Teoretycznie jest to już ostatni tegoroczny numer tygodnika MOTOR. Teoretycznie, bo kolejny ukaże się jeszcze w tym roku, ale datowany będzie już na rok przyszły. W każdym bądź razie obecne wydanie jeszcze się nie zdezaktualizowało i tak będzie aż do 30.XII. Czyli przez przeszło tydzień.
MOTOR nr 51-52 (3469-3470) z 16.XII.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 2,89 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,0 grosze
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C4 Cactus, 3 Crossback, DS 9, 207, 208, 2008, 308, 3008, 508, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Megane, Duster, Sandero, Corsa, Insignia, Mokka X
Renault Espace jest pierwszym samochodem z grona tych nas szczególnie interesujących, który pojawił się (nie licząc okładki) na łamach ostatniego tegorocznego wydania tygodnika MOTOR. Miało to miejsce we „wstępniaku” opublikowanym na stronie 3.
Nissana Leafa obwieszonego światełkami choinkowymi (albo czymś takim) pokazano na stronie 4. Idą Święta ;-)
Na stronach 8-13 MOTOR zaprezentował 90 nowości na nadchodzący rok. Część z nich już zadebiutowała, więc nie jest to do końca ścisłe, ale z drugiej strony w 2020 roku wciąż będą to nowości. Pojawiły się w tym materiale także samochody znajdujące się w kręgu zainteresowań naszego wortalu. To Citroën C4 (i wzmianka o C4 Catusie), najnowsza generacja Opla Corsy, trzecie wcielenie Peugeota 308, nowy Opel Mokka X, Peugeot 2008 drugiej generacji, poliftingowe Renault Espace oraz Renault Captur drugiej generacji. Wspomniano też Peugeota 3008 GT HYbrid4, Citroëna C3 po liftingu, Renault Megane po liftingu, DS 9 oraz Renault Kangoo.
Skończyły się w Volkswagenie pokrętła od pralek wirnikowych!!! Ósma generacja Golfa już nie będzie miała pokrętła od Frani służącego do włączania świateł. Cholera – jeszcze więcej Golfów będzie jeździło z niezapalonymi reflektorami! ;-)
Na stronie 17. MOTOR wspomniał o rozpoczęciu przez Grupę PSA produkcji silników PureTech w mijającym roku w Polsce.
Obok znajdziecie dziesiątkę najchętniej kupowanych w Polsce nowych aut (dane za jedenaście pierwszych miesięcy br.). Na czwartym miejscu plasuje się Dacia Duster, a na dziewiątym Renault Clio.
Peugeot 208 pojawił się wśród premier roku 2019 na stronie 18.
Na tej samej stronie wspomniano plany fuzji koncernów PSA Peugeot Citroën i FCA.
Z kolei strona 19. przynosi wstępne podsumowanie sprzedaży w Europie. W pierwszej trójce, na pozycji wicelidera, Renault Clio. Polecam Waszej uwadze najnowszą wersję tego samochodu!
Nowy Renault Captur już jest w Polsce. Lada chwila trafi na nasz rynek także Peugeot 2008 II generacji. MOTOR zamieszcza w aktualnym wydaniu wrażenia z pierwszej jazdy tym samochodem. Oczywiście nie może być całkiem dobrze. Redaktor Kifer twierdzi, że mała kierownica (…) nie gwarantuje idealnego chwytu i często zasłania dolną część wyświetlacza. Rzekłbym tak – najwyraźniej Pan Redaktor nie ustawił właściwie fotela i kierownicy! Od lat jestem fanem i-Cockpitu i w żadnym modelu wyposażonym w to rozwiązanie nie miałem problemu z obserwacją tego, co przede mną. A i małe kierownice są znakomite. Dlaczego w sportach motorowych kierownice są małe? By zaoferować właśnie dobry chwyt i lepsze reakcje.
Potem jest trochę lepiej. Okazuje się, że fotele są bardzo wygodne, a pozycja kierowcy idealna. Jak to? Idealna, a jednak kierownica zasłania zegary? Autor pochwalił też system audio oraz nawigację, ale skrytykował obsługę przycisków pod wyświetlaczem. Za to komfort jazdy wpadł znakomicie, podobnie jak wyciszenie. Nieźle wypadło zawieszenie, pochwalono też atrakcyjne wyposażenie zwłaszcza najbogatszych wersji. Prowadzenie uznano za poprawne i przyjemne. Niestety auto uzyskało tylko cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia. W tekście znalazły się wzmianki o Peugeocie 207 SW oraz DS 3 Crossbacku. Nie zapomniano też o elektrycznej wersji 2008-ki.
O wadach i zaletach matrycowych reflektorów LED MOTOR pisze na stronach 42-44. Wśród trzech testowanych modeli pojawił się Opel Insignia.
W dziale Używane dwa drobne materiały związane z samochodami francuskimi (i nie tylko). Jeden z czytelników pyta MOTOR o używany samochód do miasta dla żony, przy czym nie chce Pandy i Sandero, ale Citroënik mógłby być. MOTOR proponuje Fiestę. Niżej inny czytelnik pyta o kawałek plastikowej kratki pod maską Megane 1.6 16v.
Renault Megane III pojawiło się na stronie 64. w roli rywala dla opisanej przez MOTOR Škody Octavii III RS (strony 62-65).
Peugeota 508 SW pokazano na stronach 66-67 – to nagroda w plebiscycie Auto Lider 2020.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w ostatnim tegorocznym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze