Peugeot drugi miesiąc z rzędu zajął trzecie miejsce w czeskim rankingu marek samochodowych. Powrót na pozycję najlepiej sprzedającej się marki samochodów użytkowych w Czechach w czasie pierwszych 8 miesięcy bieżącego roku przyczynił się do uzyskania pozycji „medalowej”.
W sierpniu, podobnie jak w lipcu, Peugeot zajął doskonałe trzecie miejsce pod względem liczby zarejestrowanych aut u naszych południowo-zachodnich sąsiadów. Dwa razy z rzędu dostał się do grona trzech czołowych marek na czeskim rynku, co nie udawało się w poprzednich, choć rekordowych latach. Przy całkowitej miesięcznej sprzedaży 1.153 samochodów (osobowych + dostawczych) Peugeot wykroił dla siebie udział w rynku na poziomie 6,41%.
Ogółem w pierwszych ośmiu miesiącach roku Peugeot jest piątą najlepiej sprzedającą się marką w Czechach z 6.939 zarejestrowanymi samochodami (samochody osobowe + dostawcze) i udziałem w rynku na poziomie 4,94%.
W grupie samochodów osobowych Peugeot zarejestrował w sierpniu w Czechach 876 aut. Z udziałem rynkowym wynoszącym 5,27% zajął 5. miejsce w rankingu marek. W porównaniu do miesięcy wiosennych to ogromny zwrot ku lepszemu, o czym świadczy znaczna liczba zamówień, zwłaszcza na model Peugeot 2008, na który w samym tylko lipcu dealerzy Peugeota otrzymali 371 zamówień, a w sierpniu nawet 448. W tej grupie 17 samochodów, to auta o napędzie elektrycznym, Peugeoty e-2008. Również Peugeot 208 zebrał duże plony, że użyję późnoletniej analogii. W miesiącach wakacyjnych złożono łącznie 367 zamówień (198 w lipcu i 169 w sierpniu, w tym 4 zamówienia na elektryczną wersję e-208). Peugeot 208 zyskuje coraz większą popularność wśród klientów i odnosi sukcesy na całym świecie, m.in. na największym rynku marki, we Francji, a w sierpniu stał się najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku francuskim.
Na rynku lekkich samochodów dostawczych marka Peugeot odniosła w sierpniu sukces dzięki realizacji znacznych zamówień flotowych i przy 277 rejestracjach zajmowała ponad jedną piątą czeskiego rynku! Peugeot zajął pierwsze miejsce w sierpniu jako lider w kategorii ogólnej samochodów dostawczych (styczeń-sierpień).
„Po wiosennej przerwie nastąpił powrót do normalnej sprzedaży, co jest bardzo korzystne. Odnotowujemy wzrost zamówień, zwłaszcza na Peugeota 2008, który to wzrost przekracza nasze oczekiwania. Wierzymy, że zainteresowanie naszych klientów naszymi samochodami osobowymi zostanie dodatkowo wzmocnione przez doroczną akcję promocyjną 7 Dni Peugeot, która odbędzie się w dniach 14-20 września. W tym samym czasie odbędzie się event 7 Days Peugeot Professional, który ma nam pomóc w utrzymaniu odzyskanej pozycji lidera rynku aut użytkowych” – powiedział Marco Venturini, dyrektor marki Peugeot w Czechach.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze