• Najnowsze

SUV, kombi, czy minivan? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2020

2020-06-22
Dacia Sandero Stepway

Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio

2021-03-02

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

2021-03-02
Dacia Bigster

Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku

2021-03-02
New Nissan Qashqai Premiere Edition

Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?

2021-03-02
Citroen C4

Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?

2021-03-02
Peugeot 308 SW

Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika

2021-03-02
Renault Arkana

Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte

2021-03-01

Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021

2021-03-01
Renault logo 2021

Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot

2021-03-01

Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10

2021-03-01
wtorek, 2 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

SUV, kombi, czy minivan? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2020

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-06-22
w Przeglad Prasy
Czas czytania6min
79 2
5
69
UDOSTĘPNIEŃ
231
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?

Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

Jeden przegląd prasy już się dziś pojawił, ale że akurat mam czas, więc niezwłocznie po zakupieniu aktualnego numery tygodnika MOTOR siadam do kolejnego artykułu z tego cyklu. A tu próba odpowiedzi na pytanie – co lepiej kupić: kombi segmentu D, dość dużego minivana, czy może SUV-a klasy średniej? Wspomniane kombi, to Renault Talisman Grandtour, więc warto się tematowi przyjrzeć.

 

MOTOR nr 26 (3496) z 22.VI.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4, 308, 508, Partner, Captur, Clio, Kangoo, Talisman, Sandero, Corsa, Mokka X

 

Pierwsze wzmianki o francuskiej motoryzacji pojawiają się na stronach 8-9. MOTOR zamieścił tam zestawienie fabryk produkujących różnego rodzaju samochody i zespoły napędowe. Czternaście z nich znajduje się w Polsce, zaś na całym Starym Kontynencie jest ich 292. Pojawiły się wzmianki o Citroënie, Peugeocie, Renault, DS Automobiles, Dacii i Oplu oraz Vauxhall, a także o PSA w ogóle. Jest też wzmianka o Ładzie zależnej od Grupy Renault. Nie rozumiem za to, z jakiego powodu do europejskich krajów zaliczono Kazachstan. Czy 12% powierzchni leżącej po zachodniej części Uralu wystarczy?

W dziale Przyszłe premiery, który tym razem gości na stronie 10., wspomniano Dacię Sandero, Citroëna C4, Peugeota 308, Renault Kangoo oraz Opla Mokkę X.

Talisman, S-Max, czy Kodiaq?

Dwa silniki po 190 KM i jeden 160-konny. Dwa samochody dość ciężkie, jeden jeszcze cięższy. Dwa dobrze wyglądające i Škoda ;-) MOTOR postanowił sprawdzić, choć nie w klasycznym teście porównawczym na szczęście, jaki samochód dla jakiego klienta okaże się najlepszy. Trzy dwulitrowe turbodiesle i trzy różne typy nadwozia.

Każdy z tych samochodów można uznać za auto rodzinne. Talisman ma w teście najsłabszy pod względem mocy silnik, ale za to nie musi się zmagać z aż takimi oporami powietrza, jak rywale. Wprawdzie w sprincie do setki przegrywa, ale za to pali wyraźnie mniej, niż Škoda. Głównym problemem może być stosunkowo niewielki bak na paliwo (jedynie 47 litrów, gdy w wyposażeniu jest system 4Control; 51 litrów, gdy go nie ma). Nie zmienia się to nawet przy mocniejszej jednostce napędowej, która jest w ofercie. I która o wiele bardziej pasowałaby do tego porównania, bo teraz różnica wynosi 30 KM, a gdyby MOTOR wziął pod uwagę silnik 2.0 Blue dCi 200, to byłoby to tylko 10 KM. Fakt – wzrosłaby cena Talismana, bo ten silnik dostępny jest jedynie z wyposażeniem Initiale Paris, ale i tak auto byłoby tańsze od rywali.

Plusy i minusy Talismana

Renault okazuje się samochodem najdłuższym w stawce. Najkrótsza jest Škoda, to ona też ma najmniejszy rozstaw osi. Największym kufrem dysponuje (przy pięcioosobowej konfiguracji miejsc) Ford, a najmniejszym Škoda. Największą ładowność ma Ford, najmniejszą – Talisman. Renault ma najmniejszy promień skrętu i najniższą masę własną. Talismanowi zarzucono wąskie wnętrze z tyłu. Nie mam pojęcia, w którym miejscu MOTOR zmierzył tam 139 cm, bo moje, o wiele bardziej szczegółowe co do ilości i w dodatku jasno opisane pomiary, nigdzie nie dały takiego wyniku. Pomijając odległość między podłokietnikami oraz między górnymi krawędziami okien, wszędzie wyszło mi więcej. Wyraźnie więcej. Pod względem przestronności Talisman jest całkiem niezłym graczem w swoim segmencie.

Co ciekawe – wyraźnie więcej zmierzyłem też w bagażniku, zarówno na szerokość, jak i na długość. Mierzyłem po podłodze (co zaznaczam w tabelkach), być może MOTOR mierzy jakoś inaczej. Jesteśmy za to zgodni co do wysokości bagażnika do rolety – to 49 cm.

Wynik?

Okazuje się, że Škoda i Ford stanęły na najwyższym stopniu podium. Talisman uzbierał tylko pół gwiazdki mniej (ocena średnia), więc przegrał. W zwykłym podsumowaniu gwiazdek w poszczególnych kategoriach Renault uciułało tylko 18,5 gwiazdki przy 21-gwiazdkowych wynikach rywali. Straciło przede wszystkim na wnętrzu i bagażniku, zyskało na cenie i wyposażeniu. Dlaczego jednak Škoda otrzymała maksymalną notę (o jedną gwiazdkę więcej, niż rywale) za właściwości jezdne i trakcję? Z powodu napędu na cztery koła?

Drobiazgi

Opel Corsa-e pojawił się w roli rywala dla opisanego na stronach 26-27 Volkswagena e-Up! To chyba lekka przesada Corsa jest o segment większa!

O tym, jakie hybrydy są dostępne na rynku, MOTOR pisze na stronach 28-31. Wśród przykładów jednak czujnie NIE pokazuje żadnego samochodu francuskiego. To ma być obiektywne pismo???

Talisman powraca na stronie 36. w dziale Używane. O zakup takiego samochodu pyta czytelnik, a MOTOR odpowiada, że to całkiem udany model, a problemy go dotykające omawiane głównie w Internecie są wyolbrzymione. Racja!

Renault Clio i Captura, Peugeota 508 oraz Citroëna C3 można wypatrzyć na zdjęciu zamieszczonym na stronach 38-39. W artykule, który to zdjęcie ilustruje (strony 38-41), natkniecie się jeszcze na fotkę Renault Kangoo, a także na wzmianki o Citroënie Berlingo i Peugeocie Partnerze.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 308508BerlingoC3C4CapturCitroenClioCorsaDaciaDS AutomobilesKangooMokka XMOTORopelPartnerPeugeotRenaultSanderoTalisman
Udostepnij28Tweet17Udostepnij5
Poprzedni

Renault Kangoo 2021 przyłapany podczas testów w Hiszpanii

Następny

Peugeot 607 Paladine – samochód dla Pałacu Elizejskiego

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 607 Paladine – samochód dla Pałacu Elizejskiego

DS Automobiles

Amerykanie o DS 7 Crossback: „szkoda, że nie jest dostępny w USA”

Citroen DS – jak zmienić koło w klasycznym hydropneumatyku?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Anonimowo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Łukasz o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Anonimowo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Michał o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • jurek o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Texas910Gus o Nowy Peugeot Landtrek debiutuje na rynku afrykańskim
    • Aq o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Michał Z. o Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku
    • Anonimowo o Nowy Peugeot 308 crossover coupé nadjedzie w 2022. Stylizacja nawiązująca do Lamborghini Aventador


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio
    • Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?
    • Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku
    • Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?
    • Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika
    • Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021
    • Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot
    • Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    5
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.