspomnianego w tekście awangardowego Peugeota 208 II generacji Opel i tak prezentuje się dość konserwatywnie. Może się dzięki temu dobrze sprzedawać w Polsce ;-)
Nowa Corsa jest lżejsza od poprzedniej generacji o ok. 100 kg. To dużo, ja na tę klasę. MOTOR dostrzegł dużo komfortu w nowej Corsie, skrytykował też długie drogi lewarka skrzyni biegów oraz niedostatki w postaci braku sportowej żyłki i nie idealnego zestrojenia układu hamulcowego. A jaki miałby być idealny? Tego nie napisano… Mimo to Nowa Corsa otrzymała 4,5 gwiazdki i ten fakt odnotowuję z zadowoleniem.
Opel Zafira Life pojawił się na stronie 27. w roli rywala dla opisanego na stronach 26-27 Mercedesa V 300.
21 używanych modeli miejskich pokazał MOTOR na stronach 40-43. Dysponując kwotą 15.000 zł warto poszukać Renault Clio III generacji. Będzie to egzemplarz w dobrym stanie i młodym wieku, a Redakcja sugeruje raczej auta z silnikami benzynowymi. Jeśli budżet jest mniejszy (10.000 zł), to można się rozejrzeć za trojaczkami z Kolina w pierwszych wersjach. Citroën C1 i Peugeot 107 będą ciut tańsze od Toyot Aygo, a to przecież dokładnie takie same samochody! Trojaczki mają fajny układ jezdny i sporo miejsca z przodu, poza tym są tanie w obsłudze serwisowej. Nieco gorzej wypadają pod względem wyposażenia, ale w tych rocznikach i konkurencja z reguły nie ma wiele do zaoferowania.
Zasygnalizuję tylko, że w dziale Używane opisano Opla Insignię. To była jednak konstrukcja jeszcze sprzed czasów przejęcia Opla przez PSA.
Peugeot 508 SW jest nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2020, o czym MOTOR przypomina na stronach 50-51.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Szkoda kasy!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze