Jakoś stosunkowo niedawno Redakcja pisma „Van Ekstra” nadesłała na mój adres ostatnie ubiegłoroczne wydanie swojego magazynu, uważanego przez nas, ale też przez wielu naszych Czytelników za naprawdę rzetelne wydawnictwo prasowe. Fakt, poświęcone w sporej części samochodom użytkowym, ale przecież wiele rodzajów działalności gospodarczej wymaga używania aut osobowych, takim więc samochodom poświęca się w „Van Ekstra” dużo czasu. Ponieważ minęła już połowa lutego, czas nas goni, dlatego zamieszczamy przegląd grudniowego „VE”, spodziewając się wkrótce ujrzenia na półkach punktów sprzedaży prasy kolejnego numeru tego pisma.
„Van Ekstra” nr 12 (107) z XII.2012
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 6,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 13,1 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C-Elysee, 301, Boxer, Expert, Partner, Clio, Fluence, Kangoo, Megane, Twingo, Dokker, Sandero
Na pierwszy ogień idzie relacja z Targów Branży Flotowej Fleet Market. Znajdziecie ją na stronach 5-6, a w niej samej – wzmianki o Daciach Dokker i Sandero, Renault Clio, Fluence i Megane, Peugeocie 301 i Citroënie C-Elysee. Z tekstu owego dowiedziałem się też, że importer Škody zamierza w bieżącym roku sprzedać w naszym kraju aż 8.000 Rapidów. O rany!
Ciekawe dane znalazłem też na stronie 7. Wynika z nich, że Citroën i Peugeot znajdują się wśród kilku najpopularniejszych marek w małych i średnich przedsiębiorstwach. Podejrzewam, że duży w tym udział mają lekkie samochody użytkowe, ale i tak sytuacja ta cieszy.
Na stronie 9. znajdziecie dwa ciekawe artykuły. Pierwszy (i dłuższy) traktuje o samochodach umożliwiających przewożenie osób niepełnosprawnych na przykładzie Renault Kangoo i Dacii Dokker, o czym informowaliśmy Was w początkach grudnia ubiegłego roku, nie będziemy się więc powtarzać. Drugi, krótszy, to informacja z rynku niemieckiego o tamtejszej inicjatywie Peugeota skierowanej do młodych, początkujących adeptów zawodów instalatorskich (branże: stolarska, sanitarna i elektrotechniczna). Mogą oni na preferencyjnych warunkach zakupić modele Partner, Expert, lub Boxer wraz z wyposażeniem umożliwiającym mocowanie narzędzi i materiałów dla każdej z tych branż. Bank PSA zapewnia finansowanie i ubezpieczenie takich aut. Bardzo dobra inicjatywa!
Dezaktualizujący się już numer „Van Ekstra” poświęcił sporo miejsca autkom segmenty A. Na stronach 29-30 znajdziecie prezentację Renault Twingo w jego najnowszej odsłonie. Pochwalono design autka, ale skrytykowano parę elementów funkcjonalnych – brak pięciodrzwiowego nadwozia, mizerną gamę silnikową, czy stylowe, ale niekoniecznie wygodne klamki zewnętrzne. Wewnątrz dostrzeżono specyficzny układ instrumentarium, ale pochwalono też solidny montaż porządnych materiałów wykończeniowych.
Zawieszenie uznano za zbyt miękkie, a siłę wspomagania układu kierowniczego za przesadnie dużą i pozbawiającą kierowcę większości informacji o tym, co dzieje się z przednimi kołami. Co ciekawe zaraz potem napisano, że Twingo prowadzi się pewnie, a zawieszenie dobrze tłumi nierówności.
W podsumowaniu stwierdzono, że Twingo, po mocno rozbudzonych przez pierwszą jego wersję apetytach, dziś już praktycznie niczym nie uwodzi, jest zbyt nijakie, a niezbyt tanie.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w ostatnim ubiegłorocznym wydaniu „Van Ekstra”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze