„Motor” nr 51-52 (2792-93) z 18.XII.2006
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 1,90zł
Koszt 1 strony: ponad 2,6 grosza
Warto kupić: niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C4 Picasso, C6, C-Crosser, 1007, 207CC, 207SW, 308, 407 Coupe, Clio Sport, Espace, Laguna, R16, sportowe
Zaczyna się nieprzyjemnie – od Interwencji zamieszczonej na stronie 4., a dotyczącej Renaulta Espace. Pani Marta żali się, że w jej samochodzie wciąż trafiają się awarie. Odpowiedź Renault Polska rozjaśnia nieco obraz sytuacji, okazuje się bowiem, że część „awarii” była spowodowana zaniedbaniem wymiany elementów zużywających się, jak np. drążków kierowniczych. Mimo to Renault Polska zobowiązało się pokryć 90% kosztów, aby tylko usatysfakcjonować klientkę.
Krótka wzmianka o Peugeocie 1007 pojawia się na stronie 5. Obok – informacje z przeszłości na temat powołania przez Citroëna i Peugeota w 1964 roku spółki produkującej części. Stało się to dekadę przed powstaniem koncernu PSA.
Dwa lata później we Francji powołano pierwszy automobilklub kobiecy. Jego głównym zadaniem była poprawa wizerunku kobiet-kierowców.
Kolejna wzmianka z historii dotyczy Renaulta 16, który pojawił się na rynku w 1965 r. Był jednym z pierwszych samochodów posiadających nadwozie typu hatchback. Sprzedaż osiągnęła 1,846 miliona sztuk!
Na stronie 16. informacja o przyznaniu nagrody Citroënowi C6 przez miesięcznik „Twój Styl”. Flagowa limuzyna Citroëna zwyciężyła w kategorii „Auto prestiżowe”, a my informowaliśmy Was o tym już tydzień temu.
Na stronach 18-19 kolejne kategorie, w jakich można głosować w plebiscycie Auto Lider 2006, a tam m.in. debiut Citroëna C2 R2 w rajdach oraz siódmy sezon Pucharu Peugeota. Pisaliśmy o tych wydarzeniach sportowych regularnie. Z kolei w kategorii mistrz designu spotkacie trzy propozycje francuskie – Citroëna C6, Peugeota 407 Coupe i Renaulta Clio Sport. Cóż – wybór nie jest łatwy…
Na stronach 46-47 zamieszczono artykuł o awaryjności silników. Oczywiście nie mogło w tymże materiale zabraknąć wzmianek o samochodach francuskich. Obawiam się jednak, że większość awarii współczesnych silników spowodowanych jest zaniedbaniami zarówno użytkowników, jak i serwisów – nawet tych w Niemczech, bo stamtąd pochodzą cytowane w artykule dane. Mimo wszystko szkoda mi analizować te informacje, bo podano… modele, w których stwierdzono awarie jednostek napędowych, a to bzdura – powinno się podać markę i rodzaj silnika – wiadomo przecież, że gama silników w jednym modelu może być naprawdę okazała (na przykład w C4 Picasso ma się pojawić nowa dla tego modelu jednostka…).
Na stronie 51. analiza zasad gwarancji udzielanej na samochody Renault w Polsce. Artykuł nie wnosi nic szczególnego, więc nie będziemy się nim zajmować.
Na stronach 58-59 zamieszczono doniesienia sportowe. Istotne dla nas dotyczą załogi Habaj/Spentany, o których napisano, iż odebrali wygraną nagrodę – Peugeota 206 1.4. Pisaliśmy o tym (i nie tylko o tym) przed tygodniem.
Zapowiedzi firm motoryzacyjnych na przyszły rok zamieszczono na stronach 64-69. Nie mogło zabraknąć doniesień o planowanych premierach pięciomiejscowej wersji Citroëna C4 Picasso (kwiecień), Peugeota 207 CC (również kwiecień), Citroëna C-Crossera (wrzesień), Peugeota 207 SW (także wrzesień), Renaulta Laguny (październik), Peugeota 308 (listopad), Renaulta Twingo II (również listopad). Czemu jednak zapomniano o Peugeocie 4007?…
Więcej artykułów poświęconych francuskiej motoryzacji już w tym numerze „Motoru” nie ma. Mimo wszystko i tak było nieźle.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze