Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: „Turbo Test” nr 4/2011

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2011-04-25
w Wiadomości, Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
37
A A
0

„Turbo Test” nr 4 (12) z IV.2011
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C4, C5, Jumpy, Xsara, 306, 307, 308, 407, 508, Expert, Megane, Vel Satis

Peugeot 408 – reklama

Citroën C4 i Peugeot 307 zostały wspomniane na stronie 3. we „wstępniaku” Redaktora Naczelnego „Turbo Testu”, Bogusława Korzeniowskiego, który podsumowuje rok obecności prowadzonego przez siebie tytułu na rynku prasowym. Przy okazji – gratulujemy rocznicy i życzymy kolejnych lat w tej formie, zwykle niepoddającej się ogólnym trendom panującym w innych branżowych periodykach.

Na stronie 8. opublikowano raczej krótką relację z prasowej premiery Peugeota 508, następcy przepięknej 407-ki. W materiale tym wspomniano o najważniejszych elementach wyposażenia, jakie można znaleźć w różnych wersjach najnowszego Peugeota, o cenach, o gamie silnikowej, całość okraszono kilkoma zdjęciami. Czekamy teraz na większy zapis jazd testowych tym autem. Będziemy mogli to skonfrontować z naszym testem, który pojawi się na łamach Francuskie.pl już niebawem.

Dwa miesiące przed pokazami 508-ki, tym razem w Łodzi, odbyła się prasowa premiera połączona z jazdami testowymi Citroënami C4. Test tego samochodu, zrywającego dość radykalnie ze spuścizną poprzednika, znajdziecie na stronach 16-18 kwietniowego „Turbo Testu”.
W artykule przypomniano przebojową Xsarę, chwaląc ją za jakość wykonania i znakomite silniki HDi, a także oryginalne pierwsze C4. Nowa generacja tego modelu, to jednak skok w jeszcze innym kierunku – spore ucywilizowanie (brak nieruchomego rdzenia kierownicy, brak wersji trzydrzwiowej) i gadżeciarstwo (polifoniczne dzwonki, zmienna kolorystyka zegarów), co może się spodobać ewentualnym nowym klientom firmy, ale spotyka się z nie całkowitą akceptacją citromaniaków.
Samochód urósł w stosunku do pierwszego C4, dzięki czemu może się pochwalić jeszcze przestronniejszym bagażnikiem i praktycznie rekordowym bagażnikiem wśród kompaktowych hatchbacków. Za pojemnością 408 litrów idzie regularny kształt kufra, co skutkuje imponującymi możliwościami przewozowymi.
Elegancka karoseria rzuca się w oczy – ostatnio mijałem się w trasie z kilkoma C4-kami i muszę przyznać, że robią one spore wrażenie. Nadwozie tchnie świeżością, a zaprojektowano je tak, że jest bardzo dynamiczne nawet wtedy, gdy auto nie jedzie.
A gdy już jedzie, to potrafi nie emitować dwutlenku węgla… Wszystko to dzięki mikrohybrydzie, czyli rozwiązaniu e-HDi – nowej generacji systemu Stop&Start pozwalającemu na zatrzymanie silnika np. w korku. W efekcie oszczędzamy paliwo i środowisko.
Gdy jednak wybierzecie rozwiązanie tradycyjne, to też zawieść mogą się głównie zwolennicy mocniejszych silników benzynowych, gama diesli jest bowiem dość szeroka. Obejmuje jednostki o mocach od 92 do 150 KM, więc niemal każdy znajdzie coś dla siebie. W przypadku silników benzynowych jest gorzej – do wyboru pozostają jedynie motory 1.4 VTi o mocy 95 KM oraz 120-konny silnik 1.6 VTi, który można połączyć z manualną, bądź automatyczną skrzynią biegów. Bardzo brakuje znakomitego silnika 1.6 THP – 156 KM z benzyniaka wydaje się tu wartością bardzo oczekiwaną. A mocniejsze odmiany tej jednostki napędowej też na pewno znalazłyby nabywców nawet w naszym kraju.
Pochwalono wnętrze nowego Citroëna C4 zarówno pod względem użytych materiałów, jak i jakości ich zmontowania. Uznano je wręcz za wyrafinowane, porównywalne wręcz z samochodami wyższych klas, a przy tym funkcjonalne i ergonomiczne.
O komfort podróżnych dba znakomite, zwłaszcza, jak na tę klasę, wyciszenie wnętrza. Ale prawdziwy bukiet czerwonych róż dostał się Citroënowi w tekście, który pozwalam sobie w całości zacytować, bo mało gdzie można coś takiego przeczytać: „Inżynierowie marki Citroën są mistrzami w budowie zawieszeń. Nie chodzi w tym wypadku jedynie o stosowane w droższych wersjach układy hydropneumatyczne. Każdy model ma zawieszenie skonstruowane w sposób umożliwiający pokonywanie zakrętów z prędkościami dużo większymi niż byłby w stanie pokonać je samochód konkurencji. Nie inaczej jest w C4”. Czy wyobrażaliście sobie, że przeczytacie coś takiego w polskiej prasie motoryzacyjnej? To przecież zupełne przeciwieństwo w stosunku do tego, na co natykamy się na co dzień, prawda? Już choćby dla tych słów warto kupić ten numer i zachować go sobie na przyszłość.
W podsumowaniu stwierdzono, że nowe C4, to znakomita propozycja, a w połączeniu z całkiem atrakcyjnymi cenami i bogatym wyposażeniem (może poza podstawową odmianą) może się stać pewnym hitem rynkowym. Czego ja osobiście Citroënowi życzę.
W tekście wspomniano też przy okazji większy model C5 oraz Renault Vel Satisa.

Warto przeczytać!

Peeugeot 3008 II

Używany Peugeot 3008 II w dieslu, z niskim przebiegiem. Francuski kompaktowy SUV HDi z pięknym wnętrzem

2025-11-13
Opony Goodyear Urban dla Peugeot Polygon fot. 2 Wiadomości

Peugeot i Goodyear łączą siły w nowym projekcie Polygon. Nowa technologia opon

2025-11-13

Co Renault zaprezentuje na targach Solutrans 2025?

2025-11-13

Peugeot zaszalał. Polygon Concept pokazuje innowacje dla nowego 208? Prowadzenie wchodzi na wyższy poziom

2025-11-12

Citroëna C4 (pierwszej generacji), Peugeota 307 i Renault Megane wymieniono wśród konkurentów testowanego na stronach 28-31 (w dziale Używane) Audi A3.

A skoro mowa o Peugeocie 307… To samochód, któremu zawsze wypomina się samospalenia. Aż dziwne, że Graham Masterton nie umieścił go w swoim horrorze poświęconym tej tematyce – według wielu dziennikarzy 307-ka pasowałaby tam idealnie. Jak jednak podaje „TT”, samospaleń odnotowano w całej Europie jedynie siedem… To jak z informacjami Radia Erewań… Dodajmy do tego jednak informację sprzed ostatniej Wielkanocy – w Bornem Sulinowie spłonęło podobne auto. Czy był to jednak samozapłon? W tej chwili jeszcze nie wiadomo. Ale to wydarzenie z pewnością jest wodą na młyn mediów nieprzychylnych francuskim autom.
Na szczęście w „Turbo Teście” jest inaczej. Stwierdzono, że Peugeot 307, następca udanego modelu 306, jest samochodem dobrze wyposażonym, przestronnym, komfortowym, a popularność na rynku zapewniła mu też szeroka gama wersji nadwoziowych i udane jednostki napędowe. To prawda – do wyboru były 3- i 5-drzwiowe hatchbacki, kombi, w tym wersja SW z siedmioma miejscami na pokładzie, a także stylowe coupe-cabrio, o które oparto nawet sportową odmianę WRC, znaną na odcinkach specjalnych pod mianem „wieloryba”.
Dobre materiały wykończeniowe, przestronne wnętrze, duże jak na segment kompaktów bagażniki i sporo elektroniki, to główne cechy Peugeota 307. Ta ostatnia okazała się pewną bolączką w przedliftingowych egzemplarzach – zdarzały się jej usterki, raczej drobne, ale irytujące, które media, zwłaszcza te proniemieckie, mocno wyolbrzymiły. Swoją rolę w tym mieli także domorośli „mechanicy”, którym się wydawało, że potrafią dobrze obsłużyć cyfrową instalację elektryczną – w efekcie zwykle psuli wszystko na potęgę, a polskie „złote rączki” nie takie przecież Golfy naprawiali… Skutkiem takich amatorskich w gruncie rzeczy napraw jest spora liczba egzemplarzy żyjących własnym życiem.
Redaktor Laskosz zauważył też korodujące układy wydechowe (nic innego w 307-ce rdzewieć nie powinno), kłopoty z chłodnicami w autach z początków produkcji, czy niezbyt trwałe przełączniki w manetkach kierunkowskazów i świateł. Docenił też trwałe zawieszenie dzielnie znoszące trudy eksploatacji w niełatwych polskich warunkach, oraz znakomite silniki, zwłaszcza wysokoprężne, niepozbawione wprawdzie wad tego typu rozwiązań, ale za to przekonujących do siebie nadzwyczajną kulturą pracy, trwałością jednostek głównych, niskim realnym zużyciem paliwa i niezłą dynamiką.
Ogólnie Peugeota 307 uznano za interesującą propozycję, acz dobrze byłoby sprawdzić, czy w wybrany przez Was na rynku wtórnym egzemplarz nie wsadzał łap jakiś „mechanik” – mógł jedynie narozrabiać. Największą wadą Peugeota 307 są bowiem „fachowcy” do niego się dobierający. Brak zrozumienia z ich strony i stosowanie prostych metod z młotkiem w roli głównej zwykle nie służą tym wyrafinowanym konstrukcjom.
W materiale wymieniono m.in. Citroëna C4 i Renault Megane w roli potencjalnych konkurentów, oraz Peugeota 308, jako następcę modelu.

Citroëna Jumpy i Peugeota Experta wspomniano przy okazji omawiania bliźniaczego do nich Fiata Scudo (strony 46-49).

To już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w kwietniowym wydaniu miesięcznika „Turbo Test”.

Krzysiek Gregorczyk


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotSportRenault308MeganeC5508307Expert306
Udostepnij14Tweet9Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Wiadomości

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5149 udostępnienia
    Udostepnij 2060 Tweet 1287
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23699 udostępnienia
    Udostepnij 9480 Tweet 5925
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1308 udostępnienia
    Udostepnij 523 Tweet 327
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8731 udostępnienia
    Udostepnij 3492 Tweet 2183

Testy samochodów

peugeot 308 sw Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.6 HDI 110 KM – kompaktowy pojemny samochód sprawdzonej konstrukcji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-04-21
Citroen C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie 01 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 – najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-09-23
zegary peugeot 3008 iii 1 3 scaled Wiadomości
Testy

Ile pali nowy Peugeot 3008 136 KM na autostradzie? Rzetelny test zużycia paliwa

autor Małgorzata Kozikowska
2024-09-14
DSC 0416 scaled Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 130 KM to świetne auto na polskie drogi. Ale komfort! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-06
Nowa Dacia Jogger kamper
Testy

Test: Dacia Jogger – pierwsza jazda. Opinie, zalety, wady, wrażenia, awarie, pomiary.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-28

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona
  • Przemo - Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

Zobacz też

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

Ogromny! Ekran dotykowy nowego Peugeot 5008 IV będzie miał 50 cali!

Peugeot 308 SW samochodem flotowym roku 2024

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz