„Motosalon” nr 4 (27) z IX/X.2012
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: 3,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C-Elysee, DS3, Xsara Picasso, 301, 807, Clio, DeZir, SM3, sportowe
Zaczyna się zaś „technicznie” – informacją silnikową. Na stronie 9. zaprezentowano bowiem wyniki konkursu na Międzynarodowy Silnik Roku. Po raz szósty z rzędu okazało się, że w przedziale pojemności skokowej 1.4-1.8 najlepsze są motory rodziny 1.6 przygotowane wspólnie przez BMW i PSA.
Citroëna Xsarę Picasso można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 11.
Wśród samochodów, które są nowościami w salonach (bądź ofertach dealerów) wymieniono – na stronie 17. – Renault SM3 Z.E., choć przyznać muszę, że nie jestem przekonany, czy taki model… w ogóle istnieje. Według mnie jest Samsung SM3 i Renault Fluence Z.E. To z grubsza takie samo auto, ale rynki docelowe jakby inne.
Na stronie 18. pokazano jeszcze – w tym samym materiale – Citroëna C-Elysee i wspomniano o bliźniaczym doń Peugeocie 301.
Kontynuację artykułu znajdziecie także na dalszych stronach. Zatrzymajcie się na 22., gdzie pokazano nowe Clio i wspomniano koncepcyjnego DeZira, oraz 23., na której pojawił się Peugeot 807, poddany właśnie delikatnemu liftingowi.
Tekst, którego autorem jest Redaktor Jerzy Dyszy, powinien dotyczyć aspektów technicznych. I tak jest w rzeczywistości. Tym razem materiał – zamieszczony na stronach 40-44 – traktuje o napędach hybrydowych, więc nie mogło w nim zabraknąć samochodów francuskich. Nic więc dziwnego, że dostrzeżecie tam z pewnością Citroëny C4 (jeszcze poprzedniej generacji) i DS5 HYbrid4, czy Peugeota 3008 HYbrid4.
Większy materiał, poświęcony w całości francuskiemu samochodowi, znajdziecie za to na stronach 58-61. To prezentacja Renault Scenic’a II w dziale Używany. I choć ów tekst nie składa się z samych pochwał, to zarzuty pod adresem tego popularnego kompaktowego minivana są wyważone. Owszem, usterki zdarzają się często, ale z reguły psują się drobiazgi, które nie unieruchamiają samochodu. Cały materiał jest naprawdę rzeczowy i mogę go polecić, jeśli planujecie zakup tego typu pojazdu.
Zdjęcia wnętrz Citroënów C4 i DS3 wykorzystano do zilustrowania artykułu „Świeże powietrze” zamieszczonego na stronach 64-65.
Tajniki fotografii rajdowej zdradza na stronach 90-91 guru polskiej fotografii w tej dyscyplinie sportu. Na przykładowych zdjęciach z pewnością dostrzeżecie Peugeoty 207 i Renault Clio w wydaniach rajdowych oczywiście.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym wydaniu „Motosalonu”.
Najnowsze komentarze