W październiku 2022 roku Fiat wykroił dla siebie aż 22,1% brazylijskiego rynku nowych aut. Trzy modele marki znalazły się w dziesiątce najchętniej kupowanych samochodów w Brazylii. Liczba zamówień na Fiata Fastback osiągnęła w siedem tygodni poziom 10.000 egzemplarzy!
Fiat zajmuje pozycję lidera brazylijskiego rynku nowych aut w październiku z doskonałym 22,1% udziałem w rynku. Marka zakończyła miesiąc z 37.427 zarejestrowanymi pojazdami. Ponadto w pierwszej dziesiątce bestsellerów w kraju znalazły się trzy modele: Strada (8.046 sztuk), Mobi (6.741 sztuk) i Argo (6.628 sztuk). Kolejną wielką atrakcją dziesiątego miesiąca roku były wyniki Fiata Fastback. Ten SUV coupé ponownie zaskoczył i osiągnął pozom 10.000 sprzedanych egzemplarzy w niecałe siedem tygodni po premierze. Sprzedanych, ale nie oznacza to, że już dostarczonych klientom i zarejestrowanych.
Sukces Fiata Fastback wpływa pośrednio na wzrost sprzedaży innych modeli – szum medialny związany z premierą nowego modelu w modnej linii SUV coupé sprawia, że rośnie zainteresowanie także innymi samochodami Fiata.
„Podczas gdy rynek jako całość skurczył się w październiku, wyniki Fiata rosły. Oprócz umocnienia się na pozycji lidera, udało nam się również zwiększyć nasz udział w rynku zarówno w minionym miesiącu, jak i w całym roku do bardzo znaczących liczb. Ponadto coraz bardziej podbijamy rynek SUV-ów dzięki doskonałej sprzedaży Fiata Fastback, który już wyprzedza uznanych konkurentów w tym segmencie. Wszystko to ze względu na liczne atrybuty modelu, takie jak doskonałe osiągi, niepowtarzalny design i przestronność wnętrza, ale także za wspaniałą pracę wykonaną przez naszą sieć dealerską” – mówi Herlander Zola, wiceprezes Fiata w Ameryce Południowej.
Warto wspomnieć, że najlepiej sprzedającą się do tej pory wersją Fastbacka jest Limited Edition Powered by Abarth z ponad 50% miksu zamówień. „Posiadanie naszej topowej wersji jako ulubionej już pokazuje całą pasję, jaką może wzbudzić Abarth, i że jesteśmy na dobrej drodze. Mając to na uwadze, jesteśmy bardzo podekscytowani naszą premierą w ciągu najbliższych kilku tygodni: Pulse Abarth. Ten model, pierwszy SUV marki na świecie, będzie również oznaczał oficjalny powrót Abartha do Brazylii” – podsumowuje dyrektor.
W wynikach skumulowanych za minionych dziesięć miesięcy 2022 roku liderem na brazylijskim rynku pozostaje Fiat, który osiągnął 21,9% udziału w tymże rynku, z ponad 343 tysiącami rejestracji. I na tym nie koniec: Fiat Strada, który do października sprzedał się w liczbie 94.056 sztuk, jest również numerem jeden wśród najlepiej sprzedających się pojazdów roku. Mobi wchodzi również do pierwszej dziesiątki 2022 roku, zajmując piąte miejsce z 56.778 zarejestrowanymi egzemplarzami. Podsumowując, Fiat nadal jest liderem brazylijskiego rynku w 2022 roku w segmentach hatchbacków (24,6%), pick-upów (51,6%) i vanów (36,1%).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze