• Najnowsze

Jaki SUV: Peugeot, Opel czy Ford? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 27/2020

2020-06-30
Citroen C5 X

Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach

2021-04-14
Alpine F1

Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine

2021-04-14

Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021

2021-04-14

Test: Nowy Renault Captur 1.5 Blue dCi z automatyczną skrzynią biegów EDC

2021-04-14

Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku

2021-04-14

Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany

2021-04-13

Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?

2021-04-13

Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie

2021-04-13

Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai

2021-04-13

Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique

2021-04-13
środa, 14 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Jaki SUV: Peugeot, Opel czy Ford? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 27/2020

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-06-30
w Przeglad Prasy
Czas czytania10 mins read
655 27
7
585
UDOSTĘPNIEŃ
1.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021

Chwalą nowego Citroëna C4 i hybrydowego Peugeota 3008! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 14-15/2021

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 04/2021

To może być ciekawe porównanie – Opel Grandland X i Peugeot 3008 naprzeciwko Forda Kugi. Czy któryś z SUV-ów koncernu PSA okaże się lepszy od rynkowego debiutanta? Test zapowiada się całkiem ciekawie. Który z samochodów będzie triumfował w materiale tygodnika MOTOR?

 

MOTOR nr 27 (3497) z 29.VI.2020Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C2 ,C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5 Aircross, C-Elysee, DS5, Xantia, 3 Crossback, DS 3, DS 4, DS 5, 107, 108, 206, 207, 208, 2008, 301, 306, 307, 308, 3008, 407, 4007, 508, 5008, 607, Bipper, Partner, RCZ, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo, Wind, Zoe, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Corsa, Crossland X, Grandland X, Mokka

 

Kończy się pierwsze półrocze roku naznaczonego koronawirusem. Różnego rodzaju zmiany, jakie dotknęły nas na co dzień powoli stają się normalnością. Czy kiedyś czymś, co przestanie nas dziwić w motogazetkach, będą zwycięstwa aut francuskich w testach porównawczych? Dopóki większość prasy kolorowej w Polsce jest wydawana przez niemieckie koncerny prasowe chyba nie mamy na to co liczyć. A może MOTOR w tym tygodniu zaskoczy nas pozytywnie?

Zobaczymy za chwilę, a na początek inne zaskoczenie – już we „wstępniaku” na stronie 3. Redaktor Burmajster pisze o teście łosia i wspomina dwukrotnie Citroëna Xantię Activa, która od przeszło dwóch dekad nie została pokonana w teście łosia! I to niech zostanie zapamiętane przez krytykantów francuskich zawieszeń. Bo nie musi być twardo, żeby było dobrze. I choć Activa nie jest zbyt miękka, jak na hydropneumatyka, to jednak nawet usportowione samochody nie są w stanie doścignąć jej w tej legendarnej już konkurencji.

Nowa Mokka

Opel pokazał nową Mokkę. MOTOR prezentuje ten samochód na stronach 4-6. Auto powstaje oczywiście na tej samej platformie, która jest wykorzystywana do produkcji Peugeotów 208 i 008, DS 3 Crossbacka, czy nowej Corsy. Wszak Opel jest od paru lat częścią PSA, więc unifikacja techniczna będzie postępowała. Plusem jest o ok. 120 kg niższa masa nowej Mokki w porównaniu z poprzednią.

Dodajmy za tygodnikiem MOTOR, że w gamie pozostanie Crossland X. Dlaczego? A dlaczego nie? Skoro jeden z największych koncernów motoryzacyjnych świata powiększa przez pączkowanie swoją gamę, to czemu miałaby tego nie zrobić Grupa PSA? Dziś sprzeda się chyba każdy SUV, więc od przybytku głowa nie boli. Mokka jest zauważalnie inna od Crosslanda X, więc pewnie oba modele znajdą swoich amatorów. A że „bebechy” będą w dużej mierze te same? To pozytywnie wpłynie na koszty produkcji. Zaś na pytanie, czy klienci też zaoszczędzą przewrotnie odpowiem tak: owszem – zapłacą mniej, niż zapłaciliby bez tych oszczędności.

Drobiazgi

Na stronie 9. MOTOR zamieścił dwa materiały, które nas zainteresują. Pierwszy, to tabelka z majowymi wynikami rejestracji nowych aut w Polsce. Dacia zajmuje piąte miejsce i zyskała w porównaniu z kwietniem 37,9%. Renault jest szóste (+84,4%), a w Top 10 znalazł się jeszcze Opel (dziesiąta pozycja) ze wzrostem o 19,9%.

W dziale Przyszłe premiery wspomniano Dacię Sandero i Renault Kangoo.

Jeszcze niedawno w cyklu Przyszłe premiery wspominano Citroëna C4. Teraz już wiemy, jak najnowsze wcielenie tego auta wygląda. Także MOTOR poświęcił mu parę zdjęć i trochę miejsca na stronach 10-11. W tekście znalazły się odniesienia do C3 i C4 Cactusa

Na marginesie strony 11. w dziale Motorynek MOTOR wspomniał o nowej gamie Peugeota 308, a także o wersjach hybrydowych oraz zasilanych LPG Renault Clio i Captura.

Ford, Opel czy Peugeot?

Jak dla mnie – Peugeot. A MOTOR na kogo postawi? Grandland X, Kuga czy 3008? Wszystkie z silnikami hybrydowymi o maksymalnej mocy od 225 KM do 300 KM. Najsłabszym zespołem napędowym dysponuje Ford, dzięki czemu wygrywa ceną. SUV-y z Grupy PSA mają napęd na cztery koła, ale w tym przypadku z jakiegoś powodu praktycznie kompletnie się to nie liczy. Za to „trzymanie się drogi” zostało najwyżej ocenione w Fordzie. Czyli napęd na cztery koła nie ma znaczenia, przynajmniej w przypadku tego porównania…

Test porównawczy tych trzech SUV-ów znajdziecie na stronach 14-18. Które auto Wy byście wybrali, zwłaszcza, gdyby pieniądze miały znaczenie drugorzędne? MOTOR twierdzi, że słabsze, 225-konne wersje Opla i Peugeota nie były dostępne, dlatego do testu wzięto mocniejsze warianty. Kuga ma tylko 225-konną hybrydę Starcie jest więc niemiarodajne.

Zasięg i zużycie

Nie twierdzę, że MOTOR kłamie, ale zawsze dziwnym trafem to niemieckie auta pokonują dystans deklarowany przez producenta, palą tyle, ile obiecuje producent, są przestronniejsze od deklaracji producenta. Z moich doświadczeń wynika, że to francuskie samochody palą niewiele, są przestronniejsze, niż chciałyby tego motogazetki itp. Tutaj jest podobnie. MOTOR pisze, że Ford pokonał na prądzie deklarowany dystans, a auta z Grupy PSA nie. Brakowało im niewiele, ale brakowało. Odniosę się do tego tematu wkrótce w teście hybrydowego Peugeota 508 SW, który właśnie zakończyliśmy.

Oczywiście akumulatory w Fordzie ładowały się krócej, niż w Oplu i Peugeocie, choć mają większa pojemność. Za to Kuga przyspiesza najsłabiej. Zużywa też najmniej benzyny, ale przecież dysponuje jedynie 152-konnym silnikiem benzynowym (z pojemności 2.5!), gdy rywale z PSA oferują po 200 KM (z 1.6). Peugeot i Opel ą naprawdę dynamiczne, za to Ford oferuje lepsze wyposażenie standardowe. Pod tym względem to istotnie jedna z najlepszych marek na polskim rynku.

Prowadzenie

Peugeot, jak przystało na francuski samochód, okazuje się autem komfortowym, ale nie traci na pewności prowadzenia. Fordowi z kolei zarzucono, że w wersji ST-Line wprawdzie traci na komforcie, ale świetnie się prowadzi po krętych drogach. Tylko spójrzmy prawdzie w oczy – w polskich warunkach kręte drogi z reguły mają kiepska nawierzchnię… No i przy wyraźnie słabszych osiągach Kugi prowadzenie w tych zakrętach chyba nie jest do końca aż tak ekscytujące, jak przedstawia to MOTOR…

Oczywiście Ford wygrał porównanie i to nie tylko z uwagi na cenę i wyposażenie. Uzyskał 228 punktów przy 215 oczkach Peugeota i 203 najmniej przestronnego Opla.

Test łosia

Wspomniany we „wstępniaku” test łosia sprawdza stabilność dynamicznych manewrów, co ma szczególne znaczenie dla bezpieczeństwa. Na stronach 28-31 MOTOR zamieścił zestawienie zawierające prędkości maksymalne, jakie osiągnęły różne modele na przestrzeni ostatnich przeszło 20 lat. Na czele – Citroën Xantia Activa V6 (85 km/h)! A inne auta francuskie? Oto lista (w nawiasie – rok przeprowadzenia testu):

Peugeot 308 SW 1.2 (2014) – 78 km/h
Citroën DS5 Hybrid4 – (2013) 75 km/h
Peugeot 107 (2013) – 75 km/h
Peugeot 208 1.2 VTi (2013) – 75 km/h
Citroën C4 1.6 e-HDi (2012) – 74 kmh
Citroën C5 Aircross PureTech 180 (2019) – 74 km/h
Peugeot 207 XS 1.6 (2006) – 74 km/h
Peugeot 308 1.6 e-HDi (2012) – 74 km/h
Renault Clio 1.2 (2011) – 74 km/h
Dacia Logan MCV 0.9 TCe (2014) – 73 km/h
Peugeot 607 2.2 (2000) – 72 km/h
Renault Laguna Grandtour 2.0 16v (2008) – 72 km/h
Renault Twingo 1.2 (2008) – 72 km/h
Dacia Duster 1.3 TCe 150 4×4 (2019) – 71 km/h
Peugeot 207 1.4 VTi (2009) – 71 km/h
Peugeot 307 CC 2.0 (2007) – 71 km/h
Renault Megane 1.6 16v (2003) – 71 km/h
Citroën Berlingo Family HDi 110 (2008) – 70 km/h
Citroën C3 1.4 (2011) – 70 km/h
Citroën C4 Picasso HDi (2009) – 70 km/h
Peugeot 207 1.4 VTi (2011) – 70 km/h
Peugeot 407 Coupe 2.2 (2008) – 70 km/h
Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi (2008) – 70 km/h
Renault Kangoo Express 1.6 (2009) – 70 km/h
Dacia Duster 1.5 dCi 110 AWD (2017) – 69 km/h
Peugeot 308 CC 1.6T (2009) – 69 km/h
Renault Espace dCi 160 EDC (2016) – 69 km/h
Renault Kangoo 1.5 dCi (2008) – 69 km/h
Peugeot Bipper 1.4 HDi (2009) – 68 km/h
Renault Captur TCe 120 (2017) – 68 km/h
Peugeot 306 GTi (2000) – 67 km/h
Renault Clio 1.2 16v (2005) – 67 km/h
Dacia Van 1.5 dCi (2009) – 65 km/h
Peugeot 4007 2.2 HDi (2008) – 64 km/h
Renault Zoe (2014) – 63 km/h
Renault Laguna 1.8 16v (2001) – 60 km/h
Citroën C4 Picasso HDi (2007) – 54 km/h

Zauważyliście, że w zestawieniu dwa razy pojawił się Peugeot 207 1.4 VTi, ale za każdym razem z inną prędkością? Wprawdzie (czego nie wpisałem wyżej), też pierwszy w wersji 5d, ale w drugim przypadku nie napisano nic. Ciekawe też, co to za Dacia Van… Pewnie Logan Van, ale weź tu zgadnij.

Drobiazgi

Na stronach 32-33 MOTOR porównał akcesoryjny system noktowizyjnym z fabrycznym rozwiązaniem dostępnym w Peugeot 508. Ten drugi okazał się niemal trzykrotnie droższy, ale jest też wyraźnie lepszy.

W czasie pandemii spadła nie tylko sprzedaż nowych aut, ale i import używanych. Temu tematowi poświęcono artykuł zamieszczony na stronie 3. Znajdziecie tam wzmianki o markach Renault, Peugeot i Citroën oraz o modelach Clio, Scenic i Megane.

MOTOR ocenia też silniki downsizingowe (strony 38-43. Ocenie poddano m.in. jednostkę 0,9 TCe (spotykana m.in. w Renault Clio, Capturze i Twingo, ale i w Daciach Logan i Sandero), 1.2 TCe (Twingo, Clio, Modus, Wind), 1.2 PureTech (Citroëny C1, C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C-Elysee, DS 3, DS 4, Peugeoty 108, 208, 2008, 301, 308, 3008, 5008, Ople Crossland X i Grandland X), 1.4 TCe (Renault Clio, Captur, Megane, Kadjar, Scenic, Dacie Duster, Lodgy), 1.6 THP (Citroëny C4, C4 Picasso, DS 3, DS 4, DS 5, Peugeoty 207, 208, 308, 3008, 508, 5008, RCZ), 1.4 HDi (Citroëny C1, C2, C3, Peugeoty 107, 206, 207, 307).

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

1 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10710820082062072083 Crossback300830130630730840074075008508607BerlingoBipperC-ElyseeC1C2C3C3 AircrossC4C4 CactusC4 PicassoC5 AircrossCapturCitroenClioCorsaCrossland XDaciaDS 3DS 4DS 5DS AutomobilesDS5DusterEspaceGrandland XKadjarKangooLagunaLodgyLoganMeganeModusMokkaMOTORopelPartnerPeugeotRCZRenaultSanderoScenictwingoWindXantiazoe
Udostepnij234Tweet146Udostepnij41
Poprzedni

Nowe Renault Clio popularniejsze od Volkswagena Golfa w Europie

Następny

Renault Clio i Megane wśród trzech najchętniej kupowanych nowych aut. Sprawdź w jakim kraju

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Renault Clio

Renault Clio i Megane wśród trzech najchętniej kupowanych nowych aut. Sprawdź w jakim kraju

Citroen C4

Nowy Citroen C4 2020 zaprezentowany. Najwyższy komfort jazdy, najwięcej miejsca z tyłu!

Dacia Logan 2.0 o mocy 300 KM. Większość BMW czy Mercedesów nie ma z nią żadnych szans

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • jaro o Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany
    • Adam o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • MS o Nowa Dacia Bigster w wersji Access. Budżetowy 7-miejscowy SUV
    • Toper o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • adam o Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai
    • Pablo o Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai
    • Rafał o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • John o Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?
    • FioleK o Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine
    • Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021
    • Test: Nowy Renault Captur 1.5 Blue dCi z automatyczną skrzynią biegów EDC
    • Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku
    • Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany
    • Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?
    • Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai
    • Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    7
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.