„WRC Magazyn Rajdowy” nr 10 (85) z X.2008
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Alpine, +Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: sportowe: C2, C4, Saxo, 106, 206, 306, 309, R5, R8, R17, Clio, Dauphine, Logan
Zaczyna się skromnie – na stronie 6 krótką wzmianką o polskiej rundzie Mistrzostw Europy w Rallycrossie, gdzie Kenneth Hansen, zajmując w swoim Citroënie C4 czwarte miejsce zapewnił sobie czternasty mistrzowski tytuł w karierze.
Na następnej stronie opublikowano tekst o awansie Marka Nawareckiego, dotychczasowego Dyrektora ds. Public Relation w Citroën Polska, do Citroën Sport, gdzie w dalszym ciągu będzie odpowiadał za PR. Marek Nawarecki w latach 90-tych startował w RSMP, m.in. w Peugeocie 309 i Citroënie Saxo.
Wśród nowości rynkowych opisanych na stronie 12. znajdziecie wałki rozrządu Cat Cams przeznaczone dla Citroëna C2 VTS i Renault Clio.
Zdjęcie Sebastiena Loeb i Marcusa Grönholma z „dymkami” zamieszczono na stronie 13. Bardzo dowcipne teksty w dymki wpisał Dariusz Lipiński, a w nagrodę otrzymał od Redakcji „WRC” koszulkę Peugeot Sport.
Krótka wzmianka o Bryanie Bouffier i jego sukcesie w Rajdzie Antibes przed dwoma laty (za kierownicą 206-tki S1600) pojawiła się na stronie 14. Niestety tym razem Bouffier „lazurowego” rajdu nie ukończył – silnik jego Protona S2000 odmówił współpracy.
Renault Dauphine było samochodem, w którym w 1960 roku zajął trzecie miejsce w Rajdzie Zimowym Katowice-Zakopane przypominany przez „WRC” Wojciech Frykowski. To nieżyjący już od lat dziadek Agnieszki Frykowskiej z Big Brothera, jeśli wiecie, o czym w ogóle piszę ;-) Osobiście tego programu nie oglądałem (poza drobnymi fragmentami), bo zupełnie nie rozumiem, o co w tym zamieszaniu w Domu Wielkiego Brata chodzi. Za to jak wygląda Dauphine całkiem dobrze wiem, a i niektórym z Was przypomnieć sobie pozwolę ;-)
Wkrótce zresztą zaprezentujemy Wam Dauphine w wersji… elektrycznej, którą można było obejrzeć na paryskim Salonie Samochodowym.
O Peugeotach 207 S2000 wspomniano w krótkiej relacji z Rajdu Principe de Asturias. 207-ki zostały sklasyfikowane na miejscach drugim, trzecim, czwartym i siódmym.
W artykule o samochodach dla początkujących, dobrych do startów w KJS-ach, wspomniano o Citroënie Saxo, Peugeocie 106 i Renault Clio.
Relację z Rajdu Karkonoskiego zamieszczono na stronach 18-23 październikowego „Magazynu Rajdowego WRC”. Przypomnijmy, że zmagania wygrał Bryan Bouffier w Peugeocie 207 S2000, a na podium pojawił się jeszcze jeden taki samochód, prowadzony przez Tomka Kuchara. Klasę R2B wygrali bracia Dobrowolscy, a w A7 triumfowała załoga Clio Sport Kujawski/Rzemień.
Trzy tygodnie później (20-21.IX.) rozgrywany był 2. Rajd Orlen. Doskonałą relację z niego opublikowano na stronach 24-30. I choć Bryan Bouffier przegrał tam z Krzyśkiem Hołowczycem, to cieszyć się należy, że wszystkie trzy miejsca podium wypełniły załogi Peugeotów 207 S2000. Na najniższym jego stopniu stanęli bowiem zawodnicy Cersanit Rally Teamu – Sałowow i Baran.
Klasę R2B wygrał Janek Chmielewski pilotowany przez Irka Pleskota, zaś w A7 najszybszy był Bartek Boruta.
Lejącą miód w moje uszy ;-) relację z Rajdu Nowej Zelandii, gdzie wszystko zapowiadało dublet Forda, a zakończyło się dubletem Citroëna, zamieszczono na stronach 32-35.
Francuskich rajdówek nie zabrakło też w rozgrywanym w pierwszy weekend września Rajdzie Wisły. Na trzecim i czwartym miejscu sklasyfikowano dwa Peugeoty 206 RC załóg Szeja/Szeja i Sawicki/Brejlak. Nie zabrako też innych francuskich aut – Citroënów Saxo, Peugeotów 106 i Renault Clio.
Na środku numeru zamieszczono wielkie zdjęcie Citroëna C2R2 Radka Typy zrobione podczas Rajdu Orlen.
Wzmianki o samochodach francuskich pojawiają się również w wywiadzie z Piotrem Jędrusińskim, który opublikowano na stronach 46-48.
Ciekawy materiał na temat Eifel Historic Rally Party zamieszczono na stronach 54-57. Nie zabrakło w nim wzmianek o Alpine, Renault 5, czy Renault 8.
Na stronach 58-60 opublikowano tekst poświęcony nocnym odcinkom rajdów, dziś już niemal zapomnianym :-( Przytoczono też wypowiedzi Sobiesława Zasady, czy Błażeja Krupy (ten ostatni startował m.in. Renault 5 i Renault 17). Wypowiadają się także aktywni kierowcy, w tym Janek Chmielewski sponsorowany m.in. przez wytwórcę reflektorów, firmę WESEM.
Specyfikację samochodów klasy S2000 oraz poszczególne modele rajdówek w tej kategorii opisano na stronach 64-67. Oczywiście na pierwszym miejscu pojawił się Peugeot 207, ale wspomniano też o planach budowy takiego auta przez Citroëna, a także o prototypie Dacii Logan S2000, która jednak nie doczekała się wdrożenia do produkcji. A szkoda :-(
I tak dobrnęliśmy do końca – nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w październikowym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze