„Motor” nr 52-53 (2948-2949) z 21.XII.2009
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 2,50zł
Koszt 1 strony: blisko 3,5 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C4, DS3, 207, 307, Clio, Laguna, Master, Megane, Scenic, Thalia, Twingo, Duster, Sandero,sportowe
Renault Master jest pierwszym francuskim samochodem, który pojawił się na łamach aktualnego „Motoru”. Powodem jest wezwanie do serwisu niektórych modeli, o czym już pisaliśmy. Teraz wspomniał o tym również „Motor” – na stronie 6.
Kolejne informacje związane z motoryzacją francuską pojawiają się na stronach 14-15. To krótka wzmianka o powrocie marki Gordini, której pierwszym przedstawicielem jest Twingo Gordini. Poniżej znajdziecie jeszcze Dacię Duster i Citroëna DS3 wśród piątki najbardziej zaskakujących aut seryjnych zaprezentowanych w kończącym się roku.
Obok zamieszczono tabelki z najchętniej kupowanymi modelami i najpopularniejszymi markami w Europie. Peugeot 207 ustąpił jedynie Volkswagenowi Golfowi i Fordowi Fieście. Renault Clio uplasował się na siódmym miejscu listy bestsellerów, a pierwszą jej dziesiątkę zamyka Renault Megane.
Wśród najpopularniejszych w Europie marek Renault zajmuje trzecie miejsce (za VW i Fordem), Peugeot jest szósty, Citroën zaś siódmy, przed Toyotą (!), Audi i Mercedesem.
Wśród wydarzeń sportowych 2009 roku opisanych na stronach16-17 wymienić trzeba przede wszystkim wzmianki o szóstym z rzędu (!) tytule mistrzowskim Sebastiena Loeba, kierowcy Citroëna, o zwycięstwie Peugeota w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, oraz o… Flavio Briatore, dożywotnio zdyskwalifikowanym szefie Renault F1 Team.
Obok polskie akcenty – wicemistrzowski tytuł w Mistrzostwach Europy dla Michała Sołowowa i zdjęcie jego Peugeota 207 S2000.
Wspomniano też o Dacii Sandero, która okazała się przebojem rynkowym. Okazuje się, że rumuńsko-francuskie auto, którym wiosną w ramach testu pokonaliśmy spory kawałek Europy, sprzedawało się lepiej, niż np. Citroën C4.
O tym, co można znaleźć w kluczykach nowoczesnych aut, traktuje artykuł zamieszczony na stronie 37. Znajdziecie tam wzmianki o Dacii i Renault, w tym konkretnie o Scenic’u.
Peugeot 307 i Renault Laguna wystąpiły w tabelkach obrazujących ceny części zamiennych do aut z silnikami wysokoprężnymi i z tymi zasilanymi benzyną oraz LPG. Całość znajdziecie na stronach 48-49.
Renault Clio, to wdzięczne autko, które zwykle – o ile jego stan jest dobry – nie czeka specjalnie długo na nabywcę na rynku wtórnym. O tym, na co zwrócić uwagę przy takim zakupie, traktuje artykuł zamieszczony na stronach 58-61. Zwrócono też uwagę na odmianę trójbryłową, czyli Thalię, może niezbyt urodziwą, za to bardzo funkcjonalną. Z zadowoleniem stwierdzam, że w pięciogwiazdkowej skali Clio uzyskało 4,5 gwiazdki!!!
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Według mnie kupno tego wydania nie jest specjalnie uzasadnione, jeśli szukacie przede wszystkim tematyki związanej z samochodami francuskimi. Można to wydanie nabyć, ale żebym szczególnie je polecał, to nie powiem ;-)
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze