„Co to za marka?” – pytali odwiedzający stoisko Leapmotor podczas tegorocznego salonu samochodowego w Poznaniu. „To chińczyk” – padała najczęstsza odpowiedź. Należąca do Stellantis marka prezentowała SUV-a C10 oraz miejski model T03, który kusił atrakcyjną ceną prezentowaną na przedniej szybie.
Odwiedzający stoisko Leapmotor w Poznaniu nie szczędzili uznania dla nowego SUV-a chińskiej marki Stellantis. Atrakcyjne, miękkie wykończenia i płynnie otwierane schowki Leapmotor C10 przywodziły na myśl Mercedesa a czysty projekt wnętrza z obsługą funkcji za pomocą ekranu budziły skojarzenia z Teslą.
„Chińczycy opanują ten rynek” – mówił jeden z gości targów podziwiając C10. Jedno trzeba przyznać – marki pochodzące z Państwa Środka opanowały Poznań Motor Show 2025. Ekspansja jest już nie tyle wyraźnie widoczna, co agresywna. Na polskim rynku debiutuje coraz więcej nowych producentów, którzy będą próbowali zdobyć klientów samochodami w przystępnej cenie a do tego z bogatym wyposażeniem.
Leapmotor zwiększa swoją sieć dilerską w Polsce i to prawie dwukrotnie. Nowe salony już otwarte
W Poznaniu premierę miał C10 w wersji REEV, czyli hybryda szeregowa o zasięgu 970 km. Samochód został wyposażony w silnik elektryczny, który napędza tylne koła oraz spalinowy motor 1.5 o mocy 82 KM, który służy jako generator prądu. Pojazd dysponuje łączną mocą 215 KM. Na stoisku Leapmotor można było zobaczyć także wersję elektryczną o mocy 218 KM i zasięgu 424 km według cyklu WLTP.
Czym przekonuje Leapmotor C10?
W pierwszej kolejności ilością miejsca na nogi i płaską podłogą w drugim rzędzie, ale także eleganckim, znakomicie wyposażonym wnętrzem. Chociaż plastiki polakierowane w kolorze tapicerki niekoniecznie wpisują się w mój gust, trzeba przyznać, że stosunek wyposażenia do ceny, jest bardzo kuszący.
Leapmotor C10 REEV kosztuje w premierowej ofercie 149 tys. zł. Listę wyposażenia w podstawowej wersji Style trzeba byłoby długo wymieniać. Począwszy od dwustrefowej klimatyzacji, przez 10,25-calowy ekran wskaźników i panel dotykowy na desce rozdzielczej o przekątnej 14,6 cala, elektryczne, podgrzewane lusterka z pamięcią ustawień, podgrzewaną przednią szybę aż po relingi dachowe i szklany dach, który zazwyczaj jest oferowany jako opcja dodatkowa.
W ofercie znajdują się dwie wersje wyposażenia dlatego marka Leapmotor musiała zostawić coś dla bogatszej wersji Design. Znajdziemy tu podgrzewane i wentylowane fotele, podgrzewaną kierownicę, elektrycznie podnoszoną tylną klapę, przyciemniane tylne szyby, wykrywanie jakości powietrza i 20-calowe felgi aluminiowe. W podstawowym modelu dostępne są aluminiowe 18-tki.
No to teraz trzymajcie się. Cena premierowa w pełni wyposażonego C10 REEV, do którego możemy dokupić jedynie jeden z czterech opcjonalnych lakierów nadwozia za 3400 zł wynosi 155.755 zł. Dodam, że mówimy tu o hybrydowym SUV-ie segmentu D. Z taką wyceną, opanowanie rynku przez chińskie marki staje się jak najbardziej realne.
Test: Dacia Jogger 1.6 Full Hybrid: czy to dobry samochód? Tysiąc kilometrów za nami
Samochód za 54.900 zł?
Drugim modelem Leapmotor, który można było zobaczyć w Poznaniu był T03, który konkuruje na rynku z Dacią Spring. Jeszcze niedawno mogliśmy mówić o samochodzie z Polski, ale miejski maluch pod koneic marca przestał zjeżdżać z linii produkcyjnej w Tychach. Auto zwracało uwagę ceną 54.900 zł na przedniej szybie i rzeczywiście tyle wydamy na T03, jeśli skorzystamy z programu dofinansowania dla samochodów elektrycznych NaszEauto. Wartość widoczna na szybie to cena po odjęciu dopłaty w wysokości 30 tys. zł.
Nowa Dacia Bigster – polski cennik, gama silnikowa, wyposażenie
Najnowsze komentarze