„WRC Magazyn Rajdowy” nr 05 (80) z V.2008
Stron: 68 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 11,7 grosza
Warto kupić? raczej tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Talbot
Jakim modelom poświęcono miejsce: sportowe: C2, C3, C4, Saxo, 206, 207, 306, Clio,
Okładkę majowego numeru „WRC” zdobi wielkie zdjęcie Peugeota 207 na numerach rejestracyjnych WI9406H. To oczywiście auto należące do Peugeot Polska, którym Bryan Bouffier niedawno włączył się do walki o mistrzostwo Polski. 207 S2000 – po takie samochody sięgać zaczyna coraz więcej polskich kierowców rajdowych, bo w Peugeocie drzemie ogromny potencjał. Oby tylko nasi zawodnicy potrafili go wybudzić i wykorzystać!
O właśnie od Peugeota 207 S2000 zaczynamy przegląd wnętrza numeru. Na stronie 4. bez trudu znajdziecie informację, że właśnie tego typu autem Krzysztof Hołowczyc zamierza wystartować w tegorocznym Rajdzie Polski. Auto zostanie przygotowane przez Kronosa.
Zapowiedź Rajdu Agapit znajdziecie na stronie 8., a zdobi ją zdjęcie Peugeota 306 Mariusza Nowocienia.
Dwie strony dalej parę wzmianek o samochodach francuskich w dziale W skrócie. Jedną z istotniejszych informacji jest ta o planach Citroëna dotyczących budowy auta klasy mającej zastąpić obecne samochody WRC. Pisaliśmy o tym pod koniec marca.
Na stronie 13. informacja o tym, że 207-ką S2000 przygotowaną w ramach programu „BFGoodrich Drivers” (sygnowanego przez BF Goodrich i Kronosa) w Rajdzie Portugalii pojedzie (teraz już pojechał) Miguel Campos.
Poniżej fotozabawa – trzeba wymyślić jak najdowcipniejsze wpisy do komiksowych „dymków”, a za osoby dialogu służą Sebastien Loeb i Daniel Elena.
Zdjęcie Renault Clio zdobi artykuł ze strony 15. traktujący o lokalnych imprezach rajdowych będących nierzadko pierwszym krokiem do kariery w tym sporcie.
Większy materiał, w którym znajdziecie sporo wzmianek o samochodach francuskich, to zamieszczona na stronach 16-23 relacja z Platinum 44. Rajdu Krakowskiego, który rozegrano w dniach 10-12 kwietnia. Był to triumfalny powrót na polskie trasy ubiegłorocznego Mistrza Polski – Bryana Bouffier, tym razem już nie w wypożyczonym, ale będącym w posiadaniu Peugeot Polska samochodzie. Przypomnijmy, że na Krakowskim Bryan wygrał jedenaście z piętnastu odcinków specjalnych!
Oczywiście nie mogło zabraknąć wzmianek o klasach ciut niższych, niż S2000. Wszak zmagano się także w C2R2 Teams Challenge, a rywalizację pewnie wygrał Radek Typa. Klasę A6 zdominowały Renault Clio, a najszybszy okazał się Bartek Boruta.
Podkreślić należy znakomitą formę Michała Kościuszko, którego z walki wyeliminowała awaria wydechu. Michał, jadący również 207-ką S2000, pokazał, że może jak równy z równym walczyć z Bryanem Bouffier, co zresztą potwierdził (niestety za kierownicą Suzuki) w ostatni weekend podczas Rajdu Sardynii. Owszem – w innej klasie, ale forma Michała rośnie, co przełoży się zapewne także na rywalizację na krajowym podwórku.
Równolegle z eliminacją Mistrzostw Polski odbywała się w ramach Platinum 44. Rajdu Krakowskiego walka w Pucharze PZM. Spośród kierowców jadących francuskimi autami najszybszy był Jarek Szeja w 206-ce RC – trzecie miejsce w klasie A7 i jednocześnie najniższy stopień podium w generalce. Klasę N3 wygrał Marcin Gładysz, również w Peugeocie 206 RC. Po zwycięstwo w klasie A6 sięgnęła załoga Rechnio/Bała (Citroën Saxo), a w N2 – Świątecki/Walczak (również Saxo).
Pozostajemy w kręgu Pucharu PZM. Na stronach 25-26 znajdziecie relację z Rajdu Warszawskiego rozegranego jeszcze pod koniec marca br. Najniższy stopień podium wywalczyła załoga Hankiewicz/Wierzchowska w Peugeocie 206 RC wygrywając jednocześnie klasę N3.
Retrospekcji ciąg dalszy – na stronach 28-31 majowego „Magazynu Rajdowego WRC” przeniesiecie się do Ameryki Południowej. Przypomnicie sobie, jak przebiegał Rajd Argentyny, czwarty raz z rzędu wygrany przez Sebastiena Loeba. W punktowanej ósemce znalazły się trzy Citroëny C4 WRC! Trzecią lokatę wywalczył Dani Sordo, który pokonał o punkt Conrada Rautenbacha.
Tydzień po Argentynie w ramach Mistrzostw Europy oraz IRC załogi rywalizowały w Turcji. O zwycięstwie Rosettiego w Peugeocie 207 S2000 pisaliśmy tutaj. Również drugie miejsce zdobyła załoga jadąca Peugeotem – Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger. Cała pierwsza ósemka, to tylko samochody S2000 – po połowie Peugeoty 207 i Fiaty Punto. Relację z tej ciekawej imprezy znajdziecie na stronie 32. „Magazynu Rajdowego WRC”.
Kolejna runda Mistrzostw Europy odbyła się we Włoszech i nazywała się Rally Mille Miglia. Wprawdzie Luca Rosetti przegrał cały rajd z Paolo Andreuccim, ale kierowca Lancera nie rywalizuje w RME, więc załoga Peugeota była najszybsza w klasyfikacji Mistrzostw Europy. Na naszych łamach pisał o tym Grzegorz Różycki.
Na stronach 36-37 zamieszczono wywiad z Michałem Kościuszko, w którym nie zabrakło pytań związanych z Peugeotem 207 S2000.
Nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w piątym tegorocznym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”. Warto jednakże poczytać i inne artykuły zamieszczone w tym miesięczniku.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze