movildad Wiadomości
Wiadomości

Free2move nagrodzone za rewolucję w mobilności miejskiej w Madrycie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
dacia samochody Wiadomości
Wiadomości

Niezawodna jak Dacia. ADAC chwali modele Spring, Sandero i Duster

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
Jeep Compass
Wiadomości

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
peugeot 3008 1 Wiadomości
Wiadomości

Toyota ponosi dotkliwą porażkę. Stellantis królem hybryd w Europie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-13
uokik 8 egzemplarzy ds 7 do serwisu 2 Wiadomości
Wiadomości

Wyjeżdżam z salonu samochodem, jaki zawsze chciałem – to niedoścignione marzenie Polaków

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
jeep juventus Wiadomości
Wiadomości

Juventus i Jeep znowu razem. Historyczne partnerstwo odnowione

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
renault kangoo Wiadomości
Wiadomości

Ile przejedzie używane elektryczne Renault Kangoo?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test i porównanie: stylowy i funkcjonalny crossover: Citroen C3 Aircross czy Kia Stonic? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-04-29
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
773
A A
9
Citroen C3 Aircross vs Kia Stonic: porównanie

Citroen C3 Aircross oraz Kia Stonic reprezentują popularny segment crossoverów. Oba modele potrafią wyróżnić się na drodze, ale każdy z nich w zupełnie inny sposób. Sprawdziliśmy, który jest ładniejszy, bardziej funkcjonalny, lepszy w prowadzeniu i ma bardziej przystępną cenę.

Trzeba przyznać, że zarówno francuska jak i koreańska propozycja prezentują się atrakcyjnie i w tej kwestii trudno jednoznacznie wskazać zwycięzcę. Każdy z pojazdów ma swój niepowtarzalny styl, urok i w inny sposób przyciąga do siebie uwagę. Citroen wyglądem zmierza w kierunku segmentu SUV, ma bardziej pękate nadwozie, jest również nieco dłuższy i szerszy od swojego koreańskiego rywala. Stonic również przyciąga uwagę, ma długą maskę a nadwozie ma bardziej sportowy styl. Wydawałoby się, że Stonic jest również położony bliżej asfaltu, ale to właśnie koreański model charakteryzuje się większym prześwitem. Obaj producenci oferują ciekawe barwy nadwozia w tym intensywny żółty w ofercie marki Kia oraz dwutonowe zestawy kolorystyczne, które pozwolą na urozmaicenie naszego samochodu.

Wykończenie wnętrza

Citroen oferuje większe możliwości personalizacji wnętrza. Kabina C3 Aircross prezentuje się oryginalnie i dostarcza przytulnego klimatu podczas jazdy. Francuski model ma mnóstwo przestrzeni, nawet wysokim kierowcom miejsca nie zabraknie i będą czuć się na pokładzie komfortowo. Wnętrze jest przejrzyste ponieważ większość funkcji w tym samochodzie jest obsługiwana za pomocą ekranu dotykowego. Miejsce za kierownicą w modelu Kia również do ciasnych nie należy, aczkolwiek to Citroen jest w tej kategorii zwycięzcą.FotoJet 17 Wiadomości

Stylistka wnętrza Stonica nie podąża niestety za modnym nadwoziem. Koreański producent mógłby popracować jeszcze nad stylem oraz nowoczesnością materiałów wykorzystanych do wykończenia kabiny. Kia pozostaje przy sporej liczbie przycisków, co ma swoją dobrą stronę. Klimatyzacja w przeciwieństwie do francuskiego rywala, jest obsługiwana manualnie i jakoś bardziej to do mnie przemawia. Wyświetlacz w Stonicu jest położony bliżej wzroku kierowcy, co jest zarówno wygodniejsze w użytkowaniu, jak i bardziej bezpieczne. Ekrany systemów multimedialnych w obu samochodach są czytelne i łatwe w obsłudze. Zegary mimo iż mniej stylowe, są wyraźniejsze niż w Citroenie i bardziej czytelne.

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Xavier Chardon CEO Citroen

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

2025-05-18

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

2025-05-18

Do którego modelu zapakujemy więcej?

Na tylnej kanapie więcej miejsca do podsufitki zostanie w modelu C3 Aircross natomiast na nogi ilość miejsca jest porównywalna w obu modelach. Citroen ma przesuwane w przód i w tył tylne fotele aczkolwiek znajdują się one w wyższych wersjach wyposażeniowych. Model może pochwalić się również większym bagażnikiem. Pod tylną klapą jest przestrzeń o pojemności 410 litrów. Przy dwóch osobach podróżujących i złożonych oparciach tylnych foteli uzyskamy 1289 litrów. Dla porównania Stonic pomieści od 332 do 1135 litrów.

Jazda

W ofercie marki Kia znajdują się dwie jednostki benzynowe: trzycylindrowy 1.0 T-GDI o mocy 120 KM oraz czterocylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra, który generuje 100 KM. Dostępny jest również diesel 1.6 o mocy 115 KM, którym mieliśmy okazję odbyć krótką jazdę testową. Wysokoprężna jednostka pozwala na szybkie włączenie się do ruchu i bardzo sprawnie rozpędza Stonica. Elastyczność przy wyższych prędkościach jest również na wysokim poziomie. Silnik sprzężono z sześciobiegową manualną przekładnią, której zdarzały się drobne problemy z precyzją. Model można zamawiać także z 6-biegowym automatem lub 7-biegową skrzynią z podwójnym sprzęgłem.

Oferta silników Citroena jest nieco bogatsza. Do wyboru są trzy warianty benzynowego silnika PureTech 1.2 oraz wysokoprężny motor 1.5 Blue HDi w dwóch wariantach mocy. Mieliśmy okazję jeździć C3 Aircrossem z silnikiem PureTech o mocy 110 oraz 130 KM. Pierwsza wersja współpracowała z manualną 5-biegową skrzynią biegów, która pracowała bez większych zarzutów. Silnik pozwala cieszyć się dobrą dynamiką jazdy i przyjemnym prowadzeniem, ale wymaga wchodzenia na wysokie obroty. Przyjemniejszą wersją jest 130-konny PureTech. Citroena C3 Aircross w zależności od wersji silnikowej można zamawiać z manualną skrzynią o 5 lub 6 przełożeniach oraz dla jednostek PureTech 110 i BlueHDi 120 z automatem EAT6.FotoJet 20 Wiadomości

Kia ma twardsze zawieszenie, lepiej trzyma się w zakrętach, ale dłuższa jazda po wybojach da nam się we znaki. Samochód posiada również sztywniej zestrojony układ kierowniczy. Citroen jest nastawiony na komfortowe pokonywanie dziur i nierówności, kiepska nawierzchnia nie powinna przeszkadzać podczas jazdy. Układ kierowniczy pracuje lekko i manewrowanie kołem kierowniczym odbywa się bez specjalnego wysiłku.

Ile kosztuje modny crossover?

Bazowa wersja Citroena C3 Aircross w polskich salonach wynosi 52.900 zł. Za tę kwotę dostaniemy model napędzany jednostką 1.2 PureTech o mocy 82 KM. W standardzie znajdziemy alarm niezamierzonego przekroczenia linii, elektryczne przednie szyby, tempomat, system rozpoznawania ograniczeń prędkości i światła do jazdy dziennej. Drugi poziom wyposażenia Feel wyceniony na 58.900 zł posiada dodatkowo klimatyzację, radio, ekran dotykowy, lusterka zewnętrzne podgrzewane, relingi dachowe oraz koła Steel & Style w rozmiarze 16 cali.

Bazowa cena modelu Stonic jest wyższa od wariantu Feel Citroena i wynosi 61.990 zł, ale samochód jest bardzo dobrze wyposażony. Za wspomnianą kwotę otrzymamy model napędzany 1,4-litrową jednostką benzynową o mocy 100 KM. Samochód posiada 17-calowe obręcze, koło zapasowe dojazdowe, światła do jazdy dziennej, elektrycznie regulowane lusterka z funkcją podgrzewania, klimatyzację manualną, 7-calowy kolorowy ekran dotykowy z radioodtwarzaczem i MP3. Kia oferuje na model 7 letnią gwarancję, natomiast Citroen 24 miesiące gwarancji z możliwością wydłużenia do 8 lat.

Wady, zalety

Zarówno model marki Kia jak crossover spod znaku szewronów to bardzo ciekawe i oryginalne propozycje na rynku, trudno jest jednoznacznie wskazać zwycięzcę, każdy ma swoje zalety oraz wady. Kia bardzo dobrze sprawdzi się w trasie i podczas szybszej jazdy po gładkim asfalcie. Ponadto ma bogatsze wyposażenie standardowe. Z kolei Citroen ma większy bagażnik, bardziej komfortowe i przestronne wnętrze. Ponadto lepiej radzi sobie na gorszej nawierzchni i możemy stać się posiadaczami tego pojazdu dysponując mniejszym budżetem.

Citroen C3 Aircross i Kia Stonic – parametry techniczne

Citroen C3 Aircross
Kia Stonic
Długość
4154 mm
4140 mm
Szerokość
1824 mm
1760

mm

Wysokość
1597 mm
1520 mm
Rozstaw osi
2604 mm
2580 mm
Prześwit
175 mm
183 mm
Pojemność bagażnika
410 – 1289 litrów
332 – 1135 litrów
Pojemność zbiornika paliwa
45 litrów
45 litrów
Zawieszenie
Przednie: typu pseudo MacPherson / Tylne: belka odkształcalna
kolumny McPhersona

/belka skrętna

Silnik benzynowy
1.2 PureTech (82 KM, 118 Nm)

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h  14,1 sekundy

1.0 T-GDI (120 KM, 171 Nm)

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,3 sekundy

Silnik benzynowy
1.2 PureTech (110 KM, 205 Nm) Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10 sekund
1.4 DOHC (100 KM, 133 Nm) Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 12,6 sekundy
Silnik benzynowy
1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8,8 sekundy
Silnik Diesla
1.5 BlueHDi (100 KM, 250 Nm). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,8 sekundy
1.6 CRDi (115 KM, 280 Nm) Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,9 sekundy
Silnik Diesla
1.5 BlueHDi (120 KM, 300 Nm) Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,6 sekundy

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20180515 133155 WiadomościIMG 2969 WiadomościIMG 2971 WiadomościIMG 2973 WiadomościIMG 2974 WiadomościIMG 2976 WiadomościIMG 2977 WiadomościIMG 2978 WiadomościIMG 2981 WiadomościIMG 2983 WiadomościIMG 2984 WiadomościIMG 2986 WiadomościIMG 2968 WiadomościIMG 2967 WiadomościFotoJet 17 Wiadomości20180515 133209 Wiadomości20180515 133617 Wiadomości20180515 144352 Wiadomości20180515 144405 Wiadomości20180515 144431 Wiadomości20180515 144807 Wiadomości20180515 144825 Wiadomości20180515 144835 Wiadomości20180515 144847 Wiadomości20180515 155918 WiadomościCitroen C3 Aircross vs Kia Stonic: porównanieFotoJet 20 Wiadomości

Originally posted 2018-08-17 10:51:31.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC3 Aircross
Udostepnij276Tweet173Udostepnij48
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2294 udostępnienia
    Udostepnij 918 Tweet 574
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1499 udostępnienia
    Udostepnij 600 Tweet 375
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3302 udostępnienia
    Udostepnij 1321 Tweet 826
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    503 udostępnienia
    Udostepnij 201 Tweet 126

Testy samochodów

Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale 1.5 T4 160 KM 20 KM DCT MHEV 028 Wiadomości
Testy

Test: Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale 1.5 T4 160 KM + 20 KM DCT MHEV

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-08-02
017. Szybki test Renault Megane R.S. IV zima Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane R.S. IV zimą. Niesamowity hot-hatch o mocy 300 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-14
peugeot partner tepee 2009 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 110 KM – samochód uniwersalny. Mało pali, sprawnie jeździ. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-09-01
renault kangoo electric 2022 2 Wiadomości
Wiadomości

Test: Renault Kangoo Van E-Tech Electric. Jaki zasięg ma elektryczny samochód dostawczy zimą? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-14
renault symbioz e tech full hybrid 145 esprit alpine kiedy captur to za malo 004 Wiadomości
Testy

Test: Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 esprit Alpine – kiedy Captur to za mało

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-01-19

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Nowy Citroën C4 – Pozytywna Energia już od 57.300 PLN

Dwie Renówki i dwa Lwy. Statystyki sprzedaży aut w Polsce

Citroën DS3 – 100.000 sprzedanych egzemplarzy!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz