Już pojutrze w punktach sprzedaży prasy pojawi się nowe, sierpniowe wydanie miesięcznika „Top Gear”, czas więc najwyższy zajrzeć do siódmego numeru tego pisma, w którym pełno jest brytyjskiego humoru i choćby z tego względu warto je kupić. Czy jednak miłośnik francuskich samochodów też powinien się zdecydować na wysupłanie blisko ośmiu złotych? Sprawdźmy!
„Top Gear” nr 07 z VII.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 140 (z okładką)
Cena: 8,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 6,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Aixam Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C3 Picasso, Survolt, 208, 2008, 908, Onyx, 5, Alpine, Captur, Clio, Megane, Twin’Run, TwinZ, S
Zaczyna się tym razem od felietonu Jeremy’ego Clarksona zamieszczonego na stronie 11., w którym Autor wspomina pokrótce Citroëna 2CV.
Po przykład Aixama S sięgnął z kolei Richard Hammond w swoim tekście, który znajdziecie na stronie 12.
Miłośnicy Renault zajrzeć powinni na strony 24-25, gdzie znajdą relację z prezentacji – przed GP Monaco – koncepcyjnego Twin’Run, okraszonej przecież wzmiankami o legendarnych modelach 5 Turbo i Clio V6. Pojawiło się też odniesienie do Megane Trophy.
Stronę 54. poświęcono na prezentację Renault Captura. Zwrócono uwagę na atrakcyjną stylistykę samochodu oraz na jego funkcjonalność. Oszczędny silnik diesla nie zadowoli wprawdzie osób jeżdżących ofensywnie i tym „Top Gear” sugeruje wybór 120-konnego benzyniaka, który występuje jednak jedynie w komplecie z dwusprzęgłową skrzynią EDC, niemniej jednak generalnie jest to fajne auto.
Sześć stron dalej natraficie na podobne, co do koncepcji auto. To Peugeot 2008 – drugi francuski miejski Crossover, dla którego jednak rywala wybrano z segmentu trochę dziwnego, bo wskazano na miejskiego minivana C3 Picasso. Bazujący na 208-ce Crossover został pochwalony przez Redaktora Cerana za zawieszenie, funkcjonalność i całkiem przyjemnie spisujący się silnik 1.2 VTi 82. Za dużą zaletę Autor uznał też system multimedialny wyposażony w Connect Apps.
Pamiętam, jak zobaczyłem materiały prasowe na temat Onyxa… I potem samo auto (a wraz z nim dwa „dodatkowe” projekty), już na żywo. Tym, którzy takiej okazji nie mieli, polecam artykuł poświęcony temu supersamochodowi, jaki znajdziecie na stronach 96-101. Znajdziecie w nim naprawdę wiele wspaniałych odczuć po przejażdżce Autora tym autem. A w tekście nie zabrakło odniesień do Peugeota 208 GTi oraz przykładów innych jeżdżących studialnych aut, w tym Citroëna Survolt i Renault Alpine.
Ostatni odcinek testu długodystansowego Peugeota 208 Allure 1.6 THP 155 pojawił się na stronie 134. Auto okazało się przestronne, jak na swój segment, spaliło w czasie testu średnio 7,7 l benzyny na każde 100 km, a pokonano nim blisko 15.000 km. Pochwalono fotele, smaczki stylistyczne, oraz oczywiście dynamiczny silnik. Zganiono nieco klaustrofobiczną tylną część kabiny pasażerskiej i szybkie nagrzewanie się wnętrza, gdy szklany dach nie jest przesłonięty roletą.
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w szóstym tegorocznym numerze „Top Gear”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze