Tym razem na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR nie dostrzeżecie żadnego samochodu francuskiego. Ba, nawet nic z Aliansu ani koncernu Stellantis. Ale może w środku będzie lepiej? Zajrzyjmy!
MOTOR nr 50 (3729) z 09.XII.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, DS 3, DS 4, DS N°8, 208, 308, e-208, 5 E-Tech, Clio, Megane, Megane E-Tech Electric, Twingo, A390, Jogger, Sandero, Astra, Corsa
Zaczniemy od samochodów kompletnie spoza Francji – od chińskich Leapmotorów. Ponieważ jednak koncern Stellantis zdecydował się zainwestować w europejską spółkę tego azjatyckiego producenta, to i piszemy czasem o tym autach. Teraz strony 4-5 poświęcił na C10 i T03 także MOTOR. W materiale znalazła się też wzmianka o modelu B10.
Francuskie samochody pojawiają się na stronie 7. MOTOR za ciekawe modele uznał Citroëna C3 i Renault 5 E-Tech Electric, zauważył, że Dacia Sandero wciąż jest najchętniej kupowanym modelem nowego auta na Starym Kontynencie, a w Top 10 znajdują się jeszcze Renault Clio (pozycja 3.) i Peugeot 208 (miejsce 5.). Do tego wspomniano o nowej generacji Nissana Leafa szykowanej przez japońską markę pozostającą w Aliansie z Renault.
Zobacz też: Tylko u nas: z wizytą w Nissan Gallery w Jokohamie – Japonia 2023
Na stronie 8. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Renault Clio i Twingo, Alfę Romeo Giulię, Dacię Jogger (test aktualnej wersji z napędem hybrydowym znajdziecie tutaj), Alfę Romeo Stelvio, Alpine A390, DS N°8, Nissana Leafa oraz dwa kompaktowe SUV-y Mitsubishi, w tym jeden elektryczny.
Na kolejnej stronie znajdziecie krótką informację o tym, że Carlos Tavares nie jest już prezesem Stellantisa, a notatkę o nowym programie dopłat do aut elektrycznych MOTOR zilustrował fotką Peugeota e-208.
Zbliża się koniec roku, tradycyjnie więc MOTOR ogłasza plebiscyt Auto Lider. Na stronach 26-27 prezentuje kandydatów z kategorii Auto małe/miejskie oraz Auto kompaktowe. Wśród nich znajdziecie Citroëna C3, Dacię Sandero, DS 3, Fiata Grande Panda, Mitsubishi Colta, Opla Corsę, Peugeota 208, Renault 5 E-Tech Electric, Renault Clio, Citroëna C4, DS 4, Opla Astrę, Peugeota 308, Renault Megane E-Tech Electric oraz Renault Megane Grandcoupe.
MOTOR w dziale Używane na stronie 36. ocenił Dacię Jogger. Notę poniżej średniej wystawiono za jakość materiałów i komfort jazdy oraz hałas. Za przeciętne Redakcja uznała wyposażenie, osiągi, wygląd i styl, zużycie paliwa i koszty serwisu. Powyżej średniej oceniono cenę zakupu, ceny części, ich dostępność, dostępność serwisu, a także bezawaryjność. Przestronność wnętrza i pojemność bagażnika zasłużyły na notę bardzo dobrą!
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze